{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mener i?
  • #1   10. jun 2019 hyggeridning forbinder jeg altid med skovture, og ridning hvor man endelig bare hygger sig. man skal ikke noget bestemt anden end at hygge sig med sin hest
    om det er en skridttur i skoven eller en 1 time tulle-rundt-på-ridebane tjaa bare man hygger sig


  • #2   10. jun 2019 Jeg forstår hyggeridning som om ens ambition for ridningen bare er at hygge sig - hverken mere eller mindre smiley

  • #3   10. jun 2019 jeg forbinder hygge ridning med at man tager det i hestens tempo, altså ikke presser hesten, og at hyggeridning er hvor både hest som rytter hygger sig, så som evt; tager på tur/skov ture, horsemanship, gå ture med hesten, lettere bane ridning, strandture, osv osv uden der går konkurrence i det. smiley

  • #4   10. jun 2019 Hyggeridning for mig er, at jeg ikke har noget jeg “skal nå” eller “træne imod” - dvs jeg kan vælge hvad jeg vil lave i dag udfra hvad hesten og jeg har lyst til og hygger os med.
    Om det er skovtur, lange liner, bomarbejde, eller grunddressur er ligegyldigt.

    Når hestene er i træning frem mod en stævnesæson/et specifikt mål, så er selv en skovtur planlagt i kalenderen, og med et forventet mål fx bedre kondition eller brug af hårdt underlag for at mindske risikoen for seneskader.

    Det skal siges, at jeg så godt kan træne høje øvelser i dressur, selvom vi er på hyggeniveau - hvis det lige ligger for og er oplagt.
    Og jeg kan som sagt ligge en skovtur ind planlagt, når jeg rider “seriøst”.

    I perioder af mit liv har jeg brug for at hestene er ren hygge - andre gange at det er seriøst og målbestemt. Jeg elsker at ride begge slags smiley

    Mvh Charlotte


  • #5   10. jun 2019 Vil mene at hyggeridning kan betyde flere ting, men overordnet at man ikke har noget at træne frem til, altså et mål. Hyggeridning kan sagtens være dressur på banen, med krævende øvelser som passager, og gallop piruetter. Men hyggeridning kan også være at man tuller rundt i skoven.

  • #7   10. jun 2019 Jeg rider hyggeridning.
    Det betyder for mig, at motivationen er glæden ved at ride.

    Jeg rider ikke for at leve op til andres forventninger, jeg rider ikke for at træne op til konkurrencer eller for status.
    Jeg rider for livsglædens skyld.
    Simple as that.
    Hverken mere, eller mindre.

    At det så betyder eneundervisning ca en gang om ugen, at køre tværs over landet for at deltage i en ny træningsform / lære noget af anden underviser / være med til et stævne - jeg er stadig hyggerytter.
    For jeg gør det fordi det er så satans hyggeligt og rart.


  • Helle A
    Helle A Online Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #8   10. jun 2019 For mig er hyggeridning, at jeg ingen ambitioner har med hesten, andet end at det skal være sjovt for os begge.

    For mig vil hyggeridning ikke udelukke konkurrencer, men det bliver på et meget lille plan.

    Med nuværende hest, så er det ikke meningen at det skal være andet end hyggeridning, men om jeg skifter mening når hesten engang er tilredet vides ikke smiley

    Det kan også være at det skal være seriøs ridning, som for mig vil være dressur på højere plan, som for mig ikke nødvendiggør at starte konkurrencer.

    Med tidligere hest, var det meningen at det skulle være seriøs og konkurrence på højere plan, hesten var indkøbt netop til formål. Det blev så ikke til noget smiley

    Hyggeridning er for mig dog ikke bare at tulle rundt på ryggen af en hest, der forlanges noget - den skal bruge sig korrekt og jeg skal kunne finde ud af det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   10. jun 2019 for mig er hyggeridning, ridning hvor der hverken er en decideret målsætning, eller ambitioner med ridningen.

    Dvs. ridning for "bare for sjov".



  • #10   10. jun 2019 Jeg er selv hyggerytter og det er bare en masse skønne ture og det er primært når der er vejr og lyst til det smiley har en hoppe på 20 som nyder sin pension og hun har været på rigelige stævnepladser. Så nu skal hendes alderdom nydes smiley

  • #11   10. jun 2019 Hvor er der mange gost synspunkter på hyggeridning, dejligt at se alle de positive svar smiley
    For mig er hygge ridning, at man hygger sig med sin hest, hvad end man er på tur, på banen, springer eller arbejder fra jord, det skal være sjovt for begge parter, og samtidig betegner jeg det som en hobby, dvs. man lever ikke af at ride, man lever for det smiley
    Jeg er selv hygge rytter og elsker bare omgang med hestene på alle måder om det er at nusse på folden eller træne dressur, det er lige hvad der er lyst til på dagen.


  • #13   11. jun 2019
    Hyggeridning er jo ikke ment negativt - selvom nogen mennesker opfatter det sådan.

    Hyggeridning er for mig at man rider fordi det er hyggeligt, at man ikke har nogen ambitioner om noget bestemt, at man ikke nødvendigvis rider dressur, at man bare rider fordi det gør en glad.

    Man kan godt ride dressur, selvom det er hyggeridning. Jeg er ikke nogen ambitøs person og har ikke noget jeg skal nå - i så fald har jeg den forkerte pony.
    Jeg rider gerne dressur - men stævner er ikke noget jeg starter med et mål i sigte, noget jeg skal, at jeg skal nå det og det i træningen og jeg planlægger ikke ugen.


  • #14   17. jun 2019 Hyggeridning for mig er folk der rider uden at gå til konkurrencer i deres ridning.

    Så personligt hyggerider jeg også pt smiley


  • #15   17. jun 2019 Som DD, så tænker jeg også at "hyggeridning" er et synonym for at man rider for sin egen skyld, og ikke deltager i stævner.

    Jeg har gennem årene deltaget i mange stævner, både ridning og kørsel - men hvis folk spørger, om jeg rider og kører "for sjov", så siger jeg altid ja smiley
    Fordi, hvis det ikke var sjovt, så gjorde jeg det ikke...


Kommentér på:
Hvad mener i?

Annonce