{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Og så har man så prøvet det...... {{forumTopicSubject}}

Og en stor opfordring er - prøv noget nyt og anderledes med jeres hest, end det vanlige - jeg gnækkede af grin på dette kursus fra jeg kom til jeg gik.
F.... hvor er det svært at skyde med bue og pil til hest - og nøj hvor man synes man er en helt, den nye Robin Hood, når man rammer to målskiver efter hinanden i galop smiley

Pinot var som vanlig den søde rare hest, som lagde ryg til løjerne - jeg tror også han syntes det var lidt sjovt, at der blev redet uden tøjler smiley

Billedet har jeg fået fra en af bestyrelsen fra horseback archery foreningen, som var ude og tage billeder til deres hjemmeside - så det er hende som har valgt de artistiske farver på billedet - det ser da rent faktisk meget flot ud smiley

Mvh Charlotte - som skal afsted igen til bueskydning, når der er kursus smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Og så har man så prøvet det......
  • #1   30. aug 2020 Fedt! smiley

    Får man egentligt undervisning I, at skyde med bue og pil på kurset først, eller kræver det at man kan skyde med bue og pil i forvejen? smiley

    Hvordan tilvænnes hestene det?


  • #2   30. aug 2020 Jeg har aldrig haft en bue i hånden smiley Så man starter fra jorden af uden hest, og lærer at skyde på den måde som man gør fra hesteryg - det er nemlig ikke som man gør fra jorden af, hvis man er sådan en bueskytte.
    “Problemet” ligger i, at du jo skal trække din pil fra kigget og lægge på strengen samtidig med at du er i bevægelse - så du skal hurtig kunne trække pilene, mens du fra jorden af har god tid ifht. smiley Så man har et specielt fingergreb om pilen.

    Hestene tilvænnes ved at man står med dem fra jorden af. Lader dem se bue og pil, røre overalt på kroppen med bue og pil.....for ja du kommer til at tabe pile på den smiley Og du sidder og flagre med en bue hen over nakken på dem, så de skal lige vænne sig til berøre og at den er op over hovedet på dem smiley
    Når de så er trygge ved det, så trækker du dem hen til målskiven og begynder at skyde pil helt tæt på målskiven, så de vænner sig til lyden af både strengen og pilen der rammer skiven. Så begynder man at trække hesten forbi, mens man skyder, og så begynder man til hest med at skridte hen, parade og skyd, skridt videre.....og så efterhånden trav og galop smiley

    Jeg var afsted fra kl 10 til 15 så det var et heldagskursus smiley

    Bor du i nærheden af Sakskøbing Klimagården, så er der stævne og DM den 13/9 smiley

    Mvh Charlotte


  • #3   30. aug 2020 Hæhæ.
    Ser rigtig godt ud.

    Jeg har gået til almindelig bueskydning med den bagtanke at være klar til når jeg fandt et sted, hvor man kunne fra hest...


  • #4   30. aug 2020 Asti afsted doc who smiley

    Rent faktisk sagde vores underviser, at de “foretrak” ikke trænede bueskytter, fordi det mystiske fingergreb de bruger/the thumb draw, ikke minder om gængs “trefinger” greb som alm bueskytter bruger smiley

    Men bare det at man har erfaring i at lægge pil på streng gør da, at man ikke lige som mig så min første pil dale til jorden - pinligt når man står stille på jorden og ikke kan finde ud af at balancerer bue og pil smiley

    Mvh Charlotte


  • #5   30. aug 2020 Ahh, jeg kan levende forestille mig det...
    Der skal mere trækkraft på, end man tror, for at få pilen afsted.
    Og hvis man er smidig skal man lige være OBS på overamens vinkel, ellers rammer strengen armen ved albueleddet...


  • #6   30. aug 2020 Aghhhhh doc who det kunne du godt have afsløret noget før - jeg er hypermobil, så sådan ser min arm ud smiley
    Heldigvis er det jo bare overflade, og ikke en muskelskader, så det gør ikke rigtig ondt - ikke mere end en hestepige kan klare det uden problemer smiley Men jeg skal have købt mig en armskinne før næste gang smiley

    Og så har min mand sjovt nok bedt mig om at gå med lange ærmer pt smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #7   30. aug 2020 Hvor lyder det fedt!! Jeg må næsten lige finde ud af om der er noget i nærheden af Randers - jeg er sikker på at pletten ville være fænomenal til det!

  • #8   30. aug 2020 Line - det er der smiley

    Jeg red kursus ude på Horse park Djurs ved Allingåbro - så det er jo en spytklat fra Randers smiley Jeg ved de planlægger flere kurser smiley

    Mvh Charlotte


  • #9   30. aug 2020 Ej. Det har været min drøm i årevis at prøve det. Måske det kunne blive til virkelighed i 2021. Det ser mega fedt ud. Tror jeg skal have min knægt med til det. Hans hest vil være mega sej til det tror jeg.

  • #10   31. aug 2020 Ingemann - underviseren bor ved Holstebro, hvor hun også har sin egen bane, så man kan komme og træne der.

    Det fede er at hun har buer og pile, som man lejer - så man behøver sådan set bare at prøve at se om det er noget.

    Det kunne jo være sjovt hvis vi har nogle stykker fra det midt-/østjyske som tog afsted sammen, så ryger prisen lidt ned smiley

    Mvh Charlotte



  • #11   31. aug 2020 Ja, det er godt nok tæt på. Vi bor ved Brande. Det må bestemt prøves.

  • #12   31. aug 2020 Har din mand bedt dig om at gå med lange ærmer? smiley smiley
    Ha-ha-ha-hahh, du skal bare sige “jeg gik ind i en dør” meget hurtigt, hvis nogen kigger på din arm •fnis• smiley

    Det lyder sindssygt sjovt - og sindssygt hårdt for armene smiley


  • #13   1. sep 2020 Fedt! smiley Lyder som en sjov oplevelse..

    Jeg havde nok tabt det hele.. Altså, bue, pil, mig selv og ikke mindst min værdighed, haha smiley


  • #14   6. sep 2020 Det lyder mega fedt!!
    Men er der nogen som ved om man kan prøve det selvom man ikke har egen hest? smiley


  • #15   7. sep 2020 Ja jeg tror den bedre halvdel bare skal være glad for, at jeg ikke havde knaldet mig blå og gul i hovedet med buen smiley
    Farven er heldigvis forsvundet nu smiley

    Jeg skal nok lige forsøge at lægge et opslag op herinde, når jeg ser de kører et kursus igen smiley

    Og ja man kan i hvert fald ude på Horsepark Djurs leje heste, som er tilvænnet bueskydning, så man behøver ikke komme med sin egen hest smiley

    Mvh Charlotte


  • #16   7. sep 2020 Har også haft æren et par gange. Det er super fedt, og bestemt noget jeg gerne ville gøre mig mere i smiley
    Var på ridelejr sidste år, og fik mig satme også en del blå mærker og hudafskrabninger. Havde prøvet det før, så der måtte pilles en masse nøkker af mig - men hesten var eksemplarisk smiley smiley smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Og så har man så prøvet det......

Annonce