{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.821 visninger | Oprettet:

Værditab trailer {{forumTopicSubject}}

Min hest er blevet aflivet og mon 4år gamle trailer skal sælges. Den har en ny pris på 78.000 + trådløst kamera.

En har skrevet hun er int men at prisen Er for høj, og ved et værditab på 10% om året(lav sat mener hun) så bør den ikke koste meget mere en 50.000. Jeg synes 50.000 for en pæn velholdt trailer der kun er 4år gammel er alt for lidt og det er jeg slet ikke int i og sælge til.

Hvordan vil i værdisætte en trailer i fuld glasfiber og med alubund, stort sadelskab, god rummelig trailer 4år gammel ikke brugt mega meget og kun til eget brug/hest.

Til sammenligning står der en fra 2011 tilsalg til 67.250 den er altså 5år ældre og uden kamera.

Jeg tænker pris omkring 65.000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værditab trailer
  • #1   16. sep 2020 En køber er altid interesseret i, at købe billigst muligt, lige som du er interesseret i, at sælge dyrest muligt, så et større tab undgåes for dig.
    Hvis du går ind på diverse trailersider og ser efter hvad andre i samme stand og alder koster, så kan du jo ligge dig nogenlunde i deres prisleje, alt efter om du ønsker hurtigt salg eller om du har tid til, at vente. Husk, at for at kunne sammenligne bedst muligt, så er det vigtigt du kun ser efter priser på privatsalg. Du kan ikke gi samme garanti som en forhandler og derved kan du ikke forvente samme pris som de tar. Og endnu en ting, et er hvad de står til af pris, noget andet er, hvad de får.
    Trailerens mærke er nok også er vigtig oplysning, da de ligger forskellige i pris brugte, lidt lige som bilmærker. Nogen taber mere i værdi end andre. Uagtet den er pæn og velholdt.
    Eller, ha is i maven og vent til der kommer en, der er villig til, at gi en højere pris for din trailer. De seriøse købere findes, på lige fod med de useriøse.


  • #2   16. sep 2020 Jeg havde kigget på diverse hjemmesider, der udbyder en lignende vare.
    Dvs dba.dk osv - lignende trailermodeller I lignende alder.
    Hvad udbydes de til??

    Bemærk, prisen i annoncen er ikke lig med solgt-for-pris.
    Har annoncen været på markedet længe, så er den vare nok udbudt til salg til for høj en pris.
    Og - gad vide hvor store afslag du skal give, hvis næste potentielle kunde kan sige "den har været til salg i et halvt år. Du får den ikke solgt til den pris."

    Du kan prøve at sælge til en forhandler.
    Som potentiel trailer køber indenfor det næste år, så kan jeg godt lide at forhandlere skal stille en garanti - det får jeg aldrig ud af en privat sælger. Der er det jo købt som beset. Derfor vil jeg betale mere ved at købe hos forhandleren end til privat.
    Og som sælger, så kan du sælge hurtigt til en forhandler.


  • #3   16. sep 2020 For at sammenligne er man nød til at sammenligne æbler med æbler og pære med pære smiley

    Du skal finde trailere af samme mrk som den du selv har, og så tæt på årgang og type som din. Så har du noget at samligne med.

    Noget andet er hvad der forlanges og et andet er hvad den rent faktisk sælges for.

    Uden at vide det så tænker jeg at prisen ligger mellen 50.000,- til 55.000,-, og ja det er et tab, men man tabe typisk også mest fra nypris i starten....


  • #4   16. sep 2020 Jeg kan sagtens forstå dig, men jeg vil også være ærlig at sige at hvis jeg stod og skulle købe trailer i det prisleje ville jeg hellere give 13.000 kr mere og få en fabriksny trailer med garanti end at købe en der er 4 år gammel.
    Det er nok en smagssag hvor man evt.
    gerne vil spare.
    Hvis jeg var dig og virkelig gerne ville af med traileren (og jeg ville personligt meget hurtigt blive træt af at bruge tid på potentielt købere), ville jeg enten sætte den ned og få skudt den hurtigt af eller måske sælge gennem/til en forhandler.


  • #5   16. sep 2020 Jeg tror nu også jeg er i samme båd som de andre mellem 50.000 og 60.000 Men hellervikke højere.

    Ved køb af ny trailer får man jo garanti med, det gør man ikke ved brugt og det tager et kæmpe hug af prisen.

    Men igen, som de andre siger, sæt den til den pris du vil have, men forvent at der kommer lavere bud, gør op med dig selv hvor langt ned du vil gå og hvor længe du vil have den stående.


  • #6   16. sep 2020 Som sagt er der kun få af samme model til salg og de er noget ældre en min min 5 år ældre og de står til mellem 50-67.250.

    De fleste forhandler stiller ikke garanti på brugt trailer de købes som beset.

    Den eneste i samme årgang/mærke som min men modellen mindre som så koster 10.000 mindre fra ny af står til 55000.
    Ud fra dette og de få ældre af samme model der er til salg der står til noget højre pris. Synes jeg ikke jeg er helt urealistisk med en pris på 60-65.000.


  • #7   16. sep 2020 Den der ejer grisen, bestemmer prisen.

    Du ejer traileren.
    Du bestemmer hvad du udbyder til.
    Måske lykkedes det.

    Ved køb af brugt bil og trailer og alt andet HAR professionelle visse forpligtelser ift garanti.
    Så nej, de kan ikke sige "købt som beset" og undgå reklamationer.


  • #8   16. sep 2020 så skal du da sætte den til det du synes, det lyder ikke til at være urealistisk, når andre af samme slags står til de priser.

  • #9   16. sep 2020 Du kan jo evt kontakte diverse trailer forhandlere og høre ad, hvad de vil gi for din. Lig så ca 10000 kr til og du har en realistisk pris for din trailer. De 10000 kr er typisk hvad de gerne vil tjene. Og dog, når det er ren handel, uden du tar en anden i bytte, vil prisen altid være lidt lavere.
    Den med manglende garanti hos en forhandler ved køb af brugt, købeloven gælder selvom de siger købt som beset. Du er altid sikret af købeloven, den kan de ikke komme udenom, selvom de, måske, gerne vil.


  • #10   16. sep 2020 Måske du kunne køre den til tjek ved en hestetrailer forhandler, hvor de tjekket at alt muligt er i orden, (jeg gav ca.600 for et tjek).
    Så vil jeg selv give mere for en trailer end hvis den ikke havde været til tjek, for så er man sikker på at tingene er i orden når man køber den. Nu ved jeg heller ik om den er beskidt, for ellers kan du jo polere og vaske den så den fremstår virkelig pæn og velholdt smiley

    Jeg købte selv lige en brugt single trailer til 31 og nu har jeg haft den vasket/poleret og haft den til tjek hvor den også fik sparkeplader i. Så hvis jeg skulle sælge den nu er den i hvertfald steget i værdi smiley


  • #11   16. sep 2020 Det afhænger osse lidt af hvilken trailer.
    Nogle mærker holder bedre prisen end andre.
    Og det er svært, at svare på dette, når der ikke er billeder og mærke.
    For der vil være forskel for mig, hvordan den så ud og mærket.
    Så det er svært at sige, om det er billigt, dyrt, eller passende.


  • #12   17. sep 2020 Jeg fandt lige denne, det omhandler godt nok værditab på biler.

    Så at regne med et værditab på omlkring 10% er måske ikke helt ved siden af, når det gælder trailer.

    https://www.dr.dk/nyheder/saa-hurtigt-falder-din-nye-bil-i-vaerdi


  • #13   17. sep 2020 Den er lige tjekket igennem af mekaniker så alt er som det skal være og den er også lige blevet vasket og poleret så der er ingen finger og sætte på den overhoved.
    Jeg bliver nok mest lidt sådan tja hvordan kan du vurdere ud fra billeder at den er 10-15000
    Mindre værd end det den er annonceret til kom dog i det mindste og se den inden du udtaler dig om en rimelig pris. Jeg synes det er dybt useriøst og skam byde når man ikke har set varen live.


  • #14   17. sep 2020 Ja det først år men mindre årene efter så et værditab på 10% hvert år nej den går jeg altså ikke med på og slet ikke når jeg tjekker markedet ud med hvad man kan få for ca 50.000 der får man ihverfald ikke en trailer i den kaliber der kun er 4år gammel og står så flot og velholdt om minimalt brugt som min.

  • #15   17. sep 2020 TS : I min verden er det OK og spørge om prisen er til forhandling, inden at man kigger på varen. MEN et bud er først OK, når man har set på varen.

    Hvis jeg stod som køber, så ville den for mig være for dyr, fordi prisen er for tæt på nyprisen. Så beløbet jeg "spare" er for lille.

    Men igen den vil altid tabe mest i starten, og det uanset næsten om den er brugt meget eller lidt.

    Lige meget hvad man har til salg, er der altid nogle, som liiige skal prøve om de kan få det hele til det halve.


  • #16   17. sep 2020 Det er for mig også ok og spørgen om prisen kan snakkes om inden man kommer og kigger. Men og komme med et bud så langt under udbudspris synes jeg er dybt useriøst så skal man jo kigge på hvad der er til salg i den pris klasse i stedet.

    Den har somsagt en ny pris på 78.000 plus 3000 for trådløst kamera så en pris på 60-65000 er altså omkring 20.000 det synes jeg enlig er en god afskrivning på en god kvalitets trailer. Den er lige sat til salg så pt har jeg ikke travlt med og sælge den så pt er jeg ikke int i og forære den væk smiley


  • #17   17. sep 2020 TS : Når jeg nu læser alle dine svar, så skulle tråden ikke handle om prissæt af trailer, men om at du er utilfreds med at der er en der er kommet med et "frækt" bud, som du synes er urimeligt, fordi din pris er korrekt....



  • #18   17. sep 2020 Ts pyt da være med at hun skambyder, så får hun jo bare ikke varen?

    Du kan jo prøve at vente og se, køber nogen den, ja så er prisen du synes er ok, nok den rette - kommer der ingen, ja så sæt den ned smiley

    Hvad andre har prissat en lignende ældre trailer til er ligegyldigt, det er salgsprisen, der er interessant.

    Vi har lige købt trailer og bød under ud fra billeder fordi vi vidste hvad vi havde at gøre godt med. Vi fik den heldigvis, men var aldrig kørt ud og kigget, hvis ikke sælger var gået ned, for vi ville ikke give en krone mere.

    Det er så nemt i sådan en situation, enten handles der eller også handles der ikke - alt derimellem er forhandling og det skal du bare modsvare eller sige nej tak smiley


  • #19   18. sep 2020 Man ka ikke samligne biler og trailere.
    Der er stor forskel på noget med motor og ikke motor.
    Trailerne holder bedre prisen, fordi slid er ikke på samme måde.
    Hvis man sku følge den, vil en trailer til 70000 tabe 48000 ca. på 10 år.
    Så min trailer ville efter 10 år koste ca 22000.
    Jeg ved ikke lige hvem der ville forære deres trailer væk.
    Jeg har en kvalitets trailer, som ellers holder prisen og snildt ka holde +20 år.
    Den er med alu-bund og glasfiber, så den rådner ikke væk.

    Min første trailer, havde en nypris på ca 55-60000, mener jeg, jeg købte den brugt for 9 år gammel.
    Den kostede 26000, men den var ikke tip top og den havde træbund, men glasfiber.

    Så tror ikke æbler og tomater skal sammenligne her.


  • #20   18. sep 2020 Sorte Slyngel.
    Uanset hvad du køber, om det er, dyre, nye bukser eller en hestetrailer, så snart du har tagen varen ud af butikken, så falder den kraftigt i værdi. Retfærdigt? Tja det kan diskuteres, men det er den sørgelige sandhed. Så længe man ikke behøver sælge, er varen det værd man har givet, men hvis ikke du kan passe de dyre bukser, selvom du ikke har brugt dem og ikke længere kan bytte dem, ja så skal du være glad for 1/3 del af nyprisen. Traileren, uagtet den ikke har motor, så falder den også i værdi. Man kan være heldig, at den vare man har købt, måske, er en af få fremstillede og bliver eftertragtet . Men ellers taber alt nyt i værdi. Uanset om man kan li det eller ej.


  • #21   18. sep 2020 Personligt ville jeg aldrig give så meget for en brugt trailer og “kun” spare de 15.000 kr i forhold til at købe en fabriks ny med fuld garanti.

    Men det er din trailer, og derfor også dig der sætter prisen på traileren. Det er kun prisen der er afgørende for hvor længe du har den stående.

    Nu nævner du andre trailere som står til salg og hvad deres priser ligger på, så bør man måske overveje, hvor længe de har stået til salg, for de kun har stået til salg i en måned så er deres priser måske realistiske nok. Men har de stået tæt på 3 måneder er det nok fordi, at der ikke er køber til dem fordi at prisen står for højt.


Kommentér på:
Værditab trailer

Annonce