{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  høkasse
  • Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 23 Følgere: 18 Emner: 15 Svar: 2.741
    #1   2. dec Jeg ville sætte to solide stølper op.
    Og så binde høposer til dem.
    Jeg ville bruge en lille Karabinhage, der knækker ved 50-100 kg træk til at fastgøre den.
    Hænger hesten fast kan Karabinhagen knække.

Alternativet er en høhæk, den kan jeg ikke lave selv og de koster let en del at købe.
    Men på sigt er det langt billigst

• #2   2. dec Palletank. Enten buret eller klip huller i plastik tanken, som hestene kan pille hø ud af.

• #3   2. dec Du kan proppe gummi hen over pallekassen - det har jeg gjort, da min hest også æder kassen

• #4   3. dec Et gammelt traktor bagdæk smiley

• Doktor Who
    aug 2016

#5   3. dec Ulempen ved gamle traktor dæk er, at de er lavet af ståltråd lignende materiale dækket af vulkaniseret gummi.

Når dæk ældres bliver gummiet mørt og gummi og rusten tråd drysser af.
    Putter du foder i midten af et gammelt dæk, er det underforstået at du acceptere at dyrene uundgåeligt spiser lidt rusten ståltråd ind imellem.

• #6   3. dec Doktor Who
    Jeg har altså haft gamle trakror dæk, hvor der ikke var ståltråd i kassen ( det hedder det på fagsprog ) Så de dæk findes, men tænker de nok er ret gamle.

• Doktor Who
    aug 2016

#7   3. dec Ståltråd i kassen?

Det er små stumper.
    Jeg tror ikke, at du kan se dem.
    Ligesom hvis en dåse er blendet når man hakker hø. Det, som gør det farligt er, at du ikke ser stumperne ved almindelig håndtering af høet.
    Men, det er der stadig.

Jeg er vokset op på landet.
    Jeg har kastet rundt med tonsvis af dæk.
    Jeg har aldrig hørt om dæk med en kerne af andet end ståltråd lignende materiale.

• #8   4. dec Sikke en gang sludder, man tager jo ikke et dæk der er slidt smiley

• #9   4. dec Da vi havde mange heste brugte jeg hverken høhæk eller andet. Skubbede grovfoderet lige ind under hegnet i passende bunker. Ingen spild, ingen slåskamp - ingen udgifter eller bøvl med kasser osv.

• #10   4. dec ja den side mod hegnet er jo sikret mod at blive trampet ned. så er der da lidt mindre spild undtagen når det blæser. så bliver det spredt.

• #11   4. dec Blæser det fra en uheldig retning så er der vel sider nok på folden til at lægge det et bedre sted. Hvis ikke så må hestene bare fange det i luften. Vi har i 15 år aldrig brugt høhæk, kasser eller lign. For hestene fik afmålt mængde morgen og evt. aften og levnede de, blev det spist dagen efter, hvor de så bare fik tilsvarende mindre. Vi oplevede ingen spild, for hestene fandt ret hurtigt ud af at det var spiseplads og KUN spiseplads, og dermed hverken skrabede, gødede eller tissede de i det, hvis det er det du mener med spild smiley

• #12   4. dec men det gør mine.

• #13   4. dec Hvis du skubber det ud lige under hegnet? Måske giver du for meget, (så opfatter de det også som hvile/skideplads) eller for store bunker. Gives det under hegnet får de temmeligt svært ved at gøde osv. på det, medmindre du har en ihærdig skraber. Vi har haft mange forskellige heste og altid gjort som ovenstående, det er så dejligt nemt når man først lige finder ud af det. Ellers tænker jeg det bedste ville være at finde en rigtig overdækket høhæk af stål, evt. brugt.

Kommentér på:
høkasse

x