{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  monoflap sadler
  • #2   28. aug 2019 Man skulle føle tættere kontakt til hesten smiley
    Jeg har en monoflap (En bomløs Baloun). Jeg føler mig tæt på hesten, men det er måske også bare fordi den er bomløs.
    Derudover tænker jeg at en mono kan veje mindre, fordi der er brugt mindre læder.

    Jeg synes dog de er irriterende når man rider med ridedækken/refleksdækken. Kan sjældent få det til at ligge optimalt.
    Det kan også være et problem med underlag, hvis man bruger de der velkro til at sætte fast i gjordstropperne, det kan man ikke. Så skal man have d-ringe i sadlen (og bruge underlag lavet til det) eller man skal sætte dem i stigremsophænget, hvis der er plads.


  • #3   28. aug 2019 Jeg har hørt sadlen kan blive skæv ved monoflap, jeg ved dog ikke om det er sandt

  • #4   28. aug 2019 Det dermed at sætte underlaget fast i stigremmen skal man passe på med, eftersom stigremmen så ikke falder af (De fleste stigremsophæng er jo konstrueret så stigremmen kan glide af låsen).
    Jeg prøvede det som teenager, hvor jeg faldt af, og foden blev hængende i stigbøjlen, så jeg kom på slæbetur efter hesten.
    Så kan man ikke sætte stroppen fra underlaget i gjordstroppen, så brug D-ringen.

    Jeg er ikke så glad for monoflap, men det er nok også lidt et tilvænningsspørgsmål.


  • #5   28. aug 2019 Jessica - alle sadler kan blive skæve, hvis man selv eller hesten belaster den skævt, der er ikke forbeholdt monoflap smiley

  • #6   28. aug 2019 Elsker min monoflap springsadel. Sætter bare underlaget fast i D-ringen eller ind under sadelklappen.
    Jeg synes ikke som sådan kontakten er bedre, men jeg sidder fantastisk i den!


  • #7   28. aug 2019 Jeg har en monoflap dressursadel, og jeg er vældig glad for den. Jeg sidder bedre i denne sammenlignet med en "almindelig" sadel, men det er naturligvis individuelt.
    Jeg kan ikke komme i tanker om nogle ulemper ved den. Det eneste skulle da være, at underlagene ikke kan sættes fast i stigeremmen, ligesom der nævnes ovenfor. Jeg synes dog ikke det er et problem, fordi der findes mange fine underlag med D-rings strop.


  • #8   28. aug 2019 Michelle w: Min sadel har ikke d ringe heller. Jeg kan ikke rigtig se hvordan det kan ødelægge funktionen med stigremmene kan falde af? Tværtimod bliver de skubbet længere tilbage og dermed mere ud og “klar” til at falde af. Og jeg rider med sikkerhedsbøjler.

  • #10   29. aug 2019 Har også sadel med monoflap, og har aldrig prøvet bedre sadel.. Jeg lægger bare den forreste strop fra underlaget ind uden klappen, inden sadlen spændes, og hvis ens underlag (og sadel) passer, så flytter det sig ikke en mm. smiley (Min har "ben" der går ned på begge sider, hvor knæstøtten, der er justérbar sidder på med velcro)..

    profilbillede
  • #12   29. aug 2019 Lisette:
    Uden at være helt 100, så ligner Michaels sadel meget en Albion smiley


  • #14   29. aug 2019 Det kunne også være en Comfort Elite. ??

  • #16   29. aug 2019 Ja det kan alle sadler, det ved jeg godt. Men mener mono sadler bliver hurtigere skæve, det er det min sadelmager har sagt. Jeg hentyder jo ikke jeg ved alt, men bare hvad jeg har hørt smiley

  • #17   29. aug 2019 Jeg har to mono sadler og jeg elsker dem. De fylder mindre i bredden da det ene lag læder er sparet væk så at sige smiley hvilket mine åndssvage hofter helt klart foretrækker.
    Sadlen er lidt lettere og Der er mindre læder der skal pudses smiley
    Jeg har mere følsom hest da jeg ikke har det ekstra stykke flagrene læder i vejen.
    Jeg har ingen problemer med sadelunderlag, men bruger også kun en model af Catago fir tech, som kun har den ene strop i bunden af underlaget.
    Der hvor jeg lægger underlaget og sadlen, der forbliver det under ridningen og hesten sveder så minimalt med det underlag.
    Eneste ulempe jeg kan komme med som en anden også har nævnt i tråden og det er, at det er lidt udfordrende at sætte et insektridedækken, da ridedækkener er lavet til at ligge mellem de to lag sadelklapper. Men svære er det heller ik, når man finder ud af fidusen og venter med spænde gjorden til at ridedækkenet er lagt smiley


    profilbillede
  • #18   30. aug 2019 Lisette og ISRH. Det er nemlig lige præcis en Comfort Elite Cadence. smiley


Kommentér på:
monoflap sadler

Annonce