{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

fotosensibilitet {{forumTopicSubject}}

jeg har haft dyrlæge ude og bekræfte det han siger Vetramil creme og klohexidin jeg søger erfaringer så jeg kan hjælpe min hest bedst muligt! han sagde det er kommet af hun ikke er vant til at være på den fold og højest sandsyneligt har spist noget hun ikke har spist før og så fået en reaktion. dyrlæge synes ikke der er behov for at holde hesten inde om dagen fordi de var så mild en form jeg skulle bare behandle hver dag hvad ville i gøre? hvordan ville i behandle yderligere? en kur af noget tilskud? er åbne for idéer kan se det virker Vetramil da jeg har behandlet siden mandag af ordre fra dyrlægen i tlf men det er første gang jeg står med det og jeg høre bare blindt efter dyrlægens ord.. hvad har virket for jer?

det er på hoved-hals og alle fire ben men ikke på kroppen smiley
hun får
24/7 græs
150g st hippolyt naturmusli
50g pavo vital vitaminer (vægt ca 375kilo)
3-4 kilo wrap i døgnet

Jeg har ikke billeder der er noget værd


Kommentarer på:  fotosensibilitet
  • #1   23. aug 2019 Gå ud på folden og gennemgå den for planter, der kan gøre heste fotosensibiliserede ved at røre eller æde planten.
    Dvs de fleste giftige planter.


  • #2   23. aug 2019 Enig med Doktor who, ud og fjerne giftige planter!

    Og så fortalt behandlingen efter dr. dyrs anvisning, han ved trods alt bedre end vi tosser her inde, især når han har set hesten og vi ikke har smiley


  • #3   23. aug 2019 har jeg self gjort i søndags da jeg opdagede det og fik mistanke om planteforgiftning af en art det eneste jeg fandt var røde planter men fjernede bare alt andet end græsset smiley

  • #4   23. aug 2019 jeg følger hvad dyrlægen siger self men dette er mit første tilfælde så måske var der nogen med et par vildt smarte tips omkring det som de selv har prøvet virker smiley

  • #5   24. aug 2019
    Smørblomster som giver reaktionen er afblomstret nu ( mange andre giftige gule planter er ) - men de er stadig giftige. Ligesom de er i grovfoder - og andre giftige planter er.

    Hvis hesten har fået en forgiftning skal den udrenses og behandles for det. Hvis du har facebook så spørg i gruppen " Hestefoder og tilskud " - der har folk erfaring med det.
    Det undre mig dog, at dyrlægen ikke tager fotosensebilitet mere alvorligt - hesten er jo forgiftet.


  • #6   24. aug 2019 Jeg ved ikke om han ikke tager det alvorligt fordi den er ved at hele? Det kom i søndags hun har været 100% sig selv uden undtagelser og jeg har redet i cordeo så hun bare ikke har noget på hovedet for det irritere hende og det er det eneste mén? Min dyrlæge sagde allerede mandag da jeg snakkede med hende jeg ikke skulle bekymre mig fordi hun spiser og drikker og er ikke sløj men bare ramt af sår jeg tør ikke andet end bare høre efter når jeg ikke har prøvet det før??

  • #7   24. aug 2019 Plus vi snakkede om jeg fandt virkelig intet giftigt derude... som i intet... en rød plante men det er ny fold og forholdsvis nyt sted han mener hun har spist noget hun ikke har prøvet før og fået reaktion selvom det ikke er direkte giftigt men hun har ikke kunne med det? Jeg er i hvert fald undrende over det angreb hun har fået når det intet giftigt var derude har gået hele folden tyndt hun går alene så den er ikke så stor...

  • #9   24. aug 2019 Jeg er i gruppen men jeg har jo fået råd af to dyrlæger nu faktisk så søger mere nogen heste ejere der har prøvet det før som kan forklare hvad der hjalp deres hest smiley tænker ikke der er behov for jeg spørger en tredje dyrlæge? smiley

Kommentér på:
fotosensibilitet

Annonce