{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Dumme (nattelige ) drømme {{forumTopicSubject}}

Natten til i går vågnede jeg kl 03 30 efter en mareridts agtig drøm. Den sidder stadig fast i mine tanker.

Jeg drømte at jeg fandt min ene hest liggende i en udkørsel fra en rundkørsel med 2 brækkede, blodige forben. Det ene forben var der næsten ikke og det andet manglede en del knogle. Jeg er godt klar over jeg skal ha fat i en dyrlæge, da jeg er klar over hesten skal aflives, men jeg fumler så meget med min tlf, at den ikke vil virke og jeg finder ikke ud af, at få ringet. Pludselig kommer der en anden hest løbende, det er så hesten Oskar ( jeg kender ingen heste med det navn ) Men jeg ved hvem den tilhøre, nemlig min veninde. ( hun har, stadig, ingen hest ved det navn smiley ) Den får en pige så fat i og begynder, at trække tilbage til stalden, hvor de alle, åbenbart, 5 løse heste, kommer fra. Hvor jeg så opdager/ kommer i tanke om, at jeg i 4-5 mrd har glemt alt om dem og slet ikke har fodret dem eller set til dem smiley .
Min hest med de brækkede forben, rejser sig så op og begynder, at humpe tilbage til stalden ( hvordan den så kan det på, næsten, 0 forben? smiley )

Så vågnede jeg heldigvis, helt forvirret og chokeret. Der var mange flere, rodede elementer, men jeg har kun gengivet det væsentligste.
Tænk jeg kunne drømme så mærkeligt. Mine heste står ikke på stald, men i løsdrift. Jeg har ikke 5 heste, kun 2. Jeg kender ikke hesten Oskar og min veninde har ikke nogen hest ved navn Oskar. ( pæn brun med skokker og blis, stor pony smiley )
Gad vide om det er ens værste frygt, der udspiller sig, så livagtigt i ens drømme??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumme (nattelige ) drømme
  • #1   11. sep 2020 Det kunne godt tyde på at du er bange for ikke at have kontrollen eller måske at der er ting i dit liv lige nu du ikke kan kontrollere som du gerne ville kontrollere? Jeg har af og til en lignede drøm om at jeg kører bil og skal til at bremse, men pludselig virker bremsen ikke. Så ligesom dig ved jeg fuldstændig hvad jeg skal i den situation, men jeg kan ikke og lige meget hvad jeg prøver, kan det ikke lykkedes mig at få bilen bremset.
    Ved så ikke om du skrev dette mest fordi det var en mærkelig drøm eller fordi du tænkte den betød noget, det er jo forskelligt hvad folk har af holdninger til drømme/mareridt smiley


  • #2   11. sep 2020 Maria R
    Jeg tyder, som sådan ikke på drømme, men derfor kan jeg godt tænke, om det er et tegn på noget underbevist. I dette tilfælle, at jeg gerne vil passe godt på min dyr og meget nødig, at der sker noget med dem og ja min værste frygt er nok, at glemme eller overse, hvis der er noget galt med dem.
    Den med bilens manglende bremser kender jeg også godt smiley fra mine drømme


  • #3   11. sep 2020 Det kan jo også bare være, at din hjerne arbejder videre på noget, du har oplevet eller tænkt på.

    Fx så jeg Hecksaw Ridge den anden dag - og drømte om natten, at min hund lå på sofaen og ikke reagerede på omgivelserne. Hendes pupiller var kæmpestore, ikke lysreagerende.
    (Sådan opfører man sig med fx indre kranieblødning - så, for mig var en sløv hund med store pupiller virkelig creepy.)

    -Hecksaw Ridge er en god film. Den handler om en mand, der gerne ville i hæren og blive medic under 2 verdenskrig. Men, han var pacifist, gik så grueligt meget igennem, var tæt på at komme i fængsel for at være militærnægter - men blev medic til sidst.
    Efter slaget ved Hecksaw Ridge fik han fortjenstmedalje for at have reddet 75 sårede.
    En medic er en person, der får de sårede væk fra slaget. Det gør de ved at løbe ud i kugleregn, mellem granater og lignende og samle den sårede med våben og dennes oppakning væk fra kugleregnen og tilbage til førstehjælp stationer.
    Det er den soldatertype, som har anden højest dødelighed...


  • #4   11. sep 2020 Doktor Who
    Jeg kan ikke mindes, at jeg har tænkt på brækkede, blodige hesteben nogensinde.
    Men vores hjerne fucker med vores bevisthed hele tiden. Og må jeg tilstå, min var da vist her på overarbejde smiley


  • #5   11. sep 2020 Who knows?
    Jeg kan forestille mig en ven, der går på hug og sætter sig på knæene, lyden af en person i bussen der "knækker" knoer og mange andre ting, der kan give din hjerne starten til den associationsleg.

    Anyway.
    Heldigvis, det var ikke virkeligt


  • #6   12. sep 2020 Jeg drømmer sån noget med jævne mellemrum, det går dog ikke rigtigt ud over heste, men mennesker.
    De er både syge, dør, drukner osv.
    Nogle mennesker har et utydeligt ansigt, men jeg ved godt hvem de er.
    Jeg vågner nogle gange op med åndenød og tåre.
    Men især åndenød undrer mig, det tar 5 min før jeg trækker været ordentligt igen.
    Jeg tror jeg nogle gange glemmer at trække vejret, for jeg vågner op fra drøm, hvor jeg har holdt vejret.
    Det hele er virkelig underligt.
    Jeg har måtte skrive til min veninde, og høre om hun havde det godt, for hun døde i drømmen.


  • #7   12. sep 2020 Dr Who, dem med højeste dødelighed var vel doorgunners i en Huey i Vietnam?. Men Medics idag gør så meget medre "end bare" at få den sårede væk fra kamppladsen. Deres fornemmeste opgave er at stabilisere den skadede soldat eller person i ca en time eller mere så de kan CASEVAC's eller MEDIEVAC'safhængig af hvor hurtigt det skal gå.

  • #8   12. sep 2020 Jeg ved ikke hvad doorgunners er?

    Og jeg kender heller ikke de to forkortelser.
    Men, medics er i aller højeste fare, når de løber derud og hiver sårende væk fra hvor de faldt, mens der kæmpes. Hvis du prøver at slæbe rundt på en såret, så er det jo nemt at blive ramt.
    Ja - medics laver også første førstehjælp, giver morfin, lægger tourniquet osv. Og der er sikkert også mange medics i de fremskudte førstehjælpsstationer, som fx kunne lægge i første skyttegrav.
    Osv.
    Men, det er opgaven med at hive sårede ud af ilden, der er så intimiderende.

    Det plejer... (jeg har kun set statestik for 2 verdenskrig og lidt fra, var det Korea eller Vietnam?)
    Anyway infanteriet plejer at have højeste dødelighed. Så medics. Så ingeniørtropper, som fx laver broer, montere kanoner (hvilket fjenden jo gerne vil bombardere inden de er bygget færdig), fjerne miner osv.

    Men det er et sidespor


  • #9   12. sep 2020 Door gunner = Dem der sidder i dørene og skyder efter fjenderne når at man flyver over dem eller når man er ved at læsse soldater og fjenden angriber.

    CASEVAC = Redning/Hentning af sårede hurtigst muligt, ikke nødvendigvis med en "rednings"helicopter, men hvad end fly/helicopter der har plads...

    MEDEVAC = Redning/Hentning af sårede hvor der kan/skal/bør foregå behandling under flyvningen og hvor den sårede ikke "umiddelbart" kan/skal hentes "omgående"...


  • #10   16. sep 2020 Jeg har 2-3 drømt at min hest døde. Værste gang, var vi på et skib som var ved at synke. Jeg ville gerne have min hest med, men det kunne jeg ikke få lov til af dem der styrede båden. Jeg måtte derfor efterlade min hest på det synkene skib. Jeg græd da jeg vågnede, og det var det mest uhyggelige maridt jeg nogensinde har haft smiley Men rart at komme ud senere, og se at han stod og spiste på folden smiley

  • #11   30. okt 2020 Uha, sådan nogle grimme drømme har jeg også haft, men kun om min tidligere hest, han er både brændt inde på rideskole og jeg har fundet ham med brækkende ben. Altid vågnet op i tåre og gråd da drømmende var så virkelige.... Det er heldigvis lang tid siden jeg har haft sådan en drøm sidst,

Kommentér på:
Dumme (nattelige ) drømme

Annonce