{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Opstalding - priser (Hjælp) {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er.

Jeg går lidt og leger med en tanke, og prøver at lave en præsentation mht at have sit eget sted, og hvad man kan tage for opstalding etc.

Spørgsmål nederst, men læs gerne hele teksten først smiley På forhånd tak!
Først stedets faciliteter:
- 2 stk. ridebaner på henholdsvis 20x70 m og 35x80 m
- Ridehal: 22x72 m med fiberbund (med tilskuerplads etc)
- solarie
- vaskeplads m/varmt vand og gummigulv
- Dækken tørrerum
- 2x opvarmet sadelrum
- Rytterstue med bad og toilet
- Ridesti i kuperet terræn rundt på ejendommen
- Store folde

Jeg tænker at jeg ville kunne tage 3500,- i boksleje for sådan et sted med dette inkluderet:
- Ind- og udluk hver dag (man har én vagt om måneden med enten ind eller udluk)
- du får muget din boks hver dag, og skal ikke selv gøre noget
- Halm hver dag (medmindre anden strøelse ønskes)
- Wrap 3x dagligt
- foder 3x dagligt
- gamacher, klokker etc gives gerne på om natten/morgen
- egen underviser er velkommen

Det vil sige det er fuldpas, alt er betalt for de 3500,- og man har super gode faciliteter. Det eneste man skal gøre er at tage en sølle ind eller udluksvagt om måneden, og ellers komme og bruge lidt kvalitetstid med sin hest smiley

Placering: lille skendsved

Mit spørgsmål er jo så om i også synes det er en fair pris for denne service? Ville i selv betale de 3500,- for at stå opstaldet sådan et sted?

Ville gerne høre alles input, men ingen negative kommentarer tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstalding - priser (Hjælp)
  • #1   21. okt 2019 Og kom endelig med tips til hvad man mere kunne tilbyde smiley

  • #2   21. okt 2019 Jeg mangler at vide, præcis hvor nemt / svært det er at komme til og fra.

    Jeg er ikke orienteret i priserne i dit lokalområde - måske er det fair nok?.


    Men, til sammenligning.. Jeg pranlægger at flytte min hest til vinter, når vi flytter til Sjælland.

    En indendørs hal, måske 40 x 60?
    En kæmpe udendørs bane. Mindst dobbelt størrelse.
    De stiller kalve til rådighed. (western),
    I det hele taget rigtig fine faciliteter til min type af ridning. Hvis du vil ride DM niveau i trail og koarbejde, så er faciliteterne der.
    Løsdrift. Kæmpe "bokse", hvor hestene går i dybstrøelse i små flokke på 5-7 heste.
    Grovfoder osv er inkluderet. Bortset fra hvis du vil have noget specielt krybbefoder.
    Gide turmuligheder.

    Eneste ulempe er, at der er 5 km til nærmeste Station, og jeg tror kun 2 busser kører forbi.

    Pris 2200 kr pr måned.


  • #4   21. okt 2019 Tak for input!
    Det lyder også som et godt sted til en god pris! Hvor henne er det? smiley
    Her er offentlig transport heller ikke bedste mulighed.


  • #5   21. okt 2019 Synes det lyder helt fair, jeg personligt kan dog godt lide en "buffet" ift opstaldning, så man selv kan til og fravælge service og dermed pris. Det plejer at tiltrække flere, har jeg erfaring med ihvertfald smiley

  • #6   21. okt 2019 Jeg ville ikke betale "så meget", men når det er sagt, synes jeg bestemt ikke prisen er helt skæv. smiley

  • #7   21. okt 2019 Tak for input begge to! smiley

  • #9   21. okt 2019 Bjæverskov, Sjælland

  • #10   21. okt 2019 Jeg ville vælge sådan et sted fra. Ikke fordi prisen nødvendigvis er urimelig, men fordi det er for dyrt for mig. Jeg har før været part på en som stod med fuldpas i Odense, samme tilbud som du tilbyder, men til 2500 kr.

  • #11   21. okt 2019
    Det kan du sagtens tage. Jeg står på Broholm og fuldpas der koster 4500 kr mener jeg - så skal man heller ikke røre en finger. Men skal man ha' gamacher af/på, dækken af/på, skridtmaskine eller andet, så kommer det oven i.

    Du kan evt. lave det som en "samle pakke"
    Dvs. en grundpris for boksen også er der priser for alt andet.

    Fx:
    Boks: 1200 kr
    Ind/udluk hverdage: 1000 kr pr. måned
    Foder pr måned:
    Wrap x antal kilo pr. dag:
    Ud og indluk weekend: 500 kr
    Mugning:

    Osv. osv. - så kan man selv sammensætte og vælge hvor meget man vil tilkøbe og hvor meget man vil lave.

    Jeg ville gerne give 3500 kr - det ville for mig være billigt, afhængigt af området. Du tjener i hvert fald ikke noget på det.


  • #12   22. okt 2019 Synes prisen matcher området og det der tilbydes.

    At jeg så ikke ville kunne betale det, er noget andet. Det er fordi jeg er en fattigrøv :b Jeg gav gerne den pris hvis mit budget kunne holde til det.


  • #13   22. okt 2019 Nu står jeg i Haslev der koster det 2300 om måneden med alt, undtagen man skal tage klatter i boksen (spåner så meget nemt) men kan man ikke nå det så gør de det for en.
    Der er ridehus, military bane, 12 timer på fold i vinter perioden. Døgn om sommeren. Wrap ad libitum.
    Og 3 udendørs dressurbaner samt en stor udendørs spring græsbane
    Og dertil en privat skov at ride i som tilhøre stedet.

    Personlig ville jeg syntes det var for dyrt. Men halm kræver selvfølgelig og en del arbejde. smiley


  • #14   22. okt 2019 Jeg synes, det lyder ret rimeligt smiley Afhængig af selvfølgelig hvad stand ting og faciliteter er i + hvor godt det bliver holdt ved lige - hvor tit banerne bliver harvet, (du har ikke skrevet, hvad bund, der rides på smiley ). Jeg kender dog ikke priserne på Sjælland smiley

    Til sammenligning står jeg opstaldet på Fyn til 2750 kr. i boks på 3 x 4,5 m m. vindue i selvpasserstald. Jeg tilkøber udluk om morgenen til 300 kr. inkl. min hest får klokker på. Træpiller tilkøber jeg (og så muger jeg selv jo smiley ), til 450 kr. pr. mdr. Der er foder og hø ad libitum inkluderet, jeg køber dog selv foder ved siden af og ligger nok ca. 400 kr. pr. mdr. i foder - min hest får heldigvis meget hø, så fungerer han bedst. Så jeg ender på ca. 3.900,00 kr. pr. mdr. i boks, pas og mad - og vi lukker selv ind og muger selv smiley
    - Til gengæld har vi stor 60x60 ridebane med rigtig god bund udenfor, 20x60 ridehal m. fiberbund og m. tilskuerrækker, store bokse, store græsfolde til hestene året rundt med godt hegn og hvor de går 2 på foldene, ridestider på området, roundpen til longe, solarie tilkøbes for 600 kr. pr. mdr., opvarmet sadelrum, varmt/koldt vand og så er der kameraer overalt, og alt bliver vedligeholdt til punkt og prikke, og ejerne er SÅ gode til at holde faciliteterne pæne og udvikle på stedet med elektriske døre, ny lade eller hvad de nu hitter på. Så i sammenligning synes jeg jo egentligt dit er billigt nok, men nu står vi så også et ret dyrt sted - men for mig som opstalder er det vigtigt, at der er ro OG at der er gode faciliteter, så hestene ikke står med dårligt hegn uden stød, dårlig bund hvor senerne bliver ødelagt, små mudrede folde eller lignende smiley At stå privat er jo også skønt fordi man så ikke har elevryttere og en masse undervisning at tage hensyn til - herude tager de som udgangspunkt kun voksne ryttere ind. Så for mig er det ikke kun faciliteterne, der er væsentlige ift. prisen - jeg forventer også, tingene er i orden, vedligeholdt og bliver udskiftet, når man betaler 3000 + smiley


  • #16   22. okt 2019 Nu står jeg på Fyn i en lille privat stald med ride bane og store folde dette er en selv passer stald hvor vi skiftes til og lukke ind og ud jeg giver 500kr om sommeren og 700 kr om vinteren med bund så man står selv for hø og foder og tilskud så kommer jeg på ca 1500kr så det Joh pænt billigt smiley så ville jeg nok ikke give de 3500kr når jeg kan gøre det for under det halve så meget ville ikke trække for et ride hus smiley

  • #18   22. okt 2019 Doktor who, er det det sted der ligger ude ved bjæverskov du skal flytte til? Fordi der har jeg også overvejet at opstalde den hest jeg passede. Det ser virkeligt lækkert ud smiley

  • #19   22. okt 2019 Jeg er en af dem der godt kan lide at ordne boks. Hele hyggen i at være i stalden og nusse om det hele. Så jeg ville være ked af at blive frataget ALT og så betale så mange penge for det smiley

  • #20   22. okt 2019 Højbo Ranch.
    Jeps.


  • #21   22. okt 2019 Tjaaa jeg vægter ikke faciliteter overhovedet, for mig er det store folde (gerne kæmpe) med mange timer ude og store bokse, højt til loftet og lys i stalden, der betyder noget smiley

    Skulle jeg betale den pris (og det har jeg gjort) skulle ovenstående være på plads, samt gode tur-muligheder (ridesti er ikke nok pt har vi kilometervis af skov). Alt det har jeg nu - inkl. Ingen vagter for 1600 om mdr, dog skal vi selv fodre, hvis vi ønsker at fodre. - så jeg er næppe målgruppen.


Kommentér på:
Opstalding - priser (Hjælp)

Annonce