{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Kvote 2, veterinærmedicin {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er her nogen som er kommet ind på veterinærstudiet gennem kvote 2?
Min største drøm er at blive optaget, så jeg tager imod alle gode råd der er.

Jeg håber at høre fra nogen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvote 2, veterinærmedicin
  • #1   11. jan 2021 Jeg blev optaget igennem kvote 2 i sin tid, har så skiftet studie efterfølgende.
    Kan anbefale at kunne de grundlæggende latinske termer for forskellige sygdomme, være skarp i matematik og specielt unit omregning mm. og så derudover være opdateret på fronten med smitsomme sygdomme. Specielt dem der skal indberettes ved fund.

    Ved interviewet, så lad være med at nævne heste, sig at du gerne vil arbejde med landbrugsdyr, forsøgsdyr eller hvad der nu ellers falder dig ind af interesser. Det er de aller færreste der kommer til at arbejde med heste.
    Nu ved jeg ikke hvad dine personlige holdninger er, men man skal sørge for at have en åben tilgang til produktionsdyr (konstruktiv kritik er self velkommen ;)), samt være åben for alle typre dialog, selv om de svære emner. Vær klar på hvad du vil svarehvis de spørger dig om etiske spørgsmål - feks. hvad du ville gøre hvis en kunde bad dig aflive en ung hund mm.
    Og ja.. Hvis du ikke kommer ind første gang, er det bare at prøve igen smiley


  • #2   13. jan 2021 Som Maria skriver, så skal man være klar på lidt "specielle" spørgsmål til samtalen. Da jeg var til samtale, så snakkede vi meget om, at jeg var fra Bornholm, og om jeg kunne få det til at fungere, nu jeg ikke lige var fra en brofast ø...

    Men ja - man skal ikke gøre for meget ud af, at man er hestepige smiley


Kommentér på:
Kvote 2, veterinærmedicin

Annonce