{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

GoPro? {{forumTopicSubject}}

Kære hestemennesker
Jeg vil super gerne have mig et GoPro eller lignende actionkamera. Derfor vil jeg høre hvad i kan anbefale? smiley
Jeg vil gerne have kameraet siddende på hjelmen, men det vil også være lækkert at kunne sætte det på stativ og filme vores træning.
Som hestemennesker ved i jo godt at sådan et kamera skal holde til blandede vejrforhold smiley
Hvilke kriterier skal man kigge efter? og hvad har i andre som ikke koster en bondegård? smiley
(Jeg køber forresten gerne brugt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GoPro?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   24. feb 2020 Vi har lige købt gopro hero7 Black, som kamera til motocross, og derfor markant mere udsat end ved f.eks. Ridning.

    Det stabilisere ufattelig godt, som gør filmen meget mere stillestående, også er kvaliteten udmærket.

    Ulempen ved det er klart at der intet følger med, så for at man faktisk har hvad man skal bruge, så kan det hurtigt blive en halvpebret fornøjelse. (tilkøb af sd kort, ekstra batteri, oplader til batteri og div. Holdere mm.)

    Men vi er yderst tilfredse, og det er utroligt holdbart - hvilket selvfølgelig også er nødvendigt når det bliver udsat for sten, støv, mudder, vand, tab mm smiley



  • #2   24. feb 2020 Jeg købte et apeman kamera til omkring de 500kr. I starten var jeg ikke tilfreds med kvaliteten af billedet, men efter at have pillet lidt i indstillingerne så laver det faktisk ret god video - specielt til prisen. Der fulgte en masse udstyr med, dog ikke noget til at sætte den fast på hjelmen sådan ummedbart men fandt alligevæld en løsning, der dog er lidt permanet. Ellers kan man altid tilkøbe noget ordenligt smiley
    Jeg kan linke til lidt video jeg har optaget hvis du er intra, ellers kan man finde en del reviews på youtube også.


  • #3   25. feb 2020 Jeg kan godt forestille mig at motorcross må være lidt mere krævende. Men godt at høre at det alligevel formår at stabilisere! Ved du om det kun er den model eller også tidligere modeller? smiley
    Jeg kunne godt fornemme at det var minimalt hvad der fulgte med, men idr det er meget der skal tilkøbes. Behøver man virkelig ekstra batteri? Kan man ikke bare oplade mellem ture?
    Har i sådan en ekstra beskyttende kasse for at den kan holde til elementerne? smiley

    Jeg har ikke lige hørt om apeman, man jeg må prøve at kigge smiley Jeg ved ikke helt hvordan jeg ønsker at den sidder på hjelmen, jeg ønsker mig ikke rigtig noget der sidder der når kameraet ikke er på, men en mere permanent løsning er jo nok det der stabiliserer bedst smiley


  • #4   25. feb 2020 Lige meget om du køber en gopro, apeman eller et andet action kamera skal du ud og købe en 'helmet mount strap'. Med apemam følger der dog en del udstyr med (bla ekstra batteri) som gør det muligt at sætte kameraret fast forskellige steder, men der er dog stadig ikke en helmet mount strap med. Jeg har så bare fundet en løsning med det der fulgte med, men det behøver man jo ikke at gøre - man kan bare købe det tilbehør som man har brug for ved siden af istedet smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   25. feb 2020 Mette: jeg ved at gopro hero 7 (ikke Black), har ikke samme stabilisator funktion i kameraet, og derfor er videoerne meget mere rystede.

    Vi købte en samlet pakke med div. Holdere, så vi har både en lang stang til at filme med, div. Holdere til hjelm, styr, ja, you name it, samt sele så man kan sætte kameraet på bystet, og ydermere en sele så kameraet også kan sidde på hjelmen. smiley

    Prøv at søg på gopro hero 7 VS. Gopro hero 7 black, forskellen er ret stor når de bliver lagt op mod hinanden.


  • #6   25. feb 2020 Jeg har for flere år siden købt et SJ4000 brugt. Der med fulgte alverdens forskellige tilbehørsdele, deriblandt en vandtæt ting til at sætte på hjelmen. Jeg har minimum en video herinde, der er tager med det, kna lige lave et link.

    Jeg synes, at det er helt rigtig fint kamera, eneste minus er lyden, der ikke er særlig god på videooptagelserne.


  • #8   26. feb 2020 Jeg var ikke klar over at tilbehør skulle købes ved siden af. Det var godt lige at blive opmærksom på batteritid og tilbehør mm. Tak for det, det hjalp mig godt på vej smiley
    Jeg synes GoPro blev rigeligt pebret fra ny, til mit behov og med SU pung kunne jeg ikke forsvare så dyr et køb fra ny og brugt kunne jeg ikke rigtig overskue det smiley
    Jeg er kommet frem til at at SJ4000WIFI eller SJ5000WIFI passer til pengepung og behov. smiley
    Det var godt nok noget af en research jeg måtte ud i smiley


Kommentér på:
GoPro?

Annonce