{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

*stærke billeder* sår i hovedet {{forumTopicSubject}}

sam fik for nogle uger siden et ordentligt bide mærke i hovedet af en anden hest smiley det resulterede i at han havde et u form af skind som sam løst. vi fik renset det og lukket det, over weekenden helede det hurtigt og pænt. men mandagen efter begyndte han at klø det op, og nu nogle uger efter syntes jeg ikke længere det heler smiley
jeg var i sidste uge nede og forhøre mig ved dyrlægen. men de sagde at hvis jeg holde fluer og skidt væk samt holde det rent så ville det nok hele...
han står med maske på ude. og det bliver renset og kølet hver dag.
har nogle stået med lignende? har i råd til hvad jeg kan gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *stærke billeder* sår i hovedet
  • #1   4. aug 2019 set forfra

    profilbillede
  • #2   4. aug 2019 kontakte dyrlægen igen

  • #3   4. aug 2019 jeg ville be dyrlæge kigge på det igen..

  • #4   4. aug 2019 jeg tager ned og snakker med dem igen. og håber vi kan skære det løse af, for under er der dannet nyt smiley

  • #5   4. aug 2019 Jeg ville få dyrelægen på igen, for som du nævner, så kan det være det ekstra hud skal skæres af også kan det få et par sting, så det kan lukke fint igen.
    Masken skal du endelig blive ved med, det er kun en god ide


  • #6   5. aug 2019 Det ligner hypergranulation ( prøv at slå det op) udover skal et sår ikke køles, det stopper sårheling i op til 8 timer, det skal vaskes i lunkent vand. Eventuelle skorper (hvis det ik bare er hypergranulation) skal fjernes, så der ikke er et lækkert hjem for bakterier.
    Hilsen sygeplejersken med speciale i sår.


  • #7   5. aug 2019 Enig med Ingemann.
    Da det er en hest er der nogle andre steder du også kan sætte ind.
    Karex sårplast med tjære holder effektivt insekter væk fra såret hvis du sprayer dagligt efter det er renset. Kan din hest ikke lide at blive sprayet i hovedet kan du spraye noget ud på et fugtigt stykke vat og påføre det sådan. Måske er masken også skyld i hypergranulationen, så den ville jeg udelade.
    Hvis han fortsat klør i det ville jeg tale med dyrlægen om noget kløestillende. Du kan jo ikke forklare ham at han holder det åbent ved at klø smiley

    God bedring med ham


  • #8   5. aug 2019 venterinærsygeplejesken sagde det lignede det der hyper noget smiley men hun vil få dyrlægen til at kigge på det og så ringer de med diagnose og behandling smiley jeg blev forslået masken mod insekter, og der bliver sprayet noget plaster på hver dag smiley

  • #9   5. aug 2019 Ved hypergranulation skal der enten beskæres og samtidig behandles med steroid creme. Til tider er det nok at behandle med steoid creme uden beskæring. Jeg ville finde en fluemaske som den der rum maske, så der slet ikke berøre såret. Det gør mere skade end gavn.

  • #10   5. aug 2019 min dyrlæge sagde at jeg skal prøve at vaske i sæbevand 2x dagligt. bliver det ikke bedre vil hun have ham på pencelin smiley ved ikke om jeg skal høre anden dyrlæge og få deres mening smiley

  • #12   5. aug 2019 Jeg ville høre om en anden dyrlæges mening. Tror desværre ikke helt du undgår et ar,
    Men granulationsvæv kan blive meget stort, så det er jo ik sikkert det er færdigt med at vokse..


  • #13   5. aug 2019 jeg ringer efter en anden dyrlæge, jeg ønsker at få "kuglen" væk så resten kan hele sammen igen, for som det ser ud nu vokser den kugle bare, og den væsker mens såret ikke kan heles smiley

  • Caroline O
    Caroline O Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 2 Svar: 4
    #14   6. aug 2019 kan kun anbefale at bruge noget manuka honing enten af plaster el creme det hjælper utroligt meget

  • #16   6. aug 2019 Caroline, jeg vil kigge på det, vi behandler allerede med plaster som har hjulpet meget smiley

    Charlotte, jeg har nu smidt et opslag der ind, og håber på svar smiley mange tak


  • #17   6. aug 2019 opdatering.

    vi har lige haft dyrlæge ude som vurderede det til at være hyper cranulation. han blev bedøvet, renset, skæret det hele væk og renset igen.

    nu står vi med en meget søvnig sam som ikke længere leger enhjørning smiley tak for svar allesammen


  • #18   6. aug 2019 Det lyder som den helt rette behandling. Det skal nok blive fint, det er dog ikke sikkert at du undgår det igen. Hvis du bruger produkter i det som indeholder sølv (som iøvrigt er rigtig godt) er der studier som viser at det kan fremkalde granulationsvæv (hypergranulation)

Kommentér på:
*stærke billeder* sår i hovedet

Annonce