{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Heida  H
Heida H
Tilmeldt:
25. nov 2020
Emner: 1

Holdningskorrigerende tøj?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Jeg har reddet længe, men dette er faktisk ikke et problem, som jeg har oplevet før for nyligt. Efter jeg er kommet op sidst i 20'erne er jeg begyndt at opleve problemer med ryggen, og jeg er begyndt at få ondt i ryggen under længere sessioner - primært lænd og nakke.
Min læge siger at det kan skyldes overbelastning, og han anbefaler at jeg skærer ned på hvor meget jeg ridder, men det vil jeg helst undgå. Jeg må indrømme at jeg er blevet lidt desperat, og i den forbindelse er jeg begyndt at undersøge alle muligheder.. jeg er i den forbindelse stødt på følgende produkt, nemlig en holdningskorrigerende vest, som skulle kunne aflaste lige præcis de områder hvor jeg oplever gener: https://vitu.dk/215-holdningsstotte-til-ryggen-posture-20-holdningskorrigerende-band-sort.html. Er der nogen af jer som har erfaringer med et lignende produkt?

Vh den efterhånden desperate hestepige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holdningskorrigerende tøj??
  • #1   25. nov 2020 Lige et spørgsmål? Træner du din fysik ellers? du kan med fordel styrke dine coremuskler, hvilket burde hjælpe din ryg smiley

    Er din sadel OK? Udover at passe hesten, skal den jo også passe dig?

    Jeg kender ikke til holdningskorrigerende tøj.


  • #2   25. nov 2020 Snak med en fysioterapeut og få nogle øvelser, så du kan få styrket de områder

  • #3   25. nov 2020 Jeg har ikke selv erfaringer med holdningskorrigerende tøj, men jeg har et par veninder som bruger det. Og det kan godt hjælpe og lindre - men det kan ikke stå alene. Hvis du vil af med smerterne - og ikke bare lindre dem midlertidigt - skal det suppleres med øvelser, som styrker dine coremuskler. Jo stærkere dine mavemuskler er, jo mindre skal dine længe- og rygmuskler præstere smiley

    Som Louise vil jeg anbefale dig at snakke med en fysioterapeut - eller selv finde corestyrkende øvelser på nettet.


  • #4   25. nov 2020 Hvis dine muskler ikke er i form, og du bruger dem mere end vanligt, så bliver du øm.

    Selvfølgelig kan man lade være med at bruge kroppen - det er lidt kortsigtet.
    Eller - du kan træne det mindre stærke område op.

    Core træning i alle afskygninger.
    Boksning - hvis du vil af med aggressioner og have kondi.
    Pilates, hvis du bare vil have stærk kerne og lave noget der ser let ud, men er hårdt arbejde.
    Svømning er også godt, giver en jævn, stærk, symmetrisk muskulatur..

    En god rideunderviser minder dig om at rette opstilling.
    Det gør dig mere øm i starten, men retter årsagen.
    Korrektionstøj anser jeg for lige så værdifuldt som en chambon... Host, host...

    ...
    Jeg bruger ridning netop for at holde mig stærk og med fokus på korrekt holdning, dyrker jeg ikke sport +tillader jeg skuldre og hoved at falde forover får jeg nakkespændinger og hovedpine.


Kommentér på:
Holdningskorrigerende tøj??

Annonce