{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.939 visninger | Oprettet:

Politianmeldelse for manglende betaling af tilsendt vare {{forumTopicSubject}}

Hej HG i plejer at vide lidt om det hele så tænkte lige jeg ville høre jer om råd inde jeg gjorde noget drastisk. smiley

Sagen er den at jeg har solgt en gjord, og vi blev enige om 200 kr med fragt. Hun ville overføre inden jeg kørte på posthuset, hun sagde der ville gå 30 min. Fint nok tænkte jeg og kørte mod posthuset, uden min mobil da jeg havde regnet med hun havde overført.
Da jeg kommer hjem efter at have indleveret pakken, kan jeg se hun ikke har overført, og hun holder op med at svare mine beskeder.
Jeg skriver til hende dagen efter pakken er sendt, at hvis pengene ikke er på min konto, inden aften vil hun blive politi anmeldt.
Straks sender hun 150 kr. Så bliver jeg først sur, men skriver igen med screenshots af vores aftale, at det ikke var aftalen. Hun svare blot, at hun vil se gjorden og den er i den stand jeg har sagt. Men jeg har sendt hende 9 billeder af den, inden jeg sendte den. smiley

Jeg skriver til hende igen, den dag jeg kan se, at hun har hentet pakken. At hun skylder de sidste penge, der prøver hun at blide mig ind, at hun har sendt dem forkert på mobilepay, derefter blokere hun mig.

Nu har jeg lige skrevet til hende, på hendes mobilnummer i stedet. Hun har fået til i aften, til at overføre de resterende 50 kr inden jeg kontakter politiet.
Men en anden del af mig er også sådan, hun må virkelig have brug for de penge, hvis hun kan være så smålig ikke at sende de 50 kr det drejer sig om. Jeg har jo alle hende informationer, kan også se hun har sit eget firma.

Men så igen måske har hun snydt andre og er sluppet godt fra det?

Hvad er jeres tanker og hvad ville i gøre. smiley


Kommentarer på:  Politianmeldelse for manglende betaling af tilsendt vare
  • #1   18. jun 2020 Jeg ville lære af min lektie og aldrig sende en pakke før pengene står på kontoen.
    50 kr er en billig pris for den lektie.

    Super ærgerligt og mega irreterende. Men tror ikke jeg ville belemre Politiet med 50 kr smiley


  • #2   18. jun 2020 Hvis hun har eget firma så ville jeg altså forvente at hun betalte aftalt beløb!!! Selvom det kun er 50kr

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   18. jun 2020 Man lærer af sine fejl, og du har lært at man ikke sender en vare før den er betalt. Så ærgerligt at folk ikke altid er reelle, men sådan er verden desværre.

    Jeg ville Aldrig spilde politiets tid, på det der. Deres recourser er begrænsede nok i forvejen. smiley


  • #4   18. jun 2020 Jeg ville skrive til hende, om hun virkelig vil risikere sin forretning for de 50 kr hun skylder dig.
    Nu har du fremsat politianmeldelse, så må du gøre alvor af det, hvis ikke du får de 50 kr. Svindel er svindel. Også selvom det "kun" er 50 kr. Hun køre lige på kanten og håber du siger pyt med du er blevet snydt for de 50 kr.
    Jeg ville selv være skide sur. 50 kr er 50 kr og for nogen er det mange penge, at miste. Jeg har selv været i den kategori, hvor selv en 50er gjorde en stor forskel.
    Du har dummet dig, ja, men ikke mere end du kan rette op på det, ved at holde hende op på politianmeldelsen.
    Jeg har selv brugt det, at skrive til sælger, der ikke havde sendt en sadel jeg havde købt, og så lige pludselig kom sadlen, sørme, frem, selvom der var mange dårlige undskyldninger og hvor, sjovt nok der heller ingen track nr var og at GLS havde smidt den væk. smiley Vel havde de ej. Hun havde bare ikke sendt den, ellers ville hun jo ha haft et track nr. Så for nogen virker det.

    Fremadrettet så send aldrig varen før du har pengene. Ja du misser måske en handel, men hellere det end du sætter penge / varen til.
    .
    Det samme med dem der vil reservere en vare til d 1 i næste mrd. Bed dem betale for porto med det samme og vil de ikke det, så er det nok også ensbetydende med de alligevel springer fra og så kan det være lige meget. Efter jeg begyndte med, at be om det, så slap jeg samtidig af med alle de useriøse købere, der alligevel ikke vil købe.


  • #5   18. jun 2020 Jeg er lidt splittet.
    På den ene side er jeg enig i at det bare er sølle 50 kroner og du skal komme videre og lære af din fejl

    På den anden side så fandme nej. Det er en principsag og hun skal bare hoste op. Og hvor fucking flabet er det ikke lige at overføre 3/4 af pengene 'bare fordi'!

    Håber hun får sig en lærestreg.


  • #6   18. jun 2020 Meld hende! Ret skal være ret. Som en anden skrev: Svindel er svindel uanset beløb! Det kan være hun også har snydt andre .. og det er grundlag nok for at du melder hende. Hvis hun har snydt bare 10 andre á 50 kr., er vi altså oppe i et pengebeløb som er "værd at tage med". Det er bestemt ikke småligt!

    Hvis hun har eget firma, så må du også kunne ringe til hende eller sende en mail. Jeg var blevet ved indtil "fristen" udløb. Så har hun fået rigeligt med chancer.


  • #7   18. jun 2020 Tak for jeres tanker.
    Personlig gider jeg ikke gå op i små beløb og gider heller ikke spilde politiet men, hvad hvis hun så har snydt andre. Men ja, vi må se om hun svare inden aften.


  • #8   18. jun 2020 Som andre skriver.... Hvis hun snyder 10 om dagen, for 50 kr... Mange bække små. Det er princippet. Jeg ville politianmelde det fordi ellers får hun en succesoplevelse ud af det og vil bare blive ved, netop fordi folk tænker "fuck de 50 kr"... Svindel er svindel.

  • #9   18. jun 2020 Jeg er enig med Bettemus i at det er et slags læringsgebyr... Det er dog også en risiko i sig selv at handle brugt på den måde. Både for køber og sælger. Jeg ville aldrig opererer i flere penge i private brugthandler end jeg kan acceptere at tabe.

    Jeg er sådan set også enig i at det må være en dame med meget slet moral.
    Jeg ville personligt ikke gide arbejde mere i det. Hun er nok sølle som du skriver - at hun vil lægge sig ud med folk for en 50’er. Gud ved, hvad det er for er firma hun har smiley
    Er det et du kan give anmeldelser?


  • #10   18. jun 2020 1)
    Næste gang aftaler du klart og tydeligt vilkårene for at sælge.
    Fx prisen for varen er x kr.
    Hvis pakken skal sendes betaler køber for portoen - det er ca y kr. (præcis beløb følger, når pakken er pakket)
    Jeg sender først pakken, når pengene er sendt til mig på mobile pay.
    Hvis købet kan fortrydes imod pakke sendes tilbage på købers regning, så skriver du det. Ellers skriv at handelen ikke kan fortrydes efter pakken er sendt.
    Okay?
    -og så kan de skrive okay eller ej. Og så har du telefonen med næste gang, og sender ikke før, der er betalt.

    Jeg havde nok ikke meldt personen til politiet. Eller måske havde jeg, tjae, hvad skal de gøre??
    Men, jeg havde helt klart meldt hende til administrator på den hjemmeside I har været i kontakt via.
    Administratorer på dba.dk er ret strenge med at forbyde folk adgang, hvis de bryder aftaler. Og så kan vedkommende ikke bruge den hjemmeside igen.

    En anden ting - jeg bruger så vidt muligt NEMID validerede brugere på dba.dk mv, hvis jeg handler der. Så dokumenterer folk med deres nemid at de er den person de siger, at de er. Og så kan de ikke spille anonyme og løbe fra en aftale.

    ...
    Men.
    Der er en ting, jeg ikke forstår.
    Hvorfor pokker skulle køber sende 150 kr ud af 200 kr?
    Havde I nu også sikret jer, at I havde aftalt det samme?? Hvorfor pokker betale noget af en pris? Du bliver sur, og ville nok ikke have sendt pakken, hvis du opdagede det? hvis kun en del af beløbet er sendt, så hvorfor ikke bare sende ingenting?
    Er køber skyldig i snyd - eller er I begge lige skyldige i uklar kommunikation?


  • #12   20. jun 2020 Doktor Who. Selvfølgelig havde vi aftalt det sammen og derfor sendte jeg også screenshot af vores aftale således hun ikke kunne være i tivivl om noget. Og hun skrev jo også selv hun ville sende de sidste 50 kr når hun havde fået pakken. Som hun jo så ikke har gjort.

    Nana E - nej det har jeg ikke. smiley


  • #13   23. jun 2020 er der sket noget smiley

Kommentér på:
Politianmeldelse for manglende betaling af tilsendt vare

Annonce