{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

At flytte sin hest hvert halve år. {{forumTopicSubject}}

Hvordan er det?

Jeg går og leger lidt med tanken om at få flyttet Wiz ud hvor der er et godt ridehus til vinter, og så flytte ham hjem igen i marts, da vi selv har ridebane. Min nabos ridehus kan jeg ikke bruge mere da bunden er uegnet til at ride i. Desværre.

Synes i det ville være en god idé at flytte ham og derved komme videre med ridningen da man jo kan ride så tit man vil?
Eller skal jeg beholde ham hjemme og kun ride når banen er brugbar?

: )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte sin hest hvert halve år.
  • #2   25. jun 2007 Chikila står hjemme i vinterhalvåret og på hingstedøgnfold i de 5-6 sommermåneder. Han bliver så ik brugt, da han er unghest, men han nyder virkelig at gå ude med en masse andre hingste. :b

  • #3   25. jun 2007 Jeg synes det er lidt synd at flytte ham hvert halve år , da han jo skal vende sig til ny omgivelser og nye heste

  • #4   25. jun 2007 Det er der rigtig <b>mange</b> der gør med deres hest. og jeg kan ikke se det skulle være noget problem. fordi hvis han bare står de samme to steder, så kender han jo omgivelserne.

  • #5   25. jun 2007 jeg har hørt at en hest altid forandrer sig lidt af at blive flyttet.

    Synes ikke man bør flytte hesten hver halve år, men finde et fast sted.

    Selv flyttede jeg Amigo efter at ha haft ham, til en gård med ridehal. Det er jeg glad for at jeg gjorde! Jeg savner Landsminde, og sommeren derovre. men for Amigos skyld ska han stå på Refshøj året rundt


  • #6   25. jun 2007 Det er første gang han skal flyttes hvis det er . Og kan egentlig heller ikke selv se det skulle være noget problem hvis man tager det stille og roligt?

  • #7   25. jun 2007 hvorfor ikke høre om der den er nu, om de ikke kan ligge mere bund ind???

  • #8   25. jun 2007 A A: Jeg har ikke lyst til at have ham ude et helt andet sted, når jeg har muligheden for at have ham hjemme på døgnfold om sommeren.

  • #9   25. jun 2007 Sandie : Det er forsøgt : / De mener den er perfekt. Men jeg mener den er uegnet til at bruge. Den giver ikke efter, den er sindssyg glat, og den er støver . Og hvis du vander den bliver den endnu mere glat.

  • #10   25. jun 2007 Enø : Tror ikke det bliver til noget inden vinteren går ind ; )

  • #11   25. jun 2007 Jeg kan ikke se noget problem i at flytte dem. Selv hesten vil få mere ud af at du flytter ham til et sted hvor man kan ride ordenligt end i et ridehus hvor man glider hele tiden.

    - Dog ville jeg ikke flytte min hest fra sted til sted hvert halve år. men jeg ville nok overveje det hvis jeg kunne have hesten hjemme om sommeren ;p


  • #12   25. jun 2007 S K. : Og hvis man tager det stille og roligt, kan der vel ikke ske så meget? Mange hest bliver jo flyttet rundt.

  • #13   25. jun 2007 Kine : Ville nok flytte min hest.. hehe, står selv og overvejer det samme hvis jeg får råd... hehe , det er skdie iiriterende ikek at kunne ride i vinter halvåret, der er godt nok en ridehal i nærheden, men den er bare ikk særlig stor...

    xD


  • #15   25. jun 2007 Tempo står samme sted hele året og vi har ikke ridehus.. Men i vinters har der kun været en uge hvor vi ikke kunne ride.

  • #16   25. jun 2007 Sofie-Amalie L #Team Araber # :
    Jeg vil nok sige at min den nye har hverken kigget eller noget som helst det nye sted hun er kommet hen. altså hjem til mig fra tidligere ejer. hun kom ud af traileren og kom direkte med hen i sin boks. hun hilste ikke engang på naboerne, hun begyndte bare at spise af halmen.

    - Og min gamle pony blev heller aldrig stresset. han gjorde bare fuldstændig det samme.

    så jeg tror ikke på at alle heste bliver lidt stresset af at blvier flyttet.



  • #17   25. jun 2007 Jeg har bare ikke lyst til evt. at satse på vi får en mild vinter, hvis vi ikke gør.
    Min gamle pony havde intet imod at blive flyttet, og faldt hurtigt til.
    Så vil jeg hellere satse på at næste vinter bliver mild da han er noget ældre der , og har lært at udnytte al sin energi på den rigtige måde til den tid, og derfor godt kan gå i nogle uger uden ridning. Det kan han ikke pt.


  • #18   25. jun 2007 S K : Ingen af de heste vi har købt udefra har heller ikke virker stressede på nogen måde. Ikke engang Monet som kun var 10 måneder da vi fik ham hjem.

  • #19   25. jun 2007 Kine - altså jeg vil sige det sådan, tror ikke at wiz dør af at komme et nyt sted hen.. Du er der jo også stadig for ham... Når han så skal hjem igen skal han jo bare hjem til det sted han kender bedst ..

    Det var noget andet, hvis nu du flyttede ham også flyttede ham et tredje sted hen igen...

    Jeg ville mene det var okay smiley


  • #20   25. jun 2007 Sofie-Amalie L #Team Araber #
    Wariant gav heller ik udtryk for at være stresset på noget måde da hun kom herhjem, efter at ha været opstaldet hos en veninde i et års tid...

    Så jeg vil nu mene at heste sagtens kan ungå at blive stresset når de bliver flyttet... de er jo ligesom forskellige individer, nøjagtig som os mennesker er det.


  • #21   26. jun 2007 Kan ikk se problémet i det, hvis han taer det pænt. Hvad med de stævneheste der bliver flyttet rundt hver weekend ?

    Så hvis han tager det pænt, ville jeg ikke være bange for at gøre det. Kender mange, som har deres hest på f.eks rideskolen om vinteren og tager dem hjem på græs om sommeren.


  • #22   26. jun 2007 Kine
    Jeg har gjort det i 5 år med 3 forskellige heste. Alle har været glade for begge steder. Derhjemmer er de født og opvokset, og når de kommer derhjem er der sommerferie, så ved de de kan slappe lidt af og gå og nyde sommeren selv om jeg nu tage en tur på dem. Nå de så kommer tilbage på Riisgaard, har de en helt ny energi, og er klar til at lave noget, Dé går faktisk bedre. Det har jeg bevist med Delacy. Det ene år kunne jeg ikke noget som helst på hende uden hun gik i baglås. Hjem på ferie 4 mrd. og så tilbage igen og hun var som forvandlet. Og det bliver bedre og bedre for hver gang. så jeg ville sige go for it


  • #23   26. jun 2007 tror jeg sagtens du kan.
    Hvis du f.eks. tænker på en landsstævne pony så bliver jo de flyttet hver til hver anden weekend, og de har det jo gangske fint .


  • #24   26. jun 2007 Der er rigtig mange på min rideskole, der har hestene hjemme om sommeren, og det er ikke noget problem for dem..

    Hvis det var mig ville jeg gøre det, for at få noget mere ud af min ridning :$


  • #26   26. jun 2007 tror godt du kan:)

  • #27   26. jun 2007 det er der mange ude i vores rideklub der gør, og der er over hovedet ikk sket noget med dem !!

Kommentér på:
At flytte sin hest hvert halve år.

Annonce