{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Bøvl med Ridesporten {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige heste mennesker!
-
Jeg har været rytter i 4 år og brændt enormt meget for det, men for ca 4 måneder siden forbød mine forældre mig at ride fordi de troede det var for stressende at ride og at jeg ikke var gammel nok til at havde en part dsv...
-
Nogen råd til at få dem overtalt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøvl med Ridesporten
  • #1   13. feb 2020 Det er jo svært at sidde her bag skærmen og forklare eller forstå hvorfor dine forældre mener at det er stressende for dig at ride, når man ikke kender dig.

    Dine forældre kender dig bedst, og har helt sikket en grund til at de ikke mener at du skal gå til ridning.

    Er der en grund til at de mener at du bliver "stresset" af ridning?

    Er der en anden grund til at du ikke må få part, end alder? (måske er de bange for at de får et ansvar/ arbejde i forbindelse med en part)

    Kan penge være årsagen? altså at det er for dyrt?


  • #3   14. feb 2020 Jeg tænker også, du bliver nødt til at undersøge årsagen til de siger nej smiley
    Måske er det for dyrt med en part? Så kan du evt. undersøge mulighederne for at få et job.
    Måske kan de ikke lide, at du "skal gå rundt i en stald alene i mørket" - den har jeg selv fået at vide mange gange smiley
    Måske er det transport, der er et problem?
    Der kan være mange grunde smiley

    Jeg synes også det er svært, at vide hvad de mener med, at du bliver stresset af at gå til ridning? Har du været mere træt end du plejer, efter du er startet til ridning, haft mindre overskud til lektier eller noget? Selvfølgelig ikke noget jeg skal blande mig i, men bare ikke nemt at komme med forslag til en evt. løsning, når man ikke kender dig og "problemet" smiley

    Ps. du kan finde en del artikler på nettet om, at ridning faktisk ofte er med til at nedsætte stress, og giver mange andre fordele fysisk, psykisk og socialt smiley


  • #4   17. feb 2020 Laura B
    Vi ved alt for lidt til, at kunne råde dig.
    Måske du allerede har en fritidsinteresse du går til, ud over ridning. Om det er klaverspil eller håndbold, eller noget helt andet, så tager det af din tid, hvor du så ikke er sammen med din familie, eller får hvile nok. Så hvis dine forældre syntes du virker stresset, er det jo kun for at beskytte dig og ikke for, at sætte barriere op for noget du gerne vil. De kender dig bedre end vi gør.
    Men hvis jeg skal råde dig, så vil jeg foreslå, at du, hvis du allerede har en anden sport/ fritidsinteresse, så må du vælge hvilken af dem, der er vigtigst for dig og så nøjes med den.
    Nogen gange vil vi alle, både blæse og ha mel i munden, som det hedder, når vi gerne vil en hel masse på een gang. Men der må vi så vælge hvad vi syntes er vigtigst og så være tilfreds med kun en ting.


Kommentér på:
Bøvl med Ridesporten

Annonce