{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Udlån - kontrakt {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg står og overvejer udlån af min pony. Dertil skal der laves en kontrakt, er der noget særligt man skal være opmærksom på? Hvad gør/skriver man ift. hvis kontrakten ikke overholdes, eller fx ponyen bliver skadet ved låner?
Der er tale om en pony der kan alle pony øvelser, under 10 år, så derfor også en pony med værdi.
Mvh Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån - kontrakt
  • #1   26. aug 2020 Jeg vil virkelig overveje en ekstra gang om jeg vil udlåne. Du risikere at få en ødelagt pony hjem, for hvem skal betale hvis den blir skadet? Du kan sagtens skrive en masse betingelser i en kontrakt, men hvem siger du kan få pengene hjem for skaden, hvis låner IKKE betaler på tråds af kontrakt? Så er det advokat og retssager, der koster KASSEN.
    Og hvad vil du gøre hvis pony ikke fodres korrekt?
    Måske det er bedre, at få en part i stedet? Så har du ihvertfald mere styr på skader, foder og opstaldning.


  • #2   30. aug 2020 Jeg brugte den fra heste-nettet da jeg lånte min pony ud! (:
    Og så skrev jeg ang vedligeholdelse af udstyr hvem betaler hvad, dyrlæge/skader hvem betaler hvad! Og så ang selve hesten om der er noget du vil skal overholdes!(:


  • #3   31. aug 2020 Mange tak begge to. Det er virkelig også noget jeg har overvejet længe, om det er en god løsning eller ej. Er ved at undersøge med forsikring, for at se om man kan betale sig ud af det, så man er mere sikret. Team Birk&Malene, skrev du noget på ift hvis de ikke overholdte det? Hvordan sikrede du dig, at de betalte / at du ikke bare fik en skadet pony hjem? smiley

  • #4   31. aug 2020 Min skulle ikke betale, da i mit hoved er lige så meget en hjælp for mig som en glæde for hende!

    Vi skrev ofte samme, jeg fik en del billeder, og hvis tingene ikke blev overholdt... Ja så hentede jeg bare hesten!
    I mit tilfælde var/er det en solstråle historie! Fandt den dejligste låner, og så var det i nabobyen til mine forældre! Så den kom til at stå med nogle af mine veninders heste, så der var altid nogle der holdt lidt øje med den!
    Men min oplevelse var helt vild godt med låner trods en speciel pony de skulle låne!(:


Kommentér på:
Udlån - kontrakt

Annonce