{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Opstaldning pris {{forumTopicSubject}}

Har brug for råd fra alle jer fantastiske hg
Det er sådan jeg overvejder at tage en opstalder eller 2 ind men er i tvivl om hvad jeg kan forlange af pris

Hvad ville i give for følgende ligger ved herning

Der er stor boks med masser af lys og luft
Ind og udluk alle ugens dage
Stråfoder på fold
Opvarmet sadelrum
20x60 dressurbane
Komplet springbane
Gode tur muligheder
Mulighed for at leje sig ind i ridehus ved naboen taget 10 minutter at skridte der op
10 kg wrap med i prisen

Det vil sige opstalder skal selv så for bund der ikke må være halm og foder derud over skal opstalder selv muge ud


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning pris
  • #1   25. aug 2020 Nu er jeg godt nok ikke så bekendt med opstaldning omkring Herning, men alt efter hvor god ridebanen er og hvor vedligeholdt stedet er - så umiddelbart et sted omkring 1.500,-. Jeg ville personligt ikke give mere, når der ikke er ridehus på stedet eller strøelse med i prisen, men det er jo meget individuelt, hvad folks præferencer er.

  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #2   25. aug 2020 Just out of curiosity: Hvorfor skal opstalder selv stå for bund...?

    Kan forstå at de selv skal muge, men jeg ville som staldejer foretrække at have indflydelse på valg af strøelse, såvel af hensyn til staldklima som mødding, og så der vel også nogle "stordrift" fordele ved at købe ind i fællesskab, tænker jeg.


  • #3   25. aug 2020 Dorte grunden til at opstalder selv står for bund er at ikke alle heste kan stå på det samme mine egne 2 står også på forskellig bund

  • #4   25. aug 2020 Hvor lægger stedet?

    Læs - kan man komme med offentlig transport?
    Hvor mange potentielle kunder bor indenfor cykel afstand?
    Skal man have bil, kræver det kunder med bil...

    Hvordan er ruten til ridehallen?
    Kan man trygt ride der en december nat med dårlig oversigtsforhold for medtrafikanter?
    Hvad koster halkort? Træk værdien af halkort fra konkurrenternes pris, hvis du sammenligner dig med steder med hal - det kan du kun, hvis det er en virkelig hyggeligt rute til hallen.

    ...
    Angående strøelse.
    Hvordan er tilkørselsforhold til stedet? Strøelse kan jo kun leveres, hvis en palle løfter kan trille ind, dvs fast og jævn underlag hvor der leveres +på ruten indtil hvor det opmagasineres.
    Folk vil nok forvente at de kan købe et par paller og have stående, for at få gavn af mængderabat og levering kræver ofte, at man kan købe tre paller ad gangen.
    Har du plads til at hver opstalder køber 3 paller strøelse hver?
    - Hvad med at folk kan vælge imellem de strøelse former, som du allerede selv bruger? Og så betaler til dig via mobile pay, hvor gang de tager en sæk træpiller??

    ...
    Jeg kender ikke prislejet.
    Strøelse, når man kun har en hest og har svært ved at udnytte stordrift, kan nemt koste 500 pr hest.
    Halleje koster nogle hundrede.
    Hvis din pris skal sammenlignes med små, lokale rideskoler, skal du derfor lægge 800 kr under konkurrenter med strøelse og halm inkluderet.


  • #5   25. aug 2020 En hurtig Google søgning finder fx frem til Kærbo. Er det mon i området.
    Der kan man få en boks, selv sørge for strøelse, selv muge.
    Men der er tilsyneladende rigtig fine tur og hal faciliteter.

    Pris 1100 kr pr boks??


  • #6   25. aug 2020 Der er en fin markvej op til naboen så man skal ikke på trafikeret vej der er max 30 meter på grusvej ud over vores egen markvej så er du i ridehuset. Et års kort til ridehuset koster 1000 om året ellers 250 kr pr måned

    Der er rig mulighed for at opbevare strøgelse og også flere paller af gangen ligeledes vil der naturligvis også være mulighed for at købe træpiller af mig så frem at man ønsker at stå på det.

    Har en opstalder nu her der ikke ønsker at stå på træpiller og derfor blev løsningen at de selv måtte stå for bund så længe det ikke er halm

    Hun giver pt 700 kr for en stor hest og det mener syntes hun er for dyrt men jeg kan bare ikke få der til at løbe rundt med den pris desværre derfor jeg er intresseret i at høre hvad andre giver for det sammr


  • #7   25. aug 2020 Doktor who

    Kærbo rideskole har elendig udebane og overfyldt ridehuw og hvis man mener at der er gode turmuligheder i herning midtby ved jeg nu ikke men syntes måske også 1100 for en tom boks og så kommer alt andet oven i er lige i overkanten på trods af ridehus


  • #8   26. aug 2020 Carina - jeg kender ikke dit område.
    Jeg kigger bare på hvad Google finder af hjemmesider.

    Der er et godt princip "den der ejer grisen, bestemmer prisen". Dvs du ejer stedet. Kan det ikke løbe rundt for under nuværende pris - så er det jo bare din pris.
    Og synes hun det er for dyrt, må hun jo lede videre.


  • #9   26. aug 2020 Jeg ville godt mene du kunne tage 1000 kr, synes 700 er billigt. Der er mange der køre med billigere priser om sommeren hvis de kommer på græs. Det vigtigste er at du kan få det til at løbe rundt, jeg ville ikke betale penge for at have andres heste til at stå, jeg synes også det er fair at man gerne vil tjene lidt på det. smiley

  • #10   26. aug 2020 Man jo regne på mange måde, for min hest gælder :

    Bund, 10 poser træpiller pr mrd = ca 400,-
    Foder, ca 2,25kg pr dag = ca. 620,- pr mrd
    Så det er små 1000,- for mig pr. mrd

    Min hest er en stor DV, der arbejder 5-6 dage om ugen, han få også al det wrap han gider at spise (ved ikke hvor mange kg det er)

    Så for mig ville en opstaldning hos dig koste :
    Stald 700,-
    Bund 400,-
    Foder 620,-
    Ridehus 83,-
    Ialt 1803,- pr mrd

    På baggrund af sådan et regnestykke, så kan du jo nogenlunde selv regne ud, hvor du skal ligge i staldleje, ved at kigge på hvad andre tager, hvis der er bund og foder incl.

    Hvad prisen skal være kan jeg desværre ikke hjælpe med, for de priser jeg kender er "nordsjællandspriser", hvor vi giver 500,- pr mrd for et ridehuskort til et ridehus af tvivlsom kvalitet....


  • #12   26. aug 2020 Nana E - smukt skrevet og gennemgået - for du rammer lige på sømmet, hvad det her reelt kommer til at dreje sig om.

    Os med mulighed for få opstaldere må gøre op med os selv om, vi vil have opstaldere ind som i heldigste tilfælde er “break even”, men aldrig kommer til at blive en god indtjening. Til gengæld kan de være en hjælp fx ved ferie eller en weekendtjans, og være det hyggelige islæt i stalden.
    Så det bliver hurtigt til lidt ala hvad skal min partsrytter give for at ride min hest - parten vil helst give mindst muligt fordi de synes de er en stor hjælp smiley Og ejeren ville aldrig kunne få en part der reelt betale halvdelen af hestens opstaldning/sko/smed, for det ville folk aldrig betale for en alm hest.

    Så TS - is i maven, den pris du tager er absolut ikke urimelig, så hvis din opstalder synes det er dyrt, ja så lad hende finde et andet sted.
    Glem at føle dig “bitter” over at opstalderen ikke kan se, at du ikke tjener kassen på 700 kr - før man prøver at købe sit eget sted, og stå for alle tingene ja der lærer man det ikke smiley

    Mvh Charlotte
    Ps ingen opstaldere hos mig - jeg gider ikke knokle for at holde det pænt og rent, passe bunden på ridebanen, lad opstaldere skift bundmateriale og foder hvert 1/2 år, og stadigvæk synes det er både dyrt og ikke-godt-nok smiley Jeg er nok bare en sur gammel “biiipppp” smiley


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 7 Svar: 4
    #13   26. aug 2020 #7
    Kærbo er flyttet til Lund. Der er kun elevskole, få opstalderne og en udemærket udendørs bane:)


  • #14   27. aug 2020 Nana E - du rammer - som Charlotte M også så fint beskriver - hovedet på sømmet smiley




  • #15   27. aug 2020 Vi har også vores eget og jeg ville ikke tage mindre end 1400 med halmbund, det gider jeg ikke, der er rigtig rigtig mange udgifter ved sit eget sted så det er ikke rimeligt at opstalder kun betaler for foder

  • #16   28. aug 2020 vi har 2 ejendomme nu med opstaldning

    stald 1 koster en boks med strøelse og wrap 1100kr uanset str og det er selvpas her er ridebane ingen ridehus

    stald 2 koster en boks med strøelse og wrap 1650kr for hest 1500kr for kat 1 og 1400kr for 2 og 3er her er ridehus og ridebane er på vej her er også selv pas


  • #17   28. aug 2020 Jeg kender ikke priserne i Herning, så jeg kan ikke komme med et kvalificeret bud.

    Men du skal ikke kun tænke på hvad det koster i vand og el, men nu du også tilbyder ud og indluk alle ugens dage. Det er altså ikke småting at hive folks heste ud og ind hele tiden og det skal du også have penge for. Det er korrekt at hestefolk vil have alt til ingen penge og hvis de heller ikke skal løfte en finger, så passer det dem bedre. Du skal heller ikke miste penge på at købe wrap ind. Andres heste skal ikke koste dig penge.

    Jeg regner med at bruge omkring en balle wrap og en balle hø om måneden i bokssæson. Det er alligevel 750kr om måneden som minimum for en hest der spiser 10kg wrap til nat og hø på fold. Og så skal møddingen jo også bortskaffes.


Kommentér på:
Opstaldning pris

Annonce