{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betfor fiber erfaring?
  • #1   4. feb 2020 Er det den på snittet roe?
    Så indeholder den mindre jord en alm roepiller.
    Jeg har købt den engang i stedet for alm roepiller.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #2   4. feb 2020 Betfor er melasserede roefibre og har et relativt højt sukkerindhold - jeg ville holde mig til almindelige roepiller (alternativt Speedibeet), der ikke er tilsat ekstra sukker, og som jeg har brugt til mine heste i mange år, med god erfaring.
    Så det kommer jo helt an på, hvilket behov din - smukke smiley - hest har?


  • #3   4. feb 2020 Nu vil min ikke spise normale ropiller desværre så der for har jeg prøvet og købe en sæk da han pt ikke vil ha sit foder efter der har været tilskud i han ikke ville spise så lige nu står den på vitamimer og lidt betfor og ellers kun god warp:)

  • Ditte H
    Ditte H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Svar: 17
    #4   5. feb 2020 Det er omkring 15 år siden, jeg brugte Betfor i en kort periode, før jeg skiftede over til almindelige roepiller. Jeg har så modsat erfaring end Sunshine. Der var væsentligt mere sand i Betfor end jeg nogensinde har set i nogen af de adskillige typer/mærker roepiller (jeg foretrækker de grå fremfor de brune) jeg gennem tiden har brugt. Men det er da muligt det er bedre nu.

  • #5   5. feb 2020 Det er ca 4 år siden jeg prøvede Betfor og fik den anbefalet, da den skulle indeholde mindre jord. Den var snittede roer, de lignede nærmest frø til, at så. Hvor roepiller er piller. Den skulle også opløses i vand før brug.

  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #6   5. feb 2020 Hvis hesten i øvrigt ikke har problemer med sukker (ca. 20 % af tørstof) er Betfor et udmærket fibersupplement, og sikkert fint at gemme tilskud i, sukker kan jo få en del til at glide ned... smiley
    Personligt ville jeg vælge noget mindre sukkerholdigt - men mine skal så også i videst mulige omfang undgå sukker i foderet.


  • #7   5. feb 2020 Min har kun problem mes stivelse det tåler han ikke for meget af smiley

  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #8   5. feb 2020 Tjek - og du er formentlig allerede opmærksom på det, men såvel sukker som stivelse er kulhydrater, så afhængig af arten af hans problemer med stivelse, kan sukker også udgøre en udfordring...

  • #9   5. feb 2020 Det er jeg smiley

  • #10   6. feb 2020 Jeg har altid kun brugt roepiller så har ikke personlig erfaring med betfor, men kendte en avler der fodrede med betfor, hun lavede en stor spand som hun fordelte ud på hestene, den ene havde meget problemer med kolik og endte faktisk med at dø, de valgte at producere den og dens tarme var fyldt med jord, sand og småsten som menes at komme fra betfor, hun undersøgte sækkene hun havde og kunne konstatere at der var stort indhold af småsten og jord i.
    Hesten der døde var sidste hest der fik foder, så den fik altid bare hældt det sidste i krybben, måske man skulle have været mere opmærksom, men helt ærligt, man forventer jo også at de produkter man køber er i orden..
    Så jeg bruger ikke betfor smiley


  • #11   6. feb 2020 Nu har jeg opblødt det 2 gange og der ikke små sten i eller jord smiley

  • #12   7. feb 2020 ellers kan man også gøre det at man bløder det op i lidt ekstra vand og så sørger for ikke at tage det sidste i spanden med, så er man i hvert fald sikker på at undgå alt for meget, da det jo falder til bunds smiley

  • #13   7. feb 2020 Holder øje har ikke fundet noget endnu

Kommentér på:
Betfor fiber erfaring?

Annonce