{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

celinelj
celinelj
Tilmeldt:
3. jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Hold i ryggen {{forumTopicSubject}}

hej HG smiley

jeg har fået hold i ryggen (mere specifikt, lænden), og jeg er i tvivl om det er en god eller dårlig idé at ride
umiddelbart ville jeg jo mene, at det ikke lyder som en god idé at ride med hold i ryggen, men det kunne jo være omvendt
så vil høre om der er nogen, som har erfaring med hold i ryggen og ridning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold i ryggen
  • #1   25. sep 2019 Jeg har ondt i ryggen mere eller mindre on/off og jeg vil sige: Prøv ad.

    Tit når jeg har en dårlig dag, så skridter jeg bare. Det kan løsne super godt op i kroppen på en fin og skånsom måde. Der er dog nogle dage hvor det bare ikke kan lade sig gøre, så hopper jeg af hesten og under dynen i stedet smiley


  • #3   25. sep 2019 Du kan sandsynligvis godt tåle at skridte, hvis du forsøger at sidde rigtigt.
    Afhængigt af smerterne.

    Jeg har prøvet et lændehold en del gange, og det bedste råd er sådan set at finde en kiropraktor og få det løsnet.


  • #4   25. sep 2019 Snak med din læge, hvis du er bekymret for om der er advselstegn.

    Jeg og mange andre rider for at holde ryggen velfungerende / få bøvl til at løsne sig og gå tidligere i orden.


  • #5   25. sep 2019 Her er hvad jeg ville gøre. Hvis det var mig, eller en klient...

    Hvis der er smerter når du rider så lad være. Hvis det hjælper på smerterne fortsæt.
    Hvis du har flere smerter efter du har redet, rid mindre/kortere/ langsommere eller slet ikke.
    Lyt til din krop. Men som udgangspunkt er bevægelse godt.

    Det er meget overfladisk men en ide..
    Men som doctor who siger, hvis du er bekymret for om der er mere i det end et lænde hold, kontakt lægen.

    Hilsen fysioterapeuten ??


  • #6   25. sep 2019 Når jeg har hold i ryggen eller mange lændesmerter, så hjælper det at ride, som oftest skridter jeg bare en tur så jeg får bevæget ryggen stille og roligt, her gør det ikke noget at hesten går langsomt ind til det har løsnet lidt og kan klare mere bevægelse. Min gamle hest var enormt god når jeg havde ondt, han gik så forsigtigt, til han kunne mærke jeg slappede mere af og blev løsnet op, så gik han lidt friskere.
    Det største problem er at kravle på hesten smiley


  • #7   25. sep 2019 ROLIG ridning, som i helt roligt. Derudover varme på lænden og massage af en dygtig massør holder min lænd tip top (jeg har gigt).

    Er bare ikke så god til det rolige ridning der og rider oftes 2-3 heste dagligt haha.


  • #8   26. sep 2019 Jeg har tilbagevendende lændesmerter, da jeg har svag ryg grundet lidt scheuermanns. Heldigvis ikke i voldsom grad, men nok til at det giver mig on/off problemer. Derudover har jeg en drilsk iskiasnerve som også giver on/off problemer.

    Nogle gange kan jeg kun skridte, sjældne gange kan jeg slet ikke ride. Jeg ville sige; Snak med en kiropraktor. Det har hjulpet mig i perioder. Men jeg tror nu godt du kan ride lidt, men det er nok sjovere at ride efter en tur hos kiro.


  • #9   26. sep 2019 Jeg har en helt normal ryg, med det en UNG læge så pænt sagde er “alderssvarende forandringer” - tag den som 40 årig smiley Og med forandringer svarende til, at det ikke var første gang i mit liv jeg var blevet fyret af hesten i en serie af bukspring smiley

    Jeg bruger ridningen til at holde min ryg i god form - i de få perioder jeg ikke rider så meget begynder jeg at få ondt i lænden.

    Har jeg et (lille) hold i ryggen så skridter jeg tur - det lindre at få de her små bevægelser fremad og sidehverts når man rider. Så lige noget Panodil inden en times tid inden rideturen, og så en times skridt, så plejer holdet at gå væk.
    Jeg har dog aldrig haft et hold i ryggen så slemt at jeg har måtte gå til kiropraktor - så om det er en god ide der , ved jeg ikke.

    Ridning i skridt bliver brugt til handicappede, og det er bla fordi de her små bevægelser hjælper med at stimulerer patientens muskler og stabilitet.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Hold i ryggen

Annonce