{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Transport af trailerangst hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har en hest, der er virkelig angst for hestetrailer, og vi har desværre ikke mulighed for at træne det overhovedet. Nu står jeg bare i den situation at hesten snart skal flyttes og derfor er nødt til at blive transporteret, og jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre. Er der mon nogen derude, der har været i en lignende situation? Hvis der er, hvad har i så gjort? Jeg overvejer at tage kontakt til en rigtig hestetransporter, som altså er lidt større end en almindelig trailer, men ved ikke om det vil gøre en forskel.
Nogen der har en god ide til hvad man gør i sådan en situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport af trailerangst hest
  • #1   13. feb 2020 Mine 2 hopper har aldrig været meget for alm trailer og da de skulle til Ansager til inseminering, valgte jeg en lastbil og det var et godt valg for os. De gik lige op. Især den store af dem, 171 cm, tror jeg, mener en alm trailer er for lille til hende.
    Så mit bud er, at du finder en lastbil med en erfaren chauffør til, at læsse vanskelige heste.


  • #2   13. feb 2020 Jeg har også rigtig god erfaring med lastbil frem for trailer til heste, der ikke er glade for transport. Prøv at søge lidt rundt for at finde en chauffør, der kan sit kram.

  • #3   13. feb 2020 Lastbiler hjælper meget. Min ene er ikke vild med at gå i trailer, og fordi vi ikke har vores egen kan jeg ikke træne det. Han er besværlig at læsse. Skal han i lastbil går han lige op smiley


  • #4   13. feb 2020 jeg fik min bedøvet efter vi havde prøvet i 2 timer. Selv bedøvet var vi 3 til at få ham ind, dyrlægen måtte hjælpe så vi kunne flytte et ben af gangen..

  • #5   13. feb 2020 Find ud af, hvem du kan køre med.
    Og så spørg din dyrlæge til råds, overvej evt sedation.


  • #6   13. feb 2020 har også kun god erfaring med lastbiler

    jeg fik at vide at de fleste heste følger sig mere trygge ved en lastbil da den er stabil. den flytter sig ikke bare fordi der går en hest ind

    min hoppe har stået sammen med en vallak som gik amok i en trailer, og ødelagde den, han fik en del skader samt nyreslag oveni
    men han skulle altså flyttes. de valgte at få en stor lastbil (transportfirma) og her gik han lige ind, og der var overhovedet ingen problemer med ham
    chaufføren var så også vant til at læsse nervøse heste

    jeg har selv brugt både en stor og en lille lastbil, Men nu elsker mine så at komme ud og kører nu

    nu skriver du ikke hvornår den skal flyttes. Men prøv at øv lidt "de 7 lege"
    det virkede på mine.
    de skulle flyttes - her tog det over 2 timer at få dem ind i lastbilen
    3 mdr efter skulle de hjem igen. Og til trods for at vi overhovedet ikke havde arbejdet med trailer, men kun " de 7 lege" ja så gik der 5 min fra lastbilen kom til vi kørte igen.
    og siden har der ikke været nogen problemer. Jo de er for hurtige til at vil ind....


  • #8   13. feb 2020 personligt vil jeg ikke bruge trailer
    men det er så fordi min far skulle flytte en pony som endte med at gå amok, og ødelagde traileren. desværre var resultatet at han endte med at kvale sig selv, fordi han var hoppet over forbomen og lå ude foran i traileren
    min far og ejren forsøgte at komme ind til ham men måtte opgive. Falck kom først efter 30 min og da vores ponyen død lige inden. værste var nok at dyrlægen kunne have været hos dem i løbet af 2 min da han boede under 100 meter fra stedet. desværre valgte Falck ikke at kontakte ham før de ankom

    så ingen trailer her


  • #9   20. feb 2020 Gi jer god til.. og husk at ros når den bare står på rampen da det også er en stor ting for dem. Vi satte et lem i siden som så gik om bag vores. Det giver lige det sidste skub og tillader en at lukke bommen uden at de flyver ud igen smiley


Kommentér på:
Transport af trailerangst hest

Annonce