{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

Nye sko - halt, men ikke påvirket?? {{forumTopicSubject}}

Min hest fik nye sko på i weekenden. Det vil sige ringsko på forben og almindelige bagsko dog med kile i.
Han var halt igår men ikke noget han bliver påvirket af under ridning. Alle Hove har samme varme.
Han har en øm muskel i bagpartiet efter smed mon det gør ham "halt"?

Kommentarer på:  Nye sko - halt, men ikke påvirket??
  • CLAV
    CLAV Online Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 8 Følgere: 31 Svar: 44
    #1   9. sep En hest det er halt - skal ikke rides!

Selvfølgelig bliver hesten påvirket!!..

Giv den fri et par dage og se om det bare er en ømhed over smedningen - hvis hesten aldrig har gået med ringsko og kiler - skal kroppen jo tilvænnes

• #2   9. sep Giv den fri et par dage og se. Min hest fik SoftStep sko på for en måned siden. Det er gummisko, der affjedrer på en måde han aldrig har været vant til før. De første gange jeg red med dem på gik han også meget stikkende og urent fordi han ikke var vant til følelsen af de nye sko og derfor turde han ikke træde igennem under rytter. Det gik over i løbet af ret få rideture dog, tænker det er noget af det samme med din, den skal lige vænne sig til følelsen af de nye sko smiley

• #3   9. sep Halt, men ikke påvirket?
    Hvad mener du helt specifikt, når du konkluderer at hesten ikke er påvirket? Jeg har på fornemmelsen, at du har fået det skrevet lidt anderledes end du havde tænkt dig smiley

• #4   9. sep Jeg forstår heller ikke helt. Hvordan ved du at hesten er halt, når den ikke er det under ridning? Er det på fold, eller hvordan?

• #5   9. sep Han halter, men ved ikke om det gør ondt fordi han løber med glæde og laver ballade

• #6   9. sep Clav - er udemærket godt klar over en halt hest ikke skal rides!!

Men når han ikke er halt i skridt bliver man da nød til at se i traven om der er noget der!

• #7   10. sep Halter hesten,har den ondt.

• #8   10. sep Du rider da ikke en halt hest? O.O
    Vil man tjekke, om hesten er halt i trav, så enten løber man med den eller propper den i longe! Du sætter dig sgu ikke op på den --'

• #9   10. sep En halt hest er påvirker, at den leger på folden betyder ikke at den ikke har ondt. Men det kan sagtens være muskel ømhed som gør at den halter, giv den lige et par dage til at vænne sig til tingene. Tænker den har fået ringsko og kiler på pga en årsag og dette har selvfølgelig givet en ændring i hvordan hesten bevæger sig.

Kommentér på:
Nye sko - halt, men ikke påvirket??