{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Signe T
Signe T
Tilmeldt:
27. dec 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Gjordtype islænder {{forumTopicSubject}}

Hej venner,

Jeg står og leder efter en ny gjord til min søde ismule, men det er en hel jungle og finde rundt i.
Mange sider under islænderudstyr har de aflastningsgjorde, men jeg forstår ikke helt, hvorfor lige de skulle være gode til en islænder?hvad bruger i andre til jeres islænder?
Min islænder har haft lidt sadelpeoblemer og fået lidt hvide hår, nu vil jeg gerne have en gjord der gør sadlen så behagelig for ham som muligt smiley

Håber i har lidt mere styr på gjorduniverset end mig, hehe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gjordtype islænder
  • #1   30. jan 2019 Min har været påkørt af en mountainbiker lige ind i ribbene for nogle år siden og er derfor sensitiv med gjorde. Hun har ik gjordkramper men kroppen husker smerten ved påkørslen og det eneste hun kan gå med Stübben Equisoft aflastning gjord med uld smiley
    Som regel har islænderen kort sadelleje som gør at gjordremmene sidder tæt på forbenene, hvor det er fordelagtigt som de fleste aflastning gjorde, har udskæring til forbenene. På den måde rammer gjorden ik forbenene når hesten er i bevægelse.
    Må jeg spørge til om du har fået styr på sadlen så den fremover ik genere din hest?


  • #2   30. jan 2019 Jeg har også en Stübben Equisoft gjord, dog med læder. Til min islænder. Jeg fik den anbefalet af mine undervisere (hestemassøruddannelsen) Så jeg er 100% sikker på, at du ikke finder noget, som er meget bedre for hesten. smiley

  • Signe T
    Signe T Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #3   30. jan 2019 #1 ubehagelig uheld i har været ude for ?? Dejligt der er en gjord som virker for jer ??
    Jeg måtte ride uden sadel et stykke tid, til jeg fik fingrene i en der passede ham, så der er styr på saddelsituationen igen ???? Tak for lidt forklaring med gjorden også!

    #1 og #2 Den gjord ser godt nok lækker ud må man da sige! ?? Noget dyr også... Men jeg spurgte jo også efter det bedste af det bedste.
    Kender i andre gode gjorde, eller er i helt solgt til jeres nuværende :p?


  • Signe T
    Signe T Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   30. jan 2019 Og hvor lang er jeres STÜBBEN EQUISOFT gjord? smiley

  • #5   30. jan 2019 Aflastningsgjorde er gode til alle heste, fordi de fordeler trykket om maven så der er mindre tryk på et stort område, i stedet for mere tryk på et lille område.

    Equisoft er rigtig god. Men jeg er også glad for min Karlslund Aflastningsgjord, der er noget lidt billigere. Eques har også nogle gode.


  • #6   30. jan 2019 Min islænder går med den "nye" aflastningsgjord fra Karlslund.
    Jeg ved ikke hvorfor det mest er islændere der går med den type gjorde, for andre hestetyper kan også have stor gavn af den brede bæreflade.



  • #7   30. jan 2019 Signe T: Min 4 års islænder bruger Stübben Equisoft gjord 45 cm. smiley

  • #8   30. jan 2019 TS - ja det møg uheldigt at hun blev påkørt med fulde hørm af mountainbikeren, men hun er heldigvis ik psykisk skadet af det og er total ligeglad med alt på hjul smiley hun er bare bevidst om at det kan gøre ondt når gjorden skal spændes og gør det meget klart overfor mig " at nu gør spænder du den gjord nænsom ellers bliver jeg ked". Så jeg spænder gjorden henover 10-15 min for hendes skyld. Min bruger str 45 cm og kunne sagtens bruge en str 35 cm efter hendes vægttab. Faktisk i starten lånte jeg str 55 da hun var noget rund, inden jeg overtog hende smiley min er købt brugt ( brugt meget lidt) og gav det halve, hvilket var en god handel. Typisk ligger de på 800-1500kr brugt alt efter stand osv.
    Skínir forklare så fint også funktionen med aflastninggjorden og Mette er også inde på noget, som jeg giver hende helt ret i, at andre hestetyper vil også have stor gavn af aflastningsgjorde. smiley



  • #9   30. jan 2019 Min hoppe en mindre, lidt bred type af en islænder at være. Ik den gammeldags type men midt imellem. Billedet er få dage gammel

    profilbillede
Kommentér på:
Gjordtype islænder

Annonce