{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Forsikrings valg og pris? {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg er nysgerrig på hvad i andre ville anbefale af forsikringer til hestene?

Jeg står og skal anskaffe mig to ponyer som i princippet ikke skal bruges til andet end hygge ridning og selvskab hjemme hvor jeg bor. Så hvad skal jeg kigge efter af forsikringer og hvor meget kunne jeg ca. beregne ind i mit budget?

Håber nogle kan hjælpe. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikrings valg og pris?
  • #1   22. mar 2019 Jeg har min forsikret, fordi jeg købte ham i juni og det er første gang jeg har hest som voksen.
    Jeg forventer at afmelde, når jeg har haft ham i et år, cirka.

    Statistik set er der massiv overrepræsentation af de store/dyre sygdomshændelser, fx skader og kolik, det første år efter at en hest skifter ejer.

    Når man tænker lidt over det, er det jo logisk.
    Alt i hestens liv ændrer sig på en gang.
    Foder, foldmakker, hvordan den fodres, bruges osv.

    Egentlig er jeg ikke sikker på, at jeg kan lide forsikringer.
    Deres regler skal ikke bestemme over, hvor meget lidt min hest skal behandles, udredes, eller om den skal aflives.
    Det er en etisk og faglig beslutning, som jeg ikke stoler på matcher deres regler.
    Og da jeg vil lade hestens behov og min vurdering trumfe forsikringens regler.
    - Så, for mig er forsikring fin nok i højrisiko perioden det første år efter køb af hesten.
    På sigt forventer jeg at forsikring er langt dyrere end at spare op til de stop, uventede dyrlæge regninger.


  • #2   22. mar 2019 jeg ville nok ikke forsikre dem, og så bare have en ret lav tolerence overfor dyrlægen, så hvis de bliver ramt af noget slemt vil jeg vælge aflive. hvis ponyerne bare skal bruges til hygge er risikoen jo relativ lav, og tænker ikke du vil spendere en hulans masse penge på dem i indkøb. Så hvis jeg var dig vil jeg sørge for at de er ansvarsforsikret, somregel går det over indbo. har lige købt en unghest selv og var i samme dilemma, og valgte bare at have den ansvarsforsikret. smiley

  • #3   22. mar 2019 Hvis ikke de falder for aldersgrænsen vil jeg sygeforsikre dem. Det har været en stor hjælp for mig i hvert fald smiley

  • #4   22. mar 2019 Jeg er pro forsikringer. Ikke liv og uanvendelighed, for det er mit indtryk at det er yderst sjældent de kommer i spil, og at man skal igennem en masse inden de gør, men sygeforsikring er guld værd.

    Uanset hvor billig en hest er, så kan de nemt stå med kolik eller en alvorlig skramme en søndag aften, og så er det rart at forsikringen dækker en stor del af regningen.


  • #5   11. apr 2019 Tak for jeres fine svar.:)

Kommentér på:
Forsikrings valg og pris?

Annonce