{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Hvilken hesteforsikring? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley


Jeg skal til at have min nykøbte hest forsikret. Det er første gang jeg skal have en hest forsikret, da det er første gang jeg køber en hest til en lidt dyrere pris.
Derfor vil jeg høre jer ad, hvilken forsikring I har til jeres hest, hvilket forsikrings selvskab og hvorfor I valgte det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hesteforsikring?
  • #1   11. jan 2020 Jeg har Tryg, fordi jeg aldrig har haft problemer, hverken med sygeforsikring, eller livsforsikring.
    Måske findes det billigere, men at det "glider glat", tiltaler mig.


  • #2   11. jan 2020 Kongeriget Danmarks Hesteforsikring!
    Fordele:
    - Hurtig svartid
    - super søde (plus på min liste i hvert fald)
    - fair priser
    - god dækning på deres sygeforsikring
    - hurtig udbetaling efter dyrlægebesøg, aflivning osv.
    - hurtig generelt til at godkende (der gik under 24 timer fra attest til godkendelse af aflivning)

    Jeg har min delepony hos Agria, og der er jeg ikke særlig tilfreds. Eneste årsag til jeg ikke har skiftet, er at ponyen har lidt skader i bagagen der vil gøre det svært at få den godkendt uden for mange forbehold ved nyt selskab... Plus vi er to om regningerne, så hvis vi skulle stå med en større regning er vi stadig to om det smiley


  • #3   11. jan 2020 Jeg har været kunde hos Dansk Hesteforsikring næsten hele mit liv og det fungerer bare super godt. Hurtig udbetaling, aldrig noget pjat. Før det havde vi Tryg og de var også gode nok.
    Mange anbefaler Agria for tiden, men jeg vil anbefale at læse deres betingelser GRUNDIGT efter, jeg synes der er nogle ting som er meget problematiske og slet ikke som andre selskaber.


  • #4   11. jan 2020 Jeg har Agria smiley

    De er billige, min hest er dækket ret godt, de er gode og hurtige til at svare, sager tager ikke lang tid - jeg indsendte en her torsdag efter lukketid, og fredag var de igang med sagen (der manglede lige et dokument jeg fik sendt afsted sidst på eftermiddagen, så forståeligt nok har jeg ikke pengene endnu), så jeg tænker at pengene kommer her inden længe - generelt har jeg ikke oplevet sagsbehandlinger tage mere end 3 dage fra det er indsendt til pengene er på kontoen smiley


  • #6   12. jan 2020 Ingen forsikring her......

  • #7   12. jan 2020 Vi har hestene syge- og livsforsikret hos Tryg - dem har vi brugt i mange år. De er nok ikke de billigste, men vi har kun gode erfaringer med dem.

  • #8   12. jan 2020 Almindelig brand.
    Har kun den lovpligtige forsikring.

    Jeg vil ikke have livsforsikring, sygeforsikring osv.
    Jeg har hørt alt for mange historier om folk, hvor forsikringen ikke dækker pga der skal lige laves en undersøgelse til, et behandlingsforsøg osv.

    Kombineret med, at jeg har set hvem der betaler prisen, når man ikke kan finde ud af at stoppe i stede via arbejde, så har jeg lovet mig selv at der fandeme ikke er nogen der skal presse mine dyr ud i meningsløs udredning / behandling.
    Nej. Jeg er glad for min hest, og netop derfor vil jeg ikke idømme ham en stor operation eller mange måneders boksro alligevel.

    Så, jeg sparer de penge - så har jeg mere at betale med, hvis en regning kommer til kasse 1.


  • #9   12. jan 2020 Jeg ville ikke turde undvære mine sygeforsikringer, uden den havde jeg været gået fallit og/eller mistet mine heste. I mange år har de tjent penge på mig og mine raske heste, men indenfor de seneste år har de virkelig været guld værd. Uden dem var min ene vallak død af tarmslyng (han blev opereret og det kostede 30.000) Min tidligere hoppe var i udredning og igennem masse undersøgelser. Jeg har ikke overblik over hvor meget det har kostet i alt uden forsikringen, men jeg husker at jeg var hårdt spændt for bare med den lille selvbetaling der har været på regningerne.
    Man skal have en ret stor opsparing til at stå hvis man skal have råd til at holde ens heste i live uden sygeforsikring. Jeg kender migselv godt nok til at vide at jeg vil have svært ved at lade de penge stå.


  • #10   12. jan 2020 Jeg har ikke uanvendelighedsforsikring på min - netop pga de historier med at forsikringsselskaberne ikke altid er med på hvornår nok er nok. Og i sådan situation, hvor hesten vil skulle aflives, vil jeg ikke afvente en evt langtrukken godkendelse. Men sygeforsikringen har jeg bestemt været glad for.

  • #11   12. jan 2020 Jeg har en i Agria og en i Topdanmark.

    Agria var engang de billigste med god dækning, men priserne er steget og de piller mere og mere ud af dækningen. Fx dækker de ikke længere kiropraktik og nu dækker de heller ikke forløb hvor kiropraktik anvendes, da de ikke mener de kan skelne kiropraktikken fra resten af behandlingen. Der mistede jeg altså en del for dem.



  • #12   13. jan 2020 Dansk hesteforsikring
    Min hest er
    -livsforsikret
    - sygeforsikret
    -rideuanvendelighedsforsikret

    Har aldrig haft problemer med dem, de har dækket det jeg har sendt ind hver gang


  • #13   13. jan 2020 Min er livs og sygeforsikret hos dansk hesteforsikring, har aldrig haft problemer og har brugt min sygeforsikring en del.

Kommentér på:
Hvilken hesteforsikring?

Annonce