{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blup
  • #1   10. nov 2020 Kender ikke andre racer udover islændere, hvor man bruger blup, så jeg tager udgangspunkt i den race.
    Ved disse, har man i lang tid sagt, at blup 100 er middel. Alt over, er så over middel. Og derved en god blup.
    Men man skal tage højde for, at blup har rykket sig en del over det seneste årti pga bedre avl og derved er gennemsnittet også blevet højere. Så en god blup er tættere på 110+ idag, end på 100.

    Såfremt det er en islænder, kan du tjekke dens blup på worldfengur. For at få adgang kræver det enten betaling via hjemmesiden, eller at du er medlem af Dansk Islandshesteforening.


  • #2   10. nov 2020 Mange tak for svaret. Det er også en islænder, jeg har dog dsv ikke adgang til worldfengur.

  • #3   10. nov 2020 Ellers må du spørge efter nogle med adgang, som kan tjekke for dig. Jeg har desværre ikke adgang længere, ellers ville jeg gerne have hjulpet.

  • #4   10. nov 2020 Af ren nysgerrighed hvad er blup så? smiley

  • #5   10. nov 2020 Blup er et avlsindex, det vil sige et tal der skal fortælle hvor god hesten er udefra dens afstamning, dog er der mange ting der spiller ind (feks hvis du har nogle ukåret heste, eller noget gammelt afstamning, da bluppet automatisk falder hvert år hvis der ikke er noget afstamning der forbedre sig smiley

    Der er dog sket en del i år med blup systemet, det skal man lige være OBS på


Kommentér på:
Blup

Annonce