{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Sadelkontrakt brugt sadel {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står og er i gang med at sælge min sadel, og vil høre om der er nogen derude som evt har erfaring med at skrive en kontrakt på en sadel, hvis en evt. køber vil prøve den på sin hest. Jeg har kunne læse mig frem til at de fleste forlanger sadlens pris i depositum som køber får tilbage såfremt sadlen ikke passer hesten. Dog koster min sadel over 20.000kr, så jeg tænker at det er et voldsomt beløb at lægge for at få lov at prøve den. Hvilke erfaringer har i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadelkontrakt brugt sadel
  • #1   3. mar 2020 Nu køber jeg ikke brugte sadler i de prisleje - men hvis man ønsker at købe en brugt sadel, så skal man jo også have pengene til at købe for. Så udfra det kan du jo fint lave en fuld handel, men skrive ind at de fx har prøvetid i en uge, og kan få det fulde beløb retur hvis sadlen tilbageleveres i samme stand.

    Mvh Charlotte


  • #2   3. mar 2020 Du kan jo også vende den om, og spørge dig selv om du vil låne din sadel ud til en for dig ukendt person, med en sikkerhed for feks 5000,-?

    Jeg ville ikke, men tilbyde at komme ud med sadlen, så den kan prøves, eller som Charlotte skriver.

    Jeg købte min sidste sadel på "låne og prøv", jeg havde taget det fulde beløb med, men sælger ville kun have 2000,- i depositum, hvilket kun var en lille del af prisen.
    Jeg endte med at købe sadlen, da den passede hesten og jeg.


  • #3   3. mar 2020 Uha pas på med at lade dem låne så dyr en sadel... jeg plejer kun at lade folk afprøve sadler, hvis jeg er der imens... simpelthen fordi du kan risikere, de taber den el. andet, og så får den skader = dit problem, hvis du sælger videre til anden side efterfølgende og ikke opdager det. Generelt kan du jo ikke stå inde for, at den ikke har været tabt el. andet længere.

    Endvidere har du hele problematikken ift., om der pludseligt er kommet en ekstra rids/slid/anden form for kosmetisk skade, og vil de betale for det? Påstår de, at skaden har været der hele tiden? Eller lignende.

    Jeg ville, hvis du absolut vil låne den ud, mere kalde det en fortydelsesret - så den interesserede køber må købe sadlen til fuld pris og så have lov at levere den tilbage smiley Købes sadlen over net er der vel egentligt også som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret.

    Meeen du får en træls problematik, hvis sadlen pludseligt undergår skade af synlig eller usynlig slags hos køber... og køber har leveret den tilbage og enten ikke siger noget om det eller mener, det er noget, der var der i forvejen eller blot ikke vil betale smiley selvfølgelig kan du prøve at tilbageholde en del af beløbet for skaden, men man ved aldrig, hvor stor en "kamp", det bliver med køber. Jeg orker ikke den risiko i hvert fald smiley


  • #5   3. mar 2020 PS hvis du skal sende den, så er der ingen returret, så er den købt som den er.

    Der kan ske, så mange ting i forbindelse med forsendelse, både den ene og den anden vej.


  • #6   3. mar 2020 En sadel til den pris må køber afhente eller du levere personligt. Hvis du eller køber syntes afstanden er for stor, så drop det. Du risikere at stå med nissen, hvis sadlen er skadet når den kommer retur. 20000 kr er rigtig mange penge, at miste, fordi man er for godtroende... eller rar.

    På den anden side, hvis køber er interesseret i din sadel til 20000 kr så skal hele beløbet falde ved afsendelse, da du ellers kan risikere at miste sadlen, hvis køber kun ligger 5000 kr i depositum. Køber kan pludselig komme i tanke om, at sadlen ikke er mere end de 5000 kr værd og så får du ikke en rød reje mere ud af køber.
    Såå... alt i alt, kør selv ud med sadlen, mod betaling selvf og du ved hvordan den bliver behandlet. Bliver den solgt, så kan dine kørepenge jo gå af på prisen, hvis du syntes.
    Ps
    Pas på svindel når du skal modtage betalingen. Nogen svindler med falske bank sms ved overførsler, så vær på vagt.


  • #7   3. mar 2020 Jeg havde aflveret den hos sadelmageren, også kunne han hun formidle den videre til køber smiley

  • #8   4. mar 2020 En sadel til den pris havde jeg nok valgt at sætte i kommission.
    ELLER sagt at jeg skal være der når den prøves, ergo, det skal ikke være længere væk end at jeg gider køre der hen med den, netop for at undgå synlige/usynlige skader og dermed en træls konflikt bagefter. Det er ikke det værd!


  • Tasia K
    Tasia K Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 12 Svar: 2
    #9   8. mar 2020 Hej jeg mangler hjælp til epuipe sadel nogen der er godt kendt med den sadel

  • Tasia K
    Tasia K Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 12 Svar: 2
    #10   8. mar 2020 Hej jeg mangler hjælp til epuipe sadel nogen der er godt kendt med den sadel

Kommentér på:
Sadelkontrakt brugt sadel

Annonce