{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Egen pony {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er en pige på 12 år og vil virkelig gerne have min egen hest. Men jeg må ikke for min far. Så har i nogle ider. Jeg har redet siden at jeg var lille. Lige nu går jeg på rideskole. Jeg har en halvpart der over som jeg rider 3 gange om ugen, og på samme til passer og rider privat heste for andre. Min mor har også en hest der hjemme som jeg også nogle gange rider. Men jeg vil virkelig gerne have min egen hest så jeg kan kunne ud og ride stævner men det må jeg ikke for min far fordi at han syndes at vi har et for godt venskab over på min rideskole.
har i nogle ider til at få ham overbevist ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Egen pony
  • #1   28. mar 2020 Din far siger nej af en årsag, højest sandsynligt også årsager du ikke kender. Så nej betyder nej. I stedet for synes jeg at du skal kigge på de andre muligheder du har, og se om du ikke kan få dine ønsker opfyldt der smiley
    Du skal overveje hvor vigtigt fællesskabet på rideskolen er for dig. Det lyder nemlig til at være en af grundene til at han synes det er godt at gå der, og det kan jeg godt forstå.
    Du kan måske spørge din mor om du må ride hendes hest mere (når jeg ikke kender hesten ved jeg ikke om det faktisk er en hest for dig, men det ved din mor! smiley ) og endda starte stævner på den. Ellers kan du måske prøve en privat part i stedet for en rideskole part? smiley


  • #3   28. mar 2020 Det er dyrt at have egen hest, det kan være derfor han siger nej. Vent til du er ældre og selv kan hjælpe til med det økonomiske smiley

  • #4   28. mar 2020 Jeg syntes du skal læse disse tråde fra denne bruger. Hun har spurt herinde om det samme som dig og der finde masser at lignende tråde her i forum du kan søge og finde.
    Start med de ældste.

    https://www.hestegalleri.dk/bruger/194721-sara_a#forumtopicsrp

    Held og lykke smiley


  • #5   28. mar 2020 Rid på de heste du har omkring dig. Hvad er der galt med dem? Jeg fik først hest som 26 årig.

  • #6   28. mar 2020 Jeg kan godt forstå at du gerne vil have egen hest, det har også altid været mit allerstørste ønske. Men mine forældre havde ikke økonomi til at give mig en hest. Det er meget dyrt at have hest, det kræver enormt meget tid oveni og det er ikke alle der har begge dele til rådighed.

    Jeg har haft parter i mange, mange år, da min økonomiske situation aldrig har været til det. Det er først nu at jeg har plads i budgettet til at kunne have min egen og jeg bliver altså 30 i år.

    Nyd at du i det mindste har noget at ride på, selvom det ikke helt er det samme og se på det om nogle år. Du skal ikke plage, det får man ikke meget ud af, andet end en far der bliver rigtig træt.


  • #7   28. mar 2020 At have egen hest er et enormt ansvar, som koster en masse af både tid og penge. ikke kun for dig men helt sikkert også dine forældre pga din alder, da de så skal være meget mere inde over. Der er en grund til at dine forældre siger nej - de gør det ikke for at være onde. Vær glad for at du kan komme ud og ride så mange gange om ugen som du gør. Der er ikke mange der er så heldige selv hvis de har egen hest.

  • #8   28. mar 2020 Nyd de heste du allerede har til rådighed, det lyder til at du allerede rider meget, så hvorfor vil du hellere have din egen hest?
    Som regel er der en god grund til at forældre siger nej, det er ikke bare for at være dum, så mit råd er, at bruge dem du allerede har til rådighed og så tag den op med ham igen om nogle år, hvor du måske også har et job til at hjælpe med udgifterne.


  • #9   29. mar 2020 Vent, jeg ønskede også min egen hest, og jeg fik hende først da hun fik astma og derfor ike kunne klare at gå rideskole mere. Så var vi jo nød til at købe hende smiley
    Men at have hest er alstå ekstremt hårdt arbejde især efter hvor meget forældre opbakning du har. Jeg kan lige så godt sige at jeg ikke har alverdens, så tit er detmin Ridelære jeg må søge hjælp hos.

    Så vent og hvis du kan tage ansvar, så er det godt at du har en part, og så må du se tiden an smiley


Kommentér på:
Egen pony

Annonce