{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.666 visninger | Oprettet:

Erfaring med jeremy rudge, kentaurer ithaka og acavallo Leonardo {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Er der nogle der vil fortælle deres erfaring med jeremy rudge dressursadler kentaurer ithaka eller acavallo dressursadel Leonardo ?

Jeg tænker oplevelse af kvaliteten ect.

Der skal nok komme sadelmager ind over smiley Så det er ikke om hvorvidt hesten kan gå med dem, men om hvordan du som rytter synes om dem.

Mvh Charlotte


Kommentarer på:  Erfaring med jeremy rudge, kentaurer ithaka og acavallo Leonardo
  • #1   7. sep 2019 Jeg har haft to forskellig kentaur. Kan ikke lige huske hvilken modeller det var. Men jeg var simpelhen så glad for dem smiley
    Jeg sad skide godt i dem.. men det er jo en personlig ting..


  • #2   7. sep 2019 Jeg har siddet i flere Kentaur inkl. Ithaka og jeg føler mig voldsomt låst af det dybe sæde smiley

    Til gengæld har jeg intet at udsætte på kvaliteten af Kentaur sadler.


  • #3   7. sep 2019 Tak for tilbagemeldning - jeg har aldrig siddet i en ithaka - men Pinot er kort, lige i ryggen og jeg har behov for 17,5 sæde, så der kunne ithakaen måske være interessant..

    Dejligt at hører at kvaliteten er udemærket smiley

    Og ja det er så sjovt ked hvornår man synes man sidder godt, og hvornår man er låst. Jeg prøvede på et tidspunkt en prestige modena på en “træbuk” hos en sadelmager - FANTASTISK sadel....lige ind til den lå på hesten i bevægelse, så kunne jeg slet ikke holde det dybe sæde ud, for jeg blev total låst smiley

    Så en jeremy rudge som bliver lavet til hesten og min mås, kunne være en udvej.

    Og så så jeg lige den nye acavallo Leonardo, som umiddelbart så lækker ud - men som er et nyt mærke i dk.... smiley

    Mvh Charlotte


  • #4   7. sep 2019 Hvis det er til lige ryg, så er en Albion SLK måske et kig værd.

    Hvem producerer acavallo Leonardo?


  • #5   7. sep 2019 Tak for tippet med albion smiley

    Acavallo produceres af acavallo smiley Sadelmager Kit Hansen har dem.
    https://www.acavallo.com/ac_product/leonardo-ac9150/

    Mvh Charlotte


  • #6   7. sep 2019 Charlotte : grunden til mit spørgsmål er at jeg tidligere havde en Prestige Leonardo, som jeg i øvrigt var rigtig glad for.
    Men min nye hest passede ikke rigtigt til modellen, så jeg måtte skifte og har i dag e Albion SLK, som jeg også er meget glad for.

    Normalt er jeg heller ikke til de dybe sæder, men må erkende at det afhænger meget af hvilken hest, sadlen skal bruges på.


  • #7   8. sep 2019 Nåååå jaaaa prestige har også en Leonardo - det huskede jeg ikke lige.

    Acavallo er italiensk ligesom Prestige, så om de laver noget som ligner hinanden ved jeg ikke.

    Jeg kan godt lide et dybt men åbent sæde har jeg fundet ud af - de dybe sæder hvor man placeres i et V er forkerte for mig, jeg foretrækker et U.
    Jeg er blevet anbefalet at prøve Ideale Suzannah - fantastisk sadel....men jeg slår mig på forvindslen i letridning, så det mente sadelmageren jeg ville blive vældig øm af....og det er ikke meningen smiley

    Jeg har det godt i min isabell werth - men den passer ikke helt pinot, så derfor er jagten gået ind på en ny sadel. Og så kunne jeg tænke mig at kører til en sadelmager som har nogle sadler som kunne være relevante for mig at testride.

    Mvh Charlotte


  • #9   8. sep 2019 Tak Lisette - det gør jeg smiley

    Mvh Charlotte


  • #11   8. sep 2019 Jaaa! smiley Det kan du tro! smiley

    Jeg nåede, efter at have ejet 4 forskellige sadler til min plette på 1 år, frem til en Jeremy Rudge Fusion sadel. Jeg har altid redet i Prestige (især Modenaen var jeg vild med smiley ) på mine egne heste, men det duede ikke på plette... Prøvede en Frank Baines Omni, duede heller ikke. Har også redet en del i Amerigo på andres heste... men jeg var noget negativ omkring Jeremy Rudge sadlen først, men købte den, da jeg jo godt kunne se, den lå på min hest smiley

    Min hest er lige i ryggen, bred og rund uden så meget skulder (og det er et bøvl! Prestige har intet, der er anbefalelsesværdigt i den forbindelse. Acavallos nye sadler ej heller, de passer slet ikke til den type heste, fik jeg at vide af min sadelmager i sidste uge). Til den type er Jeremy Rudge GULD smiley Det eneste, ud af 3-4 forskellige sadelmagere, der har kunne få noget til at ligge... Charlotte Knigge hev sådan en frem, og vupti dupti du smiley Hende skulle jeg bare have spurgt fra start af smiley

    Og er du vild, jeg er blevet glad for den! Det tog mig lige en uges tid rigtigt at mærke, hvor meget tættere, jeg var på min hest. Hvor fint den støttede mig med dybt sæde, men stadig lige bom, gele i rumpen og store knæpuder. Den støttede mig uden at låse! (meget modsat Frank baines-sadlen... høhø).

    Så jeg knuselsker min sadel smiley Kvaliteten har været fin! Den holder sig så flot og lækker. Den nubrede del tager jeg med en gang god kvalitetsolie fra Equine, mens sæde og knæpude får almindeligt læderfedt. Den er bare mums, og den støtter så fin en holdning smiley Og så bliver den altså bare liggende! Ikke noget med at glide frem - og det er skøønt. Samtidigt sidder kopjernet lidt længere inde i sadlen, og vi har aldrig oplevet, at den er i nærheden af at klemme hans skulder.

    Virkeligt en sadel, hvor jeg fornemmer en meget stor frihed for min hest og jeg smiley Og det er sjovt at sammenligne billeder fra stævnepladser, for han ser også meget fri ud. Men det (og dele af ovenstående) afhænger selvfølgelig meget af hestens bygning. Men her var lige vores erfaring. Jeg solgte gladeligt min Frank Baines og min Prestige efter køb af denne her. Selvom den ved første øjekast ikke var mit foretrukne valg, så er den uden tvivl blevet det efter ridning! smiley


    profilbillede
  • #12   8. sep 2019 jeg har to kentaur sadler en Spring og en Dressur jeg er overrasket over kvaliteten til prisen bløde ved mine knæ eller det er mine modeller i hvert fald min dressur er en young dressage men de fleste jeg har haft i hænderne var bløde og lækre
    jeg prøvede også flere forskellige Passier sadler og jeg synes de var hårde og flade og sidde i og det var brugte sadler der var redet til jeg følte mig oven på hesten i min Kentaur føler jeg at jeg er rundt om hesten smiley har kun hørt godt om Itheka hvis det er med velcro støtter kan du få sat medium støtter i hvis du føler dig for låst i de store min sadelmager kan i hvert fald skaffe større støtter til mig siger hun hvis jeg ønsker det smiley


  • #13   8. sep 2019 Jeg har en kentaur Young Dressage - godt nok ikke en ithaka.
    Jeg er rigtig glad for den - meget blød i læderet kontra andre, og selvom den har store knæstøtter og dybt sæde, føler jeg mig slet ikke låst i den.
    Jeg var ude og prøve en hest med en prestige et-eller-andet, som slet ikke så ud til at have et dybt sæde eller noget, men der følte jeg mig MEGET låst i forhold til min.

    Den er godt nok kun 16", men hvis du tager forbi Thorsø en dag må du gerne se den eller prøve at ride i den smiley


  • #14   8. sep 2019 Mathilde- har du de store støtter i din sadel? jeg har medium støtter i min men overvejer at køber store men ved ikke helt for jeg sidder godt nu men savner en smule mere støtte
    jeg kommer fra en Afrodite med kæmpe støtter jo smiley


  • #15   8. sep 2019 Tak så meget for alle jeres gode forklaringer og fif - det vil jeg gøre brug af smiley

    Og mange tak Mathilde for tilbuddet om at prøve din sadel - men jeg er HELT sikker på at jeg ikke kan mose min store velvoksne mås ned i en 16 tommer smiley

    Jeg tror jeg kigger nærmere på kentaurer og så virkelig overvejer en speciallavet jeremy rudge.

    Mvh Charlotte


  • #16   9. sep 2019 Julie - hmm, synes de er store ift andre sadler jeg rider i, men jeg har ikke selv ændret dem, så de er måske bare standardstørrelse smiley

    Charlotte - helt ok smiley Men du er velkommen til kigge forbi, hvis du skifter mening smiley


  • #17   9. sep 2019 Hvis du er åben for noget helt andet, så kan en sadelmager jo altså også lave små mirakler.

    Jeg har altid bandlyst sadler med "højt ryglæn" fordi min lænd ikke tillader, at jeg bliver låst fast i sadlen - men på min nye "unghest" (ja okay, han er ikke SÅ ung, blot den yngste jeg har smiley ) er noget af en udfordring for mig, for hans rygsving kan virkelig sende mig på lufttur, hvis han ikke er 110% afslappet, og det er han bare ikke hele tiden.

    Han er samtidig så dum at han er totalt uimponeret af min fine, hundedyre sadel, som ellers var tiltænkt ham. Den kan ganske enkelt ikke ligge fast på ham, når han fjedrer afsted, så den rutsjer og det resulterede i, at han kortede skridtene af. Det går jo ikke, så jeg måtte ud og investere, og pengene var mildest talt ikke store lige på det tidspunkt.

    Jeg endte med en ældre Kieffer Master - den har "højt ryglæn", men ikke så dybt et sæde, at jeg er låst fast, og den ligger faktisk helt formiddabelt på krikken. Så langt så godt. Desværre så er den nok bygget til en rytter med lidt længere lår end mine, for jeg kunne overhovedet ikke nå ud til knæpuderne, så jeg sad og flagrede rundt på det kræ, som nu for alvor satte turbo på bevægelsen smiley
    - Pyt, sagde sadelmageren, så laver vi da bare nogen andre knæstøtter. Som sagt, så gjort - og nu har jeg en sadel med god støtte i for og bag, hvor jeg sidder godt fast uden at være låst, og krikken æælsker den.

    Og ved du hvad? Den stod mig i 3500 smiley


  • #18   9. sep 2019 Kieffer Master har jeg en af - skøn sadel....men bare ikke lige til Pinot smiley

    Det nemmeste var nok bare at købe en ny Isabell W som han går med nu, den ligger okey, og notten siger ikke noget til den. Men jeg har på fornemmelsen at han ikke siger til om så den klemte ham helt sammen - sej hest og ikke pivset.

    Hmmm og så er han bred over ryggen som en belgier, tøndeformet som en welch cob, let overbygge bagtil som en god springhest, kæmpe skulderparti, høj mankekam....han er sgi ikke nem.

    Mvh Charlotte


  • #19   9. sep 2019 Der er også Clincher - der er noget med at de kan et eller andet med lille anlægsflade og et fornuftigt sæde til en voksen kvinde smiley

    Og som jeg husker, Charlotte - så er du vist også høj / langbenet, og det skal sadlen jo også tage højde for smiley


Kommentér på:
Erfaring med jeremy rudge, kentaurer ithaka og acavallo Leonardo

Annonce