{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Regler angående hestelastbil {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Håber der er nogen der måske kan gøre mig lidt klogere på diverse regler angående hestetransporter som er indregistreret som lille lastbil - altså ikke de små som kan køres på almindelige kørekort smiley
Mig og min kæreste overvejer nemlig at købe en lille lastbil på en totalvægt på 5,5 tons, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det vil koste os i afgift at have sådan en. Så sidder der nogen herinde og selv har en hestelastbil som kan gøre mig lidt klogere på reglerne?

Og bare rolig, kæresten har både lastbilkørekort samt EU bevis og køber vi sådan en så vil jeg selvfølgelig også tage lastbilkørekort


Skal du bygge nyt hus?
Er du på udkig efter det bedste byggefirma og den bedste arkitekt på markedet? Så skal du ikke lede længere. Se mere på Nybyggeriguiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler angående hestelastbil
  • #1   11. jan 2021 Lastbil er billigere i afgift end til alm kort, altså dem under 3,5 t
    Men husk at sæt jer ind i alle de regler der er hvis i skal køre heste for andre


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   12. jan 2021 Vi har selv en privat lastbil, og det er mere eller mindre umuligt at få en lastbil forsikret, da stortest ingen forsikringsselskaber kan forsikre uden CVR-nummer.

    Lastbil er billige i vægtafgift, der skal kun betales moms, hvis an F.eks henter i udlandet.

    Der er rigtig mange regler, og det er mere eller mindre umuligt at finde rundt i. smiley


  • #3   12. jan 2021 Skriv en mail til Motorregisteret.. eller hvad de nu hedder nu om dage. Så får du et skriftligt svar som kan printes ud så man kan finde svaret, der hvor man skal bruge det.

  • #4   13. jan 2021 Både Alm. Brand og Topdanmark kan forsikre en lastbil - og det kan de fleste selskaber nu altså. Men I skal nok ikke regne med at få kasko på den smiley
    Der gælder en række regler i forhold til takograf - her kan I få de bedste svar hos politiets storvognskontrol.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   14. jan 2021 Mimre: hvis bare det var rigtig, så var det jo helt super, og ville gøre det meget nemmere.


    Alm. Brand kan (kun ansvar) - top Danmark kan ikke uden CVR.


  • #6   14. jan 2021 Nå - vi har da ellers haft flere lastbiler forsikret hos Topdanmark - både en 4500 kilos og en 8000 kilos smiley

Kommentér på:
Regler angående hestelastbil

Annonce