{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

kontrakt salg af ældre hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

jeg har kigget ridehestens kontrakt, men mangler lige det sidste for at jeg føler mig dækket ind.

så hvad SKAL stå i en kontrakt når man sælger sin bedste ven? og bestemt når det er en ældre hest smiley

jeg har aldrig stået for salg før, eller jo haft nogen ude og prøve, men ikke direkte salg så står lidt på bar bund med det hele smiley


Kommentarer på:  kontrakt salg af ældre hest
  • #1   10. jan 2021 Hmm.. Den er svær. Men der skal stå alt det, der giver dig en god mavefornemmelse. Jeg tænker måske ved ældre hest, at der skal stå noget med hvad der skal ske, hvis den bliver for gammel til ridning? Skal den aflives? Må den sælges videre? Evt noget med aftale af dyrlæge(hvis den skal tilses oftere?)
    Normalt er jeg tilhænger af, at solgt hest er solgt. Men kan godt forstå, at man laver kontrakter smiley
    Held og lykke med det


  • #2   10. jan 2021 Jeg har købt min part gennem 2,5 år i maj 2020, en hoppe på 24. Vi har kontrakten fra hestenettet, som har dækker meget. Der står blandt andet i min kontrakt, at hvis jeg ikke længere har mulighed for at have hesten, så skal hun tilbage til tidligere ejer smiley Men ellers ikke det store, da tidl. ejer og jeg kender hinanden ret godt samt jeg har stået for hestens genoptræning (hun havde stået stille i en længere periode før jeg lærte hende at kende) og træning de sidste mange år, så kender hesten ud og ind smiley

  • #3   10. jan 2021 Hvis der laves klausuler som “må ikke sælges videre” ol. så skal der indskrives en bod hvis køber misligeholde - ellers har man intet at komme efter.
    Dette er skrevet kun på baggrund af de sager jeg har læst om - egentlig vil jeg anbefale at kan man ikke gennemføre et salg uden klausuler, så kontakt en hesteadvokat.

    Jeg ville som køber i dag gå uden om heste med klausuler - solgt er solgt og jeg vil ikke være bundet af noget en tidligere ejer mener er det eneste rigtige. Jeg vil selv kunne bestemme over den smiley men vi mennesker er sikkert forskellige på det punkt smiley


  • #4   10. jan 2021 Åh ha ja og så kommer der self ting i vejen. Hesten er uren og skal nu have dyrlæge ud for at se om det noget alvorligt eller ikke, så alt salg er sat på pause da jeg ikke vil sælge en syg hest ?? men tusind tak for jeres input ??

  • Freya
    Freya Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 4 Heste: 1 Svar: 2
    #5   1. feb 2021 Mit råd er, at du bær rådføre dig med en advokat med speciale i heste. Det er begrænset hvad der er rimeligt at forlange af køber. Der kan jo også ske alt muligt i købers ejerperiode, som køber ikke er herre over. De færreste vil nok også købe, hvis købsaftalen er stramt klausuleret. Selv har jeg kun accepteret, at i tilfælde af salg, får sælger 4 dage til at beslutte, om hun vil købe hesten, altså en forkøbsret. Jeg ville ikke acceptere, at sælger skulle kunne bestemme over hesten i min ejerperiode. Du kan fx ikke bestemme, at hesten ikke må videresælges. Hvad hvis køber dør eller mister sin indtægt, så et salg er nødvendig? Vil du virkelig så kræve bod af køber? Mit råd er, at du gør op med dig selv, hvad du egentlig ønsker af klausuler, og om det er rimeligt at kræve af køber. Og herefter overvejer, om din hest overhovedet skal sælges smiley

Kommentér på:
kontrakt salg af ældre hest

Annonce