{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smid dækkenet
  • Franciska D
    Franciska D Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Svar: 50
    #1   20. apr 2020 Min har ikke gået med dækken længe. Han blir så sur når han får det på, så det slipper han for. smiley

• #3   20. apr 2020 Min fik sit af for næsten 14 dage siden, men har et tæppe på i boksen. Jeg er heldig at jeg har mulighed for at gøre sådan. Ellers gik hun nok med regndækken smiley

• #4   20. apr 2020 min har ikke gået med dækken i knap 14 dage nu, og han elsker det smiley

• #5   20. apr 2020 Min hoppe fik sit regndækken af for små 14 dage siden hvis ikke 3 uger. Hun er ikke klippet og fælder enormt - så hun nyder det er kommet af.

• #6   20. apr 2020 Det her er den VÆRSTE tid på året at have klippet hest på, haha smiley

Min går med 150 g. fra kl. 20 om aftenen til kl. ca. 10 om formiddagen. Så får han tøjet af på folden og går så "nøgen", hvis solen er fremme, indtil om aftenen. Eller med insektdækken. Han sveder, hvis han ikke får tøjet af, men fryser alligevel om natten, hvis han ikke får det på igen smiley I nat var det kun 2 grader, og så er jeg ret glad for, at min basse har tøj på smiley Når man klipper dem, så er der bare lidt mere arbejde i at hjælpe dem til rette temperatur, især når det svinger fra 13-15 grader og fuld sol om dagen til 2 grader om natten smiley Min har så også åbent vindue hele natten smiley

• #7   20. apr 2020 Min part har gået med regn dækken vinteren over, men det blev taget af da det stoppede med at regne, og har ikke haft noget på siden, hun er ikke klippet.

• #8   20. apr 2020 Begge mine dækkenheste er nægne nu her, hvor solen skinner og vind er svag.
    Og fra i går havde de heller ikke dækken på i stalden, pga der faktisk blev lunt derinde og de har wrap at æde og holde varmen på.

Begynder det at blæse og/eller regne så ryger dæknerne på igen. Formentlig regn - men Caspian kan være lidt sart, så nu må vi se.

Men lige pt er der jo hverken tegn på blæst eller regn de næste 10 dage frem.

Mvh Charlotte

• #9   20. apr 2020 Dækkenerne røg i påsken smiley Min 3 års er ikke klippet og gik kun med et regndækken henover vinteren. Min ridehest var halvklippet, så krydset var derfor ikke klippet. Han gik inden dækkenet røg med 100gram. Begge heste er arabere og har ikke haft problemer med at holde varmen smiley De har ligeledes fået åbnet til ud deres paddok om natten, så de kan altså være ude eller i deres boks som det passer dem - og de vælger at være mere ude end i boksen smiley

• #10   20. apr 2020 Min har lige fået dækkenet af i dag og er ikke klippet. Har dog gået uden om dagen og med om natten og i de tidlige morgentimer

• #11   21. apr 2020 Vores fik deres af for over en måned siden. De er endda på døgnfold. Hvis der er udsigt til regn og voldsom blæst, får de dog på. Min har ikke været klippet, men er ved at have fuld sommerpels. En af de andre har været klippet, men det er næsten vokset ud, og den sidste er en stor koldblod som nok er blevet klippet 6 gange i løbet af vinteren. Hun blev klippet igen igår fordi hun sveder.
    Så har vi to gæster inde over sommeren. De går også begge uden dækken, men har ikke smidt vinterpelsen helt endnu.

• #12   22. apr 2020 Min hest er heller ikke klippet

Ude om morgenen: 100g

I stalden hvis det er koldt om natten: 200g

I stalden hvis det ikke er særlig koldt om natten:100g (det har han på nu)

Om formiddagen i stalden får han dækkenet af, og om eftermiddagen på fold har han heller ikke dækken på

• #13   22. apr 2020 Alle mine er klippede. De har regndækken på når de kommer ud kl 7, for der er det altså stadig pænt koldt med max 6 grader. De får dem dog af så snart temperaturen runder de 10 grader (i hvert fald så længe vejret er som det er for tiden), og får så først på igen til aften når temperaturen igen er faldet smiley

• #14   22. apr 2020 Min den gamle har ikke dækken på længere og har ikke haft siden d 5 april. Dog havde hun på om natten påske lørdag, da det regnede en smule. Hun har gået med 200 gram hele vinteren og har været fin lun kun med det. Det ligger dog stadig og venter, hvis det bliver koldt igen.

• #15   22. apr 2020
    Jeg har taget det af. Selvom jeg egentligt hellere ville hun havde noget på om natten.
    Men jeg har ikke mulighed for at gå og skifte og vil ikke betale ekstra for det.

Så hun har fået sine 200 g af fordi det er for varmt og gå med om dagen. Og går nu uden. Et regndækken ville alligevel ikke varme, det giver kun læ. Så der er ikke pointe i og have det på når solen er fremme og vejret godt.

• #16   23. apr 2020 Min går i løsdrift og har gjort det siden 1/3. Hun blev fuldklippet i oktober, og har regndækken på de nætter vi er under 4 grader. 5+ grader kan hun nemt holde varmen selv. smiley

• #17   23. apr 2020 Tak for alle jeres svar! jeg har valgt at tage det af ham smiley

• jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Svar: 134
    #18   26. apr 2020 Generelt om dækkener til heste. Undgå at starte med dækken. Lad hesten selv fabrikere sin naturlige, solide vinterfrakke. Derfor: 1. Klip ikke. 2. Lad hesten være ude mest muligt. 3. Sørg for en "kold" nattestald". Hvis hesten selv kan bestemme om den vil være ude eller inde, vil I opleve, at den foretrækker at være ude. Men udenfor skal der være læ og tør fold.

Til dem der har brugt dækken i vinter. Pas på med at fjerne dækkenet for tidligt. For eksempel må hesten ikke gå ude i regnvejr med blæst den første tid efter "afklædningen".

• #19   26. apr 2020 Ja Jens, det er også meget fint, men nu findes der jo både heste der ikke kan gå uden dækken, og rideheste der ikke kan yde optimalt med lang, varm vinterpels..

• #20   26. apr 2020 Og folde hvor de ikke kan gå i læ for regn findes også. Dette var eneste grund til at min hoppe med fuld vinterpels fik regndækken på.

• #21   26. apr 2020 Det kan bare ikke stilles så firkantet op, Jens. Jeg har intet mindre end to heste der har formået at få regneksem UDEN dækken, den ene endda pensionist. Vores nattestald er uisoleret og så kold som den kan blive, uden vandrørene fryser til når der er frost udendørs.

Så står man pludselig med heste der skal klippes akut for at komme af med regneksemen, hvor det gør ondt som ind i h*lvede fordi huden er fyldt med små, betændte knobber.

Nej tak.

• #22   26. apr 2020 Jep, han har stadig regn dækken på. Han sætter ikke rigtigt vinterpels og bliver hurtigt kold. Han har haft det af et par timer om dagen her på det seneste, men får det på igen. Det bliver lidt nemmere at holde styr på det når han flytter tættere på, her på fredag..

Kommentér på:
Smid dækkenet

Annonce