{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken eller ej på 2 års i løsdrift?
  • #1   12. sep 2020 Det kommer jo an på om du mener den faktisk har et behov for det smiley

    Min fik dækken på den vinter hun var 2½ ca., da hun frøs udenfor og derfor brugte sin energi på at holde varmen - så hun fik dækken på. Hun endte med at gå med 300g midt vinter, men i lang tid kunne jeg nøjes med et regndækken eller med 100g smiley Hun var også på boks hver nat.
    Min pony er bare generelt kuldskær, hun er dog med årene begyndt at sætte mere vinterpels end hun gjorde som helt ung (hun er 9 nu, så ikke gammel jo smiley ), men hun går med dækken hver vinter, da hun nu klippes hver vinter og derfor af gode grunde ikke har meget at stå imod med. Hvad hun går med skifter lidt, sidste vinter gik hun med mest da hun gik med 400g m. hals, men for nogle vintre siden var hun i en periode helt oppe på 600g, da hun frøs utrolig meget - jeg har dog held med at holde hende varm med færre gram, når hun har hals på smiley


  • #2   12. sep 2020 Umiddelbart vil jeg ikke mene at en to års har behov for dækken hvis den har hø af libitum, adgang til opstrøet skur og ellers er ved godt huld og helbred.
    Dog er der nogle heste som ikke sætte ret meget pels, så jeg ville se an om det går og ellers købe et Weatherbeeta m. halv hals på 50 g.
    Hvis så det ikke er nok, ville jeg købe et 100 eller 200 g. alt efter hvor meget den fryser, men ofte handler det om at være tør og så vil 50 g. være tilstrækkeligt.


  • #3   12. sep 2020 Fryser hesten skal den ha dækken på. Hvis den ikke fryser eller taber sig, så skal den ikke ha dækken på.

  • #5   12. sep 2020 Tusind tak for svar alle sammen!??

Kommentér på:
Dækken eller ej på 2 års i løsdrift?

Annonce