{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leje af heste
  • #1   24. jun 2020 Tror ikke du skal regne med at kunne låne heste af fremmede, uden at ejeren selv skal med på turen. Det ville jeg i hvert fald ikke turde, for jeg ville ikke være sikker på, om du kom tilbage med hesten smiley

  • #2   25. jun 2020 Jeg kan ikke huske om steder uden guide.

    Men der er steder med guide, der udlejer islænder.
    Google islænder.
    Men - var der noget med et ridecenter?
    Hvis du har dybe lommer - mange steder må folk med halvpart på rideskoler ride tur på parthesten. Betal for en måneds part - er det 1200 pr hest? Så må du nok gerne ride tur.

    Jeg tror ikke, at ejer er så bange for at du ikke kommer hjem med hesten. Der er jo bl.a. din bil i pant,den er jo parkeret.
    Men, du skal sikkert signere for at det er på eget ansvar at I rider tur. Ejer kender jer ikke og ved ikke om det er noget, som kan gå galt fordi kompetencer er lavere end I påstår??
    Jeg ville da også ride med ud, for at reducere risikoen for ulykker med mine dyr - og så også pga empati med ukendt, fremmed rytter.


  • #3   26. jun 2020 Uden guide går nok ikke smiley Jeg har kun været ude for at måtte ride uden repræsentant fra stedet fra starten af to steder. Det ene var et rideferiested i Irland, hvor de er så gode menneskekendere, at de kan vurdere fra starten af, hvilken hest man skal have. Jeg ved ikke, hvordan f*nden de gør det, men vi fik lige de heste, der passede til os til en uges ridning uden guide (og de har kørt med konceptet i over 20 år, så det fungerer). Det andet sted var en lokal rideskole, hvor jeg ville have halvpart og ride ture alene - hun gav mig en hest og så mig ride rundt på den på banen i et kvarters tid, imens hun underviste nogle andre i spring, og så sagde hun: "Rid du bare en tur."

    ALLE andre steder, hvor jeg har lejet hest (og det har jeg gjort en del gange), vil de ikke lukke folk ud uden guide/medrytter fra stedet. Og det forstår jeg godt smiley Mange overvurderer deres egne evner.

    Prøv i stedet at finde et sted, hvor I KUN skal ride med guiden og ikke andre fremmede ryttere - så bliver det sjovt og hyggeligt alligevel smiley


Kommentér på:
Leje af heste

Annonce