{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.704 visninger | Oprettet:

sacoridder hvilke behandligsmuligheder {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg har en oldenborg vallak på 4 år og han har en del sacoridder, specielt på mave og omkring hans kønsdel. Er der nogen der ved hvad man kan smøre må? Har prøvet med neglelak da jeg fik afvide det kunne hjælpe men, har gjort det over halvanden måned og har intet fremskridt set overhovedet. Nogen der har erfaringener med noget som virker? Har fået afvide man kan få noget fra dyrelægen, men det koster 750 kr for en meget lille bøtte og vil helst gøre det naturligt hvis det kan lade sig gøre smiley

Nogen gode bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sacoridder hvilke behandligsmuligheder
  • #1   2. aug 2019 Kontakt Lise Bang Hansen
    https://alternativdyrlaege.dk/

    hun er rigtig sød - og hammer dygtig


  • #2   2. aug 2019 Det er ikke voldsomt meget info.
    Men afhængig af, hvad det er for noget, ka man fx fodre sig ud af det.
    Men er det kræft, er der ikke meget at gøre.
    Jeg har passet hest der var hårdt angrebet, der blev prøvet forskelligt, men intet hjalp, der kom bare flere.
    Stikker den ud, ka du sætte elastik på.


  • JLee
    JLee Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 5
    #3   2. aug 2019 Jeg har læst en undersøgelse (mener at den var fra Schweiz), hvor der er fundet gode resultater ved brug af zovir (mod forkølelsessår) til sarcoider.
    Har selv en hest med en sarcoide på bagparten og dyrlægen er ikke meget for at fjerne den kirurgisk. Er for 3 dage siden gået igang med zovir og faktisk synes den en smule mindre allerede. Om det har vedblivede effekt og om den forsvinder helt, må tiden vise smiley


  • #4   2. aug 2019 glemte at skrive at Lise er rigtig dygtig til dyr med kræft
    har selv brugt hende til en kat med lymfekræft


  • #5   3. aug 2019 Vær opmærksom på, at de principielle forskelle på alternativ medicin versus traditionel medicin er:
    Traditionel medicin skal have dokumentet virkning. Alternativt medicin (hvis det er godkendt) bør bare have dokumentation for, ikke at være skadeligt.)
    I traditionel medicin fås det som piller, mixture osv hvor man helt præcist ved, hvad der er i pillen. Alternativ medicin fra det grå marked er der ikke så meget kontrol med indholdsstofferne, og slet ikke hvis du rører produkter fra det sorte marked.

    Pointen er, at traditionel medicin er lige så naturligt som alternativ medicin. Du ved bare hvad du giver. Og om det virker. Og hvilke bivirkninger.

    Og så er der den med pris.
    Hvis du køber et par forskellige produkter til et par hundrede kroner pr produkt kommer du hurtigt over prisen for traditionel medicin.


  • #6   3. aug 2019 Jeg gjorde følgende for min hest:
    Foder med lav stivelse og sukker og derudover en masse grovfoder.
    En masse motion, så hendes kondi var god.
    Equimunkur eller anden kur til immunforsvaret ca 2 gange per år.
    Æblecidereddike i maden
    Sørge for der ikke kom fluer i dem.
    Hendes gik væk. Om det var pga noget jeg gjorde eller rent held vides ikke smiley


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #7   3. aug 2019 Ingen erfaring med sarcoider - men tænker måske heller ikke, at neglelak ligefrem kan kategoriseres som et "naturligt" middel... smiley

  • #8   3. aug 2019 Vi er ved at bekæmpe en okkult sarcoid, som sidder på kæbebenet/under øjet på venstre side. Dette er en flad sarcoid, så om vores råd hjælper ved jeg ikke.

    Jeg har selv hele tiden troet, at det var et sår, som drillede med at heale, da jeg aldrig har haft en sarcoid før, og derfor kun troede de kunne være vorte-lignende og ikke flade. Men da jeg havde dyrlæge ude, af anden årsag, fik jeg at vide, at det var en sarcoid. Vi valgte at behandle den, da den kunne sprede sig til øjet, hvilket vi ikke ønskede at risikere.

    Vi fik noget creme ordineret af dyrlægen (Dermequin), som skulle smøres på i 6 dage og nu skal det have 3-4 ugers helt ro.
    De første 6 dage blev det til et sår, og herefter skal huden gerne falde/skalle af. Vi er på dag 13 og huden begynder at skalle af, og det ser så pænt ud! Amigo må dog ikke gå uden fluemaske på fold, fordi insekterne ikke skal komme i det. Jeg må ej heller pille i huden, selvom jeg har lyst til det... smiley

    Jeg vedhæfter lige et par billeder af udviklingen. Her er sarcoiden på dag 1

    Jeg skynder mig lige at sige, at vi godt vidste det ville blive til et sår de første dage ^_^


    profilbillede
  • #9   3. aug 2019 Dag 4

    profilbillede
  • #10   3. aug 2019 Dag 6 - her på billedet er det efter han har haft kløet i det. Dette gjorde han hver gang han havde fået cremen på.
    Her kan man også fornemme, at det er et sår.

    Dette var sidste dag vi smurte.


    profilbillede
  • #11   3. aug 2019 Dag 7

    profilbillede
  • #12   3. aug 2019 Dag 13 (i dag)

    profilbillede
  • #13   3. aug 2019 Dag 13 (i dag).
    Han er overhovedet ikke irriteret af det eller andet. På dette billede kan man virkeligt fornemme hvordan huden begynder at skalle/falde af stille og roligt.


    profilbillede
  • #14   4. aug 2019
    Der findes flere forskellige sarcoider, så jeg ville få dyrlægen ud for at finde ud af hvilken det er og tage stilling der fra.


  • #15   4. aug 2019 Som der bliver nævnt, ville jeg få dyrelægen ud.

    Men der er set virkninger ved
    At skifte foder til noget med lavt indhold af sukker og stivelse
    Tang som tilskud
    Urter eller produkter til immunforsvaret
    Cdb olie

    Der er en Facebook gruppe, der omhandler sarcoider, og ddr er meget relevante opslag og erfaringer.


  • #16   4. aug 2019 Jeg fik noget der ligner tjære fra dyrlægen, da min den ene havde det. Og det var nogle der var tydeligt i vækst. SUPER effektivt. Det var helt væk i løbet af en uge. En var endda begyndt at vokse udad i en lang spids. Efter et par dage med det kradse stads på visnede den smiley Kan dog ikke huske, hvad det hedder. Men din dyrlæge må vide det.

  • #17   5. aug 2019 Nu har jeg været i medicinskabet. Det hedder Xxterra smiley

Kommentér på:
sacoridder hvilke behandligsmuligheder

Annonce