{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Eva A
Eva A
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 10

Vask af hesten om vinteren {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der vasker deres heste nu?

Jeg klipper mine heste i morgen og lægger dermed helt nye vinterdækkener på!
Men dsv. har de begge en lidt træls pels (fedet og skællet) er begyndt på en kur der skulle hjælpe men kunne faktisk godt tænke mig at give dem et bad!

Er der nogle gode råd til hvordan man evt. Kan gøre det?

Har ikke adgang til solaire eller lign.
Jeg tænker umiddelbart at lave en spand med lunt vand, vaske med en svamp, tørre med håndklæde også fleecedækken/uld på til de er helt tørre?

Skal man helt lade være eller kan det godt lade sig gøre?

På forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask af hesten om vinteren
  • #1   21. nov 2018 normalt vasker jeg ikke, men når jeg endelig gør om vinteren så deler jeg det op så jeg ikke vasker hele kroppen på én gang. og så har jeg et tykt tæppe på, massere af håndklæder og en hårtørrer smiley det plejer at gå fint smiley

• Eva A
    Eva A Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 10
    #2   21. nov 2018 Hårtørrer! Det var en god ide! smiley
    Tænker st det kunnet kroppen og halsen, altså ikke ben, hoved, man eller hale eller kryds?

• #3   21. nov 2018 hvis du bare sørger for hesten er varm og tør så hurtigt som muligt tænker jeg det er fint smiley

• #5   21. nov 2018 Et gammelt råd er, at drysse et tykt lag halm på, og så et ulddækken (sugende og åndbart).

Jeg tænker, at problemet er ikke så meget, at dyret er fugtig i et par timer.
    Men at du vasker pelsens lanolin ud, så pelsen bliver meget mindre vandtæt og dermed også isolerende.

• #6   22. nov 2018 Den metode du beskriver med varme vand, og så vaske og smide uld på er akkurat sådan jeg gør. Det er et værre show, men jeg vasker også altid inden klipning om vinteren og har hverken varmt vand i hanerne eller solarie til efter.

Men varmer vand løbende, vasker i varmt vand, skyller af med koldt, og efterskyller så med varmt inden uld kommer på. Jeg plejer at starte på forparten og halsen, pakke hende ind i uld, og så tage bagdelen til sidst. Når jeg har skyllet efter på bagparten, plejer ulden at have tørret hende næsten hest når jeg når der til. Så intet problem smiley

Jeg vil dog anbefale, at KAN du stå indendørs, er det klart bedst. Så du undgår hesten bliver mere kold end højst nødvendigt grundet blæst smiley

Og så plejer jeg at gå med hende efter. Gerne longere hende i en 30 minutter med 10 minutters skridt, trav og så 10 minutters trav smiley

• #8   22. nov 2018 Vi vasker hestene efter hver træning (travheste)
    Vi har heller ikke solarium.
    der bliver bare vasket med lunt vand(badetemperatur) og så bliver de ellers pakket ind i et uldtæppe og så i boks.
    dem der står tættest på den åbne port får et hals fleece inden under uldtæppet.

Kommentér på:
Vask af hesten om vinteren

Annonce