{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.534 visninger | Oprettet:

Karlslund sadler {{forumTopicSubject}}

Min nye islænder gik hos sælger med en Karlslund K3 sadel med korte knæpuder. Knæstøtten var ret god til mine korte ben, men jeg manglede støtte bagtil.

Er der nogle der kender de forskellige modeller og ved om der findes en der er dybere i sædet med med ca samme knæstøtte som K3.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karlslund sadler
  • #1   1. nov 2018 Mener Karlslund B, C og D har et dybere sæde end K3 smiley men skal det kun være Karlslund sadler?

• #2   1. nov 2018 Dog er B og C'eren med de korte knæpuder du søger, hvor D'eren er med længere knæpuder

• #3   1. nov 2018 Det SKAL ikke være Karlslund, men fra mine prøvninger af heste har jeg siddet i rigtig mange mærker, og der var virkelig ikke ret mange af dem jeg kunne holde ud at være i. Derfor er det ret nærliggende. Og så er de til at komme til for pris smiley

• #4   1. nov 2018 Åh ha, jeg kan anbefale dig mange sadler med et dybere sæde, men det bedste ville være at du fik prøvet at sidde i nogen fra en butik, bestilte prøve sadler fra nettet (mener teigar og dramur sender prøvesadler ud af huset. Jeg har selv været i samme situation med de sadler, hvor jeg tog ud til dramur for at prøve sadler og ud af 12-14 sadler, var der kun 2 jeg kunne holde ud at sidde i med mit bækken. har du en max pris? Eller du på jagt efter en brugt, når du finder de mærker du kan med?
    Jeg endte op med at lede efter brugte sadler i mit nærområde, som jeg måtte få på prøve mod depositum, så jeg er endt op med en Hrimnir týr og en Eques Lewis smiley

• #5   1. nov 2018 Jeg vil helst finde en brugt, men i første omgang handler det om at finde noget som jeg kan holde ud at sidde i smiley
    Jeg syntes ikke der er nogle butikker i nærheden, hvor jeg kan prøve forskellige mærker og modeller.

• #6   1. nov 2018 I dressur sadler er det blevet meget normalt med knæpuder med velcro, så man selv kan placere og bestemme størrelse, men det er vist ikke så udbredt ved islænder sadler. Det er ellers perfekt til en med min fysik.

• #7   1. nov 2018 Eques Nova kan man selv indstille knæstøtten. Kent & Masters har en kort sadel som kan bruges til bla islænder. Den har flytbare knæstøtte med velcro.

https://teigar.dk/shop/39-sadler/2889-kent-amp-master-dressage-low-profile-moveable-block-sadel/

Bates har også lavet en icelandic model med velcro knæstøtte

http://hyldahlshop.dk/webshop/28-islaendersadler/200-bates-new-icelandic/

• #8   1. nov 2018 Men nej det er ik så udbredt med velcro knæstøtte i islænder sadler smiley

Måske du skal kigge på brugte i din landsdel og få sadler på prøve. Det er guld værd for at finde en sadel som man ved kan passe til én selv og hesten.
    Ellers skal du køre efter butikkerne i Jylland for at prøve eller få sendt sadler på prøve. Ellers har jeg desværre ik flere ideer til at du kan finde den rette sadel.

De sidste par år synes jeg er at der er kommet mange lækre sadler til islændere som ligner en alm dressur sadel, bare kortere smiley en rib sadel er heldigvis snart ved at være en historie. Har prøvet at ride i sådan én og puha min ryg havde det ik godt smiley

• #9   1. nov 2018 Tak for dine input

Kent & masters kunne være en mulighed, hvis jeg kan finde en at prøve. Red i en på en stor hest jeg var ude og prøve, og sad faktisk ret godt, da knæpuderne blev pillet af smiley

Bates har jeg det lidt anstrengt med pga cair systemet, men de vinder helt sikkert på at være korte og med velcro støtter.

At finde brugte og prøve er svært, for der findes virkelig ikke mange som har det rette sæde, knæstøtte og længde.

Det ville være så nemt hvis min læderbom sadel ikke var for lang smiley

• #10   1. nov 2018 Santa Crus har også flytbare knæpuder

http://www.jo-po.dk/shop/santa-cruz-comfort-4974p.html

• #11   1. nov 2018 Så lidt smiley håber du finder en brugbar sadel snart.
    Ved ik om du har prøvet de bomløse til islændere? Jeg har prøvet både Karlslund og Eques, må sku sige at jeg var vildt imponeret over at jeg sad så godt i eques Pad som den hedder. Det var faktisk den ene sadel, som jeg kunne bruge fra Dramur. Der findes en del bomløse sadler til islændere. Selvom man kan bruge andre bomløse sadler til en islænder. Men hvis du skal bruge tiden på at finde den helt rigtige sadel, så kunne du måske ride i Bomløs mems du er på sadeljagt. En nødløsning hvis det tager tid... bare en tanke smiley god sadeljagt smiley

• #12   1. nov 2018 Jeg har både en Baloun og en Heather Moffett, men de er ikke helt optimale, så derfor søger jeg. Men de kan sagtens bruges indtil jeg finder den helt rigtige.

Har kigget på nogle af de bomløse islænder sadler, men de er dels meget brede i sædet ift hvad jeg er vant til. Og det er ikke en god kombi når man har korte ben og to kunstige hofter med massiv arvæv smiley . Og så har dem jeg har kigget på alt for store knæstøtter.

Faktisk trives jeg allerbedst i en sadel med god støtte i sædet og ingen eller minimal knæstøtte.

• #13   2. nov 2018 Jeg vil lige nævne:
    Teigar sælger også brugte sadler, og har lidt varierende mærker. Jeg har selv købt min aquila versus hos Teigar. Da jeg også havde brug for både gode knæstøtter og er dybt sæde smiley

• #14   2. nov 2018 Line: jeg skal så finde en uden god knæstøtte. Faktisk helst så lidt som overhovedet muligt. Og det er svært. Masser af støtte kan jeg sagtens finde smiley

Lige nu overvejer jeg at begynde at kigge mere efter korte dressursadler, hvor knæstøtten kan pilles af.

• #15   2. nov 2018 Kentaur Kari har ikke eller så at sige så meget støtte til knæene. De er billige som brugt køb. Hvordan de er at sidde i, aner jeg ik.

Stübben junior sadel som jeg ik kan huske hvad hedder, men det er den sorte/orange sadel som en mindre voksen kan passe også. Den bruges også til islændere. Især de meget korte islændere. Men der er også meget lidt knæstøtte i.

Henri de rivel sadler har heller den store støtte. Den har jeg også set bruges til islændere.

Park Hall (PH) har også nogen med alm eller meget små knæpuder. Sadlen er ik ret dyr,h vis man køber den som ny og Jim får den lavet efter dit og hestens behov.

Det lige hvad jeg kan komme på lige her og nu, som jeg har set på islændere. God ide at kigge på dressur sadler med korte anlægsflade, evt kig på junior sadel hvis du kan være i sådan en også smiley

• #16   2. nov 2018 Jeg har både haft juventus og lucky dressage (juniorsadler) tidligere. Min bagdel kan i princippet sagtens være i en 16", men desværre er min hofte forværret, så jeg har brug for at kunne få benene lidt frem, og så bliver juniormodellerne for små smiley

PH og Henri de rivel er et kik værd, men de kan vel ikke bomændres. Isprinsessen er under omskoling, så jeg forventer hun ændrer sig ret meget muskulært det næste stykke tid, så helt optimalt en sadel med udskifteligt kopjern eller som min en der kan reguleres.

Kentaur har en med velcro støtter, men syntes ikke den ser så dyb ud. Deres dressursadler derimod er mega dybe smiley Jeg mangler lidt en mellemting.

Jeg kan se Bates laver nogle virkelig korte sadler, så jeg overvejer om jeg skal overvinde min antipati overfor cair og prøve dem. Der kan jeg i hvert fald få velcro, rette sædedybde og udskifteligt kopjern.

Og så mangler jeg virkelig et sted maks 100 km fra Kolding, hvor jet kan prøve mange forskellige sadler, så jeg kan få en ide om hvad jeg skal kigge efter.

• #17   3. nov 2018 PH sadel kan ændres i bommen af en sadelmager. Ved ikke med HDR sadel smiley
    Ja det kunne være fedt at du kunne få lov at prøve lidt forskellige eller få sadler på prøve smiley good luck smiley

Kommentér på:
Karlslund sadler

Annonce