{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesteforsikringer
  • #1   25. nov 2020 Jeg har agria. Har heldigvis ikke haft brug for at få noget dækket endnu, men gamle ejer havde ingen problemer med at få udgifter dækket. Jeg overtog forsikringen uden problemer.

  • #2   25. nov 2020 Jeg har Agria, og det har jeg haft siden februar 2017 mener jeg - de var i hvert fald lige begyndt at forsikre heste i Danmark da jeg valgte dem.

    Jeg har haft brugt min forsikring ret flittigt over en kortere periode på et tidspunkt, og aldrig var der problemer med udbetalingen - jeg fik pengene på min konto 3-4 hverdage efter hver gang smiley
    De er rigtig søde til at vejlede, og de har nogle rigtig fine priser.

    Min pony er Safe sygeforsikret hos dem, det inkluderer forsikringssum på 31635 kr., fast selvrisiko på 1476 kr. og variabel selvrisiko på 10 %. Altså giver jeg 145,92 kr./måned. Min pris er lidt anderledes end hvis jeg skulle tegne denne forsikring nu, da den er tegnet helt tilbage da Agria startede med at forsikre heste i Danmark, så selvrisikoen er en anden end man kan vælge nu.
    Jeg har ikke ansvarsforsikring her, da den er via indboforsikring, samt der er 10 % klubrabat.
    Selvrisikoen hos Agria er pr. 125. dag - så hvis din hest f.eks. skal have dyrlæge ud d. 3. oktober til et sår der skal syes, så betaler du selvrisikoen og variablen af det resterende beløb - resten betaler forsikringen.
    Får den så kolik d. 9. december, betaler du kun variablen af beløbet - resten betaler forsikringen.

    Så fra du har betalt selvrisikoen går der altså 125 hvor den kan få uendeligt mange skader (og det behøver ikke være i forbindelse med forrige forløb), uden du skal betale selvrisiko igen smiley Hos mange andre forsikringer skal du betale selvrisiko pr. skadesforløb, og hos enkelte har jeg hørt at de endda skal betale pr. gang de sender en regning ind, selvom forløbet så har været det samme.


  • #3   25. nov 2020 Jeg havde min hest liv og sygeforsikret ved alm. brand hvilket jeg var glad for, der var aldrig problemer med udbetaling.
    De betalte 80% af dyrlæge regningen, så ingen selvrisiko ud over de 20% og det var hvad end det kostede 800 kr eller 8000
    hvilket jeg finder mere værd end en selvrisiko på eks. 1000 kr. og så et % beløb af det resterende.

    Det er dog et par år siden han blev aflivet og har ikke haft hest siden, så ved ikke om de har ændret noget.


  • #4   25. nov 2020 Jeg har mine hos Kongeriget Danmarks Hesteforsikring. Har fået en hest aflivet også, og havde hverken problemer med dyrlægeregninger, aflivning eller udbetaling. Havde hele livsforsikringen på kontoen indenfor 4 hverdage, og refusion fra sygeforsikring indenfor 2 hverdage. ??

  • #5   25. nov 2020 Jeg har brugt dansk heste forsikring de sidste 8 år og har været med tilfreds. Aldrig nogle problemer med dem, selv om jeg har været flittig bruger.

  • #6   26. nov 2020 Jeg har igår aftes tegnet forsikring hos dansk hesteforsikring og har egentlig altid haft concordia til mine heste. Har ikke rigtig haft brug for forsikringerne men de gode at have når man lige har købt hest, så man kan lære hesten at kende om den er en mandags hest eller ej.
    Jeg havde tjekket div forsikringer og prisen er den samme uanset hvor man tegner den men forskelllige dækninger. Havde kigget på agria og har hørt deres lidt uheldige rygte for tiden, hvilket jeg nok kunne se bort fra men de betaler ikke for kiropraktor som dansk heste forsikring gør. Det kan være en ide at printe deres policer ud fra de forskellige forsikringer så det nemt at hakke på er stykke papir, stikord for hvad dækker de. Men det er lidt en jungle må jeg indrømme og så temmelig chokeret over prisen er røget i vejret i de år uden hest smiley men hestene er jo blevet dyre i indkøb så tingene passer nok meget godt sammen


  • #7   26. nov 2020 KDH - der havde jeg også en tidligere pony som fik konstateret spat. Ingen problemer med at få udbetaling for dyrlægeregningerne.

    Så dem valgte jeg igen. Hesten fik en hovbyld i januar og her var der heller ingen problemer med dem.


  • #8   27. nov 2020 Jeg har førhen haft alm Brand som jeg var rigtig glad for.
    Man kan dog ikke længere tegne hesteforsikring hos dem, med mindre at du er plus kunde.

    Nu har jeg Tryg hesteforsikring Sygedækning II som jeg er rigtig glad for. Jeg betaler ca. 4385 årligt for denne. Den dækker med 65 % af de nødvendige dyrlægeudgifter (sygdom, ulykke, lidelse). Ingen selvrisiko. Ansvars forsikring inkluderet (hvis ikke i forvejen har denne via indbo)


  • #9   27. nov 2020 Jeg er fuldt ud tilfreds med Dansk Hesteforsikring. Har fået dækket både mavesårsforløb, kiropraktiske behandliner, blodprøver osv. Aldrig haft nogen problemer smiley

Kommentér på:
Hesteforsikringer

Annonce