{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.112 visninger | Oprettet:

Retsmedicinsk uddannelse? (patolog) {{forumTopicSubject}}

Ja jeg undskylder hvis dette skulle ha' været under OT, jeg mener bare ikke at det er en "oftet-skrevet-tråd" herinde x)

Nåårh men til sagen.

Jeg går og tænker lidt over mulige uddannelser - har tre år (på gym) til at finde ud af hvad jeg vil. men nu er jeg lige faldet over jobet som retsmediciner også kaldet Patolog .. Jeg synes det er et ufatteligt spændende område og har søgt lidt på nettet, bla. (link fjernet)

Nogen der kan fortælle noget om selve uddannelsen ?

Vil nemlig meget gerne vide mere ..

På forhånd mange mange tak og ha en god sommerdag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Retsmedicinsk uddannelse? (patolog)
  • #1   6. aug 2007 Altså.. Min far er det.. x) Virkelig nice job, og hans arbejdsplads stinker,.. xb hahaha

Me nhan tog vidst uddannelsen igennem kurser. Men seriøst, man skal IKKE være sart, da sådan et lig der har ligget i 14 dage, kan lugte RIGTIG meget :s

• #3   6. aug 2007 As - bla. ja ... Du kan evt. læse på den side jeg har linket til .. :o)

En retsmediciner kan være med til mange forskellige ting ... Dog finder jeg det aller mest spændende når de er med til at opklare hvordan en person fx er blevet myrdet eller ligende ..

• #4   6. aug 2007 Undskyld, men nu beder jeg ikke om jeres personlige mening til dette.. jeg beder om fakta ... !

• #5   6. aug 2007 Måske kan jeg hjælpe lidt.

Jeg arbejder selv på et patologisk institut, dog ikke som retsmedisiner eller patolog men som bioanalytiker men kender en helt masse til det.

Hvis man skal være patolog (retsmediciner*) skal du først læse læge og derefter tage en special læge uddannelse.

Hvis du leder efter en kortere uddannelse men stadig indenfor området kan du som jeg blive bioanalytiker. Her arbejder du stadig med "gåden om hvorfor patienten er død"

• #6   6. aug 2007 Helle - okay .. lyder fedt .. Kan du fortælle lidt om uddannelsen til bioanalytiker ?

• #7   6. aug 2007 Ja

Den tager 3½ år, hvor de 2 år ca er på skole, altså teori indenfor medicin og sygdomslære. resten er praktik på sygehusene. Det er en bred uddannelse så når man er færdig kan man arbejde indenfor 5 forskellige specialer, mest laboratorie arbejde. Jeg har speciale indefor patologi og arbejder mest med at diagnostiserer kræft(cancer) tilfælde, men man kan også arbejde på et af de få retsmedicinske instutitter der er....

Jeg ville elske at arbejde indnfor retsmedicin men der er ikke så mange jobs at få derfor er jeg stadig i patologien men arbejdet er lidt det samme. i retsmedicin er det forbrudelser, hos og er det sygdom i al almindelighed.

Vil du vide mere om uddannelsen kan du altid søge på bioalalytiker eller gå ind på dbio.dk
    det er fagforeningen og der står helt sikkert mere.

• #8   30. nov 2008 nu kan jeg se det her indlæg er ret gammelt, men ville lige høre hva forskellien er på antropolog og patolog
    eller noget jeg har misforstået ??

• #9   7. aug 2010 faldt også lige over dette gamle indlæg. Er der nogen af jer der kan fortælle hvordan det er mht, a-kasse og fagforening når man begynder som bioanalytiker på udd.
    Jeg arbejder pt. fuldtid og er medlem af 3F, men skal jeg på en SU, er der ikke penge til at betale næsten 1000kr. om måneden til dette. Får man eller anden form for rabat når man er under uddannelse eller hvordan=

Kommentér på:
Retsmedicinsk uddannelse? (patolog)

Annonce