{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

BOT eller magnetdækken ? {{forumTopicSubject}}

Nu er det snart “nogens” føs’da’ - så “nogen” overvejer som det søde hestemenneske hun er, at ønske sig et BOT eller magnetdækken af den bedre halvdel smiley

Den bedre halvdel har foreslået at “nogen” får en Ø28 cm pande til induktionsplader.....og det synes “nogen” måske ikke ville udløse dissideret jubelscener ved føsda-bordet smiley

Så “nogens” bedre halvdel kan godt fornemme, at “nogen” gerne vil have noget andet smiley

Så hvad er jeres erfaring - skal jeg have fat i BOT eller magnetdækken, firtech eller andet ?

Jeg vakler mellem et lændedækken til når jeg rider ude, eller et dækken de kan stå med før/efter træningen - hvad oplever I er smart ?

Og er der nogle som har erfaring med hvornår og hvor der plejer at være lidt penge at spare/tilbud ?
Når “nogens” bedre halvdel tænker ø28 cm pande, så tænker “nogen” at et BOT dækken eller lignende nok kommer til at koste “lidt mere” smiley

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BOT eller magnetdækken ?
  • #1   22. okt 2019 Magnet dækknet må kun bruges når hesten er tør så fx inden træning og først når hesten er tør efter træning.
    Jeg står selv og vakler mellem de forskellige valg.. smiley


  • #3   22. okt 2019 Magnet må kun bruges på en tør hest men jeg er absolut for det. Og kun bruges stillestående.

    Jeg har brugt bot/keramiske dækkener længe men de gør bare ikke samme foreskel som magnet.
    Så jeg er glad for Premiere Equines magnet dækken, magnet hasegamacher og mangetstaldgamacher.

    Min har spat og spat heste har det med og tabe bagpart under ridning. Hun har også altid været hård i den ene tøjle, ingen behandler eller noget har kunne fikse det.
    Står hun med magnet føe ridning er begge dele væk.

    Jeg har stadig keramisk lændedækken dog og et fir tech dækken til brug fx over nat eller på våd hest. Men det gør ikke det samme.


  • #4   22. okt 2019 Jeg har ikke prøvet Premiere Equines ting med infrarød og magnet. Så det ved jeg ikke smiley

    MEN jeg har redet med Catago Fir Tech underlag, og er du vild, der kom gang i min hest smiley De første par dage med underlaget blev han helt varm indenunder... vi skridtede kun første dag, fordi han faktisk begyndte at svede under sit underlag. Så noget blev der godt nok sat gang i smiley Rider stort set aldrig med andre underlag, dog holder jeg til tider lige en uges pause med andet underlag.

    Back on Track har jo bare en god effekt - jeg har brugt staldgamacherne med enormt gode effekt på en skade på min gamle hest og såmænd også til en mild seneskade på den nye samt deres netdækkener. Der er skrevet afhandlinger om Back on Track, og effekten er påvist. Vi havde en hest i stalden, der faktisk blev syg af det de første par gange, fordi det virkede så godt. Vi bruger det selv herhjemme til både mennesker, hunde og heste - både forebyggende og til os med skader/problemer smiley Min dyrlæge anbefaler mig altid Back on Track smiley Pasformen på dækkenerne er jeg så ikke sååå vild med... Min står altid med netdækkenet evt. under et stalddækken før og efter ridning.

    Og skal man spare lidt penge, så vil jeg anbefale dig at prøve Catago Fir Tech - effekten er sikkert lige så god som Back on Track, men det er lige nummeret billigere OG jeg har hørt, at pasformen skulle være bedre smiley Jeg ved, man tit kan være heldig at fange det med 20% på diverse hestesider smiley Ridersdeluxe har vist tit lidt af det i deres udsalgs-afdeling på nettet smiley


  • #5   22. okt 2019 Fir-Tech er virkelig godt! Jeg har mange af deres ting. Jeg synes både det er mere effektivt til at varme end BOT, og også langt bedre kvalitet. Magnetdækken kan jeg overhovedet ikke mærke nogen som helst forskel med.

  • #6   22. okt 2019 Jeg har bot nyredækken/lændedækken, og rider du ude i den mindste smule blæsevejr så er dækkenet så let at det blæser af og hænger nede på siden. Det er ret upraktisk og grunden til jeg kun red meget kort med mit. Nåede ikke at føle det gav bot effekten, men det lå jo heller ikke på længe. Måske kunne man sy nogle stropper på det så man fastgjorde det rundt om benene, men det er meget arbejde at gøre for er lændedækken jeg mener koster 800kr det burde "virke" af sig selv smiley

  • #7   22. okt 2019 Jeg har Premier Equine keramisk dækken med hals til min, som jeg bruger som transportdækken, inden ridning og efter sommetider. Og for at være ærlig, så mærker jeg ikke rigtigt forskel på, om jeg har brugt et almindeligt tæppe eller det andet smiley
    Men har heller ikke oplevet effekt af BOT hasegamacher eller nakkevarmer smiley


  • #8   22. okt 2019 Tak for de mange rigtig gode svar smiley

    Jeg har BOTgamacher, men absolut klar til at spare lidt penge, hvis firtech er lige så godt smiley

    Og fedt at høre om “det flyvende lændedækken” - så bruger jeg mit gode gamle trofast og velliggende uldridedækken smiley

    Jeg kigger videre på firtech og magnetdækken.

    Mvh Charlotte


  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
    #9   22. okt 2019 Jeg har fir tech både dækken og underlag.
    Jeg er imponeret af begge dele.
    Bruger BOT staldgamacher, men de er købt før catago kom med deres fir tech.


Kommentér på:
BOT eller magnetdækken ?

Annonce