{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Brexit - hvad så? {{forumTopicSubject}}

Nu er der ikke længe til Brexit, og uanset om det bliver blødt eller hårdt, så vil der ske en række ændringer i forholdet mellem Storbritannien og omverdenen.

Jeg har indtrykket af, at en del hestefolk handler på britiske webshops - har I gjort jer nogle tanker i den forbindelse?

Det er svært at spå om virkningerne på sigt, men det er sikkert at der vil ske ændringer, først og fremmest nok i forhold til told/moms og forsendelse.

Og er der nogen af jer, som rent jobmæssigt vil blive påvirket af et evt. hårdt Brexit?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brexit - hvad så?
  • #1   18. okt 2019 Jeg har fundet det bedste tilskud som kun kan bestilles i England smiley Jeg bestiller det en gang mere og så tvivler jeg på at jeg fortsætter med det pga told, så må jeg finde på at købe og blande noget andet. Det er super øv.

  • #2   18. okt 2019 Jeg køber ikke hesteprodukter i England i øjeblikket, men min shampoo fås kun derovre, så jeg har planer om at købe stort ind en af de nærmeste dage, så jeg kan klare mig længe. Køber også en del hudpleje i UK, men det stopper helt sikkert, hvis man skal til at betale moms og told. Ikke fordi beløbene er så store, men gebyret for at få toldbehandlet er så stort at det æder besparelsen ved at købe derovre.



  • #3   18. okt 2019 Jeg sælger en del til UK, så jeg er spændt på om det vil blive påvirket eller ej.

  • #4   18. okt 2019 Jeg ville kunne få så mange flere job muligheder, at vælge i mellem, hvis der kommer et brexit hvor der skal til at indføres en masse told arbejde.

    Så jeg venter spændt syntes det lyder som en god ting rent egoistisk.

    Dog hårdt i starten i form af jeg kunne forestille mig meget forvirring, og mangel på kvalificeret personale, men i min brance så findes der ikke problemer kun udfordringer.


  • #5   18. okt 2019 mette b

    Du skal bare vælge et fragt firma hvor de ikke tager et gebyr indfortolding


  • #6   18. okt 2019 mette det kreative heste menneske

    køber du virkelig for over 1150 kr siden der kommer told på når du handler tilskud ?


  • #7   18. okt 2019 Ina: Det kunne jeg godt finde på (des mere jeg køber samtidig, des billigere kilopris), men du glemmer at der skal moms oveni så snart det bare er over 80 kr. Mit foder bliver 400 kr dyrere, selvom jeg stadig holder mig under 1150 kr toldgrænsen.
    Det er nemt at udregne her: http://www.toldpriser.dk/toldberegner


  • #8   18. okt 2019 Mette jeg har siddet og lavet papirene til skattestyrrelsen og ventet på godkendelser mio'er osv osv.

    Og ringet til folk og fortalt præcis hvad de skulle betale så kender til momsgrænsen og toldgrænsen.

    Du brugte bare udtrykket TOLD hvor det er de færeste jeg har snakket med der faktisk har købt så meget at de skulle betale told, men kun moms + eventuel importgebyr.

    Derfor jeg stiller spørgsmålstegn ved det.

    Nu har jeg ikke lige haft heste/dyre fodder/tilskud ind så tit, at jeg husker godsets toldsats den form for gods har.

    Fx tøj er det for de fleste bare mega dumt, at købe så store forsendelser hvor det lige rammer over 1150 for der er 12.5% told oveni.

    Men andre vare som O-ringe er der 0-2.7% på.


  • #9   18. okt 2019 Og mette anbefaler dig at bruge skats hjemmeside da toldpriser.dk er fyldt med fejlinformation.

    Har taget den med chefen i min import afdelingen, hvor kunder hårdnakket har holdt sig til den side.

    Hvor til jeg måtte få folk i bero efter de har truet mig med diverse politi anmeldelser, og råbt og skreget fordi de ikke har en skid styr på hvad de laver.


  • #10   18. okt 2019 Jeg bruger den nu også kun vejledende, det står der også at den er. Jeg har skam været på Skats først men den kan ikke bruges til foder.
    Jeg har handler meget online, både indenfor og udenfor EU.


  • #11   18. okt 2019 mette vita.dk er en hjemmeside for HS koder

    (ikke tag fejl af tøj hjemmesiden vita.dk)


  • #12   18. okt 2019 Helt ærligt er det ikke noget jeg er interesseret i at diskutere, det ændrer ikke min situation. Spørgsmålet lød på hvordan det påvirkede os hestemennesker.

  • #13   18. okt 2019
    I forhold til tilskud, udstyr mm. så kan man også få en del ting til gode penge i fx Tyskland, Holland og andet. Jeg handler gerne ting fra England fx har jeg købt magnetting ved Premiere Equine og andet udstyr ved engelske sider.

    Men man kan også få gode ting andre steder i EU.


Kommentér på:
Brexit - hvad så?

Annonce