erfaring med udebokse søges {{forumTopicSubject}}
Hvad har folk af erfaring med hjemmelavede udebokse? står nemlig og overvejer at bygge et par på min mark. (-:
men hvilke materialer har i brugt? og hvad har er prisen ca. kommet op i? Og hvad har i brugt af tag, for at undgå at der bliver sauna om sommeren, og alt for koldt om vinteren?
Min plan er at der skal være to bokse, samt et ekstra rum til foder og lidt hø, og opsadlingsplads, dog skulle denne kun være med sider.
Der ville blive støbt isoleret fundament, så der ingen kulder kommer fra jorden, ligeså vel som de ville blive bygget inde i træerne så der ikke kommer træk direkte på dørene.
Kom meget gerne med jeres erfaring, da jeg er lidt på barbund.
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
Jeg ved hverken hvad der har kostet og der er jo lidt begrænset plads i forhold til hvis man bygger selv fra bunden, men det kunne være en idé
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.637
Et eks. kan være træbyggede bokse over for hinanden i passende afstand, som du næsten selv kan bestemme. Afstanden bruger du til foder/ strigleplads, når du har lagt tag over. De næste bokse skal derefter kun ha 3 sider til nr 2 boks osv til du har det antal du skal bruge.
En anden løsning kan være en container. Evt med en carport bygget til, til foderrum / strigleplads. Det er kun fantasien der sætter grænser.
jun 2016
Følger: 1 Svar: 5
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Hvilke prisleje lægger de forskellige løsninger på?
jun 2016
Følger: 1 Svar: 5
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
erfaring med udebokse søges