{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
465 visninger | Oprettet:

Hjælp til foder {{forumTopicSubject}}

Jeg har to dejlige ponyer, som sidste vinter blev foderet med musli team fra tjørnehøj mølle, men efterhånden som vinteren skred frem begyndte de at tabe sig. Jeg begyndte der for at give dem betfor, majs, melasse og endda tilsidst valset byg, og det på trods af at jeg har fået foder planer fra tjørnehøj til dem. Så altså konkludere jeg at der ikke er nok i til dem, så er der nogen der har goder erfaringer med et foder??
Det er en fjordhoppe og en newforest:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til foder
  • #1   15. aug 2007 Hov jeg mener gode erfaringer:-)

• #2   15. aug 2007 jeg har heller ikke gode erfaringer med tjørnehøj.

Conditioning mix fra spillers er super godt, defår en flot pels og holder en god foderstand!

• #4   15. aug 2007 Ja det er noget rigtig skidt:-)

• #5   15. aug 2007 Undskyld jeg sådanlige blander mig,men hvilke dårlige erfringer har i med Tjørnehøj mølle? Er nemlig ved at få skiftet foder og har også lige fået foderplan herfra..
    Jeg har førhen "bare" fodret med havre, travo, roepiller og så hø, men har hørt såmegte godt om Tjørnehøj.
    En nordbakke og en new forest plejer da ellers at være nogle nemme racer at fodre på og holde hul på, men selvom man har fået udregnet en foderplan er det ikke sikkert man kan rette sig helt efter den, det er jo bare en rettesnor til,at den gennemsnitlige hest får det den har behov for mht. til vitaminer, men så skal man jo selv regulere det frem og tilbage, hvis man kan se heten taber sig. Jeg havde forstillet mig at fodre med tjøenehøj, men så stadig fodre med roepiller ved siden af og selvf. hø.

• #6   15. aug 2007 Louise: Jeg skulle fodre mine med nærmest 10 kg foder om dagen, ellers blev de alt for tynde. Lige så snart jeg skiftede foder blev de pæne igen!

• #7   15. aug 2007 vi har fodret med tjøthøj mølles islænder blanding.. og det var jeg fint til freds med. vi skiftede til noget andet da det blev leveret på paller og vi så ikke skulle køre efter foder.

• #8   15. aug 2007 Var som Giovanna siger nødt til at fodre med så store mængder at de slet ikke kunne spise det, og heller slet ikke omsætte det. Islænder blandigen har jeg kun hørt godt om men den er jo også til ponyer der har tendens til overvægt. Og ja de to racer jeg har burde ikke være så svære at holde huld på, men det var det, og det kan for mig kun betyde at fodret ikke er godt nok:-)

• #11   15. aug 2007 jeg fodrede mød fuld foder müsli sidste vinter, men pludeselig gad min hest ikke spise det mere, hun nægtede at røre det, så nu fodre jeg med en bla. af byg, rugpiller, majs og melasse + hun får en lille håndfuld lucerne i hvert måldtid. plus hun får 1kg tilskuds müsli fra spillers, og en masse masse hvisløg.. og hvad hun kan æde af strå foder..
    men det ville være en god ting og ive dine ca. 4-5 kg wrap hver her til vinter, det er rigtig godt for dem.

• #12   15. aug 2007 Hvis de taber sig så give mere wrap/hø. 1. kg. hø eller 1,2 kg. wrap pr. 100kg. kropsvægt er det mindste de skal have. Men hvis de taber sig, er det meget meget bedre at sætte dem op i hø/wrap end i krybbefoder. Og derved holder i nemmer deres huld om vintere. Så 4-5kg. er i underkanten for en pony hvis de taber sig og skal tage på.
    Og ja en foderplan er kun en rettesnor, da alle heste/ponyer er forskellige og har forskellige behov. Og dem der laver foderplaner, kender ikke jeres heste/ponyer, så her skal i selv rette foderplanen til, som en anden også skriver.
    Mvh. Lene

Kommentér på:
Hjælp til foder

Annonce