{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Tilbage på stald om natten ?? {{forumTopicSubject}}

Til morgen kommer jeg ud til min ældre hoppe på 20, hendes muskler sitre på hele hendes krop.

Hestekyndig mener det var/er tæt på nyrerslag. Så hun bliver pakket godt ind og sat på boks. Smurt med massagecreme/varmegele over nyrer + bagdel.
Virker frisk og ingen forhøjet temp og efter 10 min sitre hendes muskler ikke mere og æder hø med velbehag.

Har dog redet sig en evt øjenbetændelse, behandles med saltvand og er der ikke bedring mandag kontaktes dyrlægen.

Hun stod inde i 4-5 timer og kom så ud på marken igen, dog med regndækken med hals og virker som hun plejer.

Jeg har dog lukket begge ponyer ind til natten, selvom de har strå foder og læskur udenfor.

Tror simpelthen det er for koldt for hoppe, er jeg pylret eller?

Andre der har lukket deres ind om natten igen selvom de var kommet ud om natten ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbage på stald om natten ??
  • #1   5. jul 2020 Jeg har lukket mine hopper og deres 3 føl over på løsdrift folden. Det er nærmest ikke forsvarligt at de går ude i konstant regn de næste 7 dage, så synes du har gjort det rigtig med dækken.

  • #3   5. jul 2020 Der er en del heste om sommeren, som fryser pga regn og vind. Flere timers regn med vind, kan få de fleste heste til at fryse. Også selvom de har læskur. Min hoppe på 25 år er én af dem. Så hun skal have regndækken på

  • #4   5. jul 2020 Hoppen har også fået dækken på ud idag og kommer ind i et par timer i eftermiddag. Og ud igen til sent i aften.

    Hendes øje er også super fint igen, fortsætter dog dagen ud med at vaske det i saltvand.

    Det er bare brænd ærgerligt at de skal til og på stald igen. De nyder virkelig at være ude i det fri :0)


  • #5   5. jul 2020 Jeg har også haft mine på stald til natten i nogle dage - det har de nydt i stor stil, stået klar ved 22-23 tiden for at komme ind, og ikke haft travlt med at komme ud i regnen om morgenen.

    I nat bliver de nødt til at blive ude, så de er puttet i regndækken, deres læskur er redt godt op med halm og hø, og de har fået adgang til en fold med mest læ for vest/sydvest vind.

    Så jeg pusler også lidt smiley Så har både hestene og jeg det godt smiley

    Mvh Charlotte


  • #6   5. jul 2020 Du er bestemt ikke pylret!

    Vores opstaldningsheste kom os ind forrige nat pga regn og voldsom blæst, og imorges kom de ind i 3 timer for at tørre for derefter og få regndækken på ud igen...

    Vi har så lige taget dem ind for natten da der bliver voldsom stormvejr og regn igen i nat, men da vi tog regndækkenerne af de 3 der gik med dækken var de ALT for varme under dækkenerne smiley
    Så jeg vil sige vi skal alle sammen passe på med regndækkerne i den her lumske tid hvor temperaturerne er OK, vi blev i hvert fald overrasket over hvor varmt de havde under dækkenerne...

    Vi har 2 forskellige læskur til hestene, et i hver ende af folden som er på ca 1,5 hektar .. men går hestene ind og står i læ?? Nej det er virkelig sjældent ... på det punkt forstår jeg ikke heste hehe... smiley

    Men når der stormer så meget som der pt gør her hos os på vestkysten , så er vi lige så bekymret for flyvende genstande når hestene går på folden... for ja tænker da nok hestene helst vil være ude hvis de selv kunne bestemme... men der bliver jeg og hestenes ejere heldigvis pylret smiley


Kommentér på:
Tilbage på stald om natten ??

Annonce