{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.842 visninger | Oprettet:

Frossen bremse på trailer {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skulle trailertræne min hest i dag, da min far så er på vej hen til der vi skal holde traileren ligger han mærke til bilen ikke triller med traileren som den plejer. Da vi stopper bilen er der et spor fra der hvor traileren holdte og helt hen til hvor bilen nu holder, det ene hjul havde slet ikke drejet rundt, vi tænker at det er bremsen der er frossen.
Vi blev jo så nødt til at køre den på plads igen, hvor den så skulle bakkes ind (stadig hvor hjulet ikke drejer rundt).
Mit spørgsmål er så, kan det at vi har kørt med den frem og tilbage mens bremsen har siddet fast grundet Frost gøre at bremsen nu sidder fuldstændig fast?
Jeg skal nemlig bruge traileren onsdag, hvor min hest skal til dyrlæge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frossen bremse på trailer
  • #1   17. jan 2021 Jeg havde nok ringet til en mekaniker eller mekaniker kyndig ven,som fysisk kunne se traileren.

    Jeg ville nok forvente, at hvis bremsen har låst sig fast, og man ikke har gjort noget, så sidder den stadig fast.

    Hvis bremsen ikke sidder fast, så ville jeg sikre mig at den kan både bremse og løsne sig igen.

    Og det kræver, at den bliver tilset.
    Det er for tosset at kære med måske +1200 kg, hvis traileren ikke kører normalt.


  • #2   17. jan 2021 Doktor Who smiley
    Tak for svar
    Det var en anden derude hvor min hest står som sagde at vi skulle lade vær med at tage håndbremsen igen, og så bare lade den stå nu når der vil komme + grade igen og den så kan tø.
    Jeg har kun haft min trailer siden i sommers, så har ingen forstand på om en bremse kan fryse så godt fast.
    Der skal selvfølgelig ikke tages nogen form for chancer når det er mit kæreste eje der skal ind i den smiley


  • #3   17. jan 2021 Jeg plejer aldrig trække håndbremsen, med mindre den står et sted hvor den kan trille og jeg ikke har noget jeg kan sætte foran hjulet.
    Har også hørt fra trailerfolk man skal lade være, hvis det ikke er nødvendigt.
    Jeg har dog ingen råd. Kendte en hvis bremse satte sig fast engang i mellem, men hun bankede bare på hjulet, så virkede det igen


  • #4   17. jan 2021 Louise J
    Tak for svar
    Jeg troede den skulle trækkes så man er sikker på den ikke triller. Men det er jeg så holdt op med efter i dag smiley smiley


  • #6   17. jan 2021 Hvis man trækker håndbremsen især om vinteren, risikere man de sætter sig.
    Typisk ka man køre lidt frem om tilbage, så løsner den som regel sig.
    Jeg havde en trailer, der gjorde det i næ og næ, dog uden håndbremsen trukket, for det ved den ka sætte sig af, hvis den holder længere tid.
    Så nogle gang måtte jeg lige slå lidt på bremsen, for at løsne.

    Jeg ville dog ikke bekynmre mig om en frossen bremse hvor håndbremsen har været trukket, fordi det er ret normalt.
    Men ville da ha forsøgt, at løsne den, men ingen grund til, at sætte himmel og jord i bevægelse smiley
    Så gætter på den er klar til onsdag


  • #7   18. jan 2021 Frosset? Tror nu mere det er bremsen eller hjulet, der har sat sig fast. Vores er klodset op og så drejer vi på hjulene når vi går forbi traileren. Hvis ikke jeg husker helt forkert, så er der skivebremser på hjulene og de bliver rustne, når traileren bare står og så sætter de sig fast. Det kan være i skal ha en mekaniker ud og se på de bremser. Det er altså ikke ligegyldigt hvem der " skruer" i køretøjer. Det er farligt hvis det ikke virker rigtigt og man udsætter ikke kun sig selv for fare, men også andre, hvis det bliver lavet forkert.

  • #8   18. jan 2021 Tak for svar allesammen
    Vi tager ud og ser om den stadig sidder fast i morgen. Hvis den gør det, så kommer min hest jo selvfølgelig ikke afsted, og så må vi finde en som har forstand på at lave det. smiley


  • #9   18. jan 2021 Når du parkerer traileren skal du ikke trække håndbremsen, den har tendens til at sætte sig fast, find et par mursten at lægge ved hjulet


  • #11   18. jan 2021 Det er ikke håndbremsen du skal slå på, det hjul, hvor den hænge i bremsen smiley

  • #13   18. jan 2021 tag en hammer og dask fælget en. og efterfølgende aldrig træk håndbremsen i længere tid.

  • #14   19. jan 2021 SUNSHINE Jo ligesom på biler, ka trailerhjul osse fryse fast.
    Hvis der kommer vand ind og det fryser.
    Så tror ikke man behøver skille traileren ad for det, det er ret normalt, fordi trailere tit står længere tid.
    Hvis en bil står i fx en uge, ka du se rust på skiverne (eller hvis der ingen kloder er)
    Og hvis man fx har aut. gear, ka du høre det knage, når det slipper.
    Så det ka self osse være rust.


  • #15   19. jan 2021 Sorte Slyngel
    Jeg skriver ingen steder, at det ikke er frossen. Jeg sætter bare spørgsmålstegn ved om det er, fordi jeg mere tror på rust. Hvis det er bremserne, der er rustet fast, så vil jeg ikke anbefale ikke kyndige til, at lave det, da det ikke er ligegyldigt hvordan det samles igen. Det kan få fatale følger hvis skidtet ikke virker, med store konsekvenser til følge. Ikke bare økonomiske men også menneskelige.


  • #16   19. jan 2021 Min morfar havde lånt min hestetrailer og der havde han trukket håndbremsen...
    Den havde sat sig godt fast, men vi lagde vægt ind i traileren og det hjalp, så bremsen gav sig. smiley
    Og træk ikke håndbremsen igen smiley
    For de sætter sig smiley


  • #17   19. jan 2021 Heste frihed DK
    Tak for svar, min hest var oppe i traileren for vi skulle jo trailertræne (vi kørte selvfølgelig ikke nogen steder), og det hjalp desværre ikke smiley


  • #18   19. jan 2021 Opdatering på traileren i dag.
    Da min far og jeg kom for at tjekke traileren sad bremsen stadig fast. Han fik så hævet traileren, så han kunne dreje hjulet rundt og så løsnede den sig, vi tjekkede så bremsen på hjulet ved at tage håndbremsen, det drejede ik rundt der, så den er klar til at køre i morgen.
    Nu har jeg så også lært at traileren ikke skal stå med håndbremsen taget... smiley


  • #19   20. jan 2021 Med min kommentar mente jeg at man skulle køre en lille smule med vægt, så den gav sig.
    Altså ikke med hest, men f.eks med en hel masse træpiller, fodersække eller lign. smiley


  • #20   20. jan 2021 Heste frihed DK
    Nårr okay, tak for rådet til hvis det sker igen smiley


  • #21   20. jan 2021 Hvis bremsen sætter sig på traileren kan det også hjælpe og kører lidt frem, bakke, lidt frem, bakke, lidt frem så plejer de også og give sig. Råd fra min mekaniker mand.

  • #22   1. feb 2021 Jeg trækker aldrig håndbremsen på min trailer a samme grund, men lægger istedet en pind foran/bagved hjulet. Til gengæld gør min trailer det der hver gang, når den har stået i længere tid. Bremser så lidt hårdt et par gange oppe på vejen og køre en tur op på ad vores egen vej, op på landevejen og vender på en rastplads vi har lige 300 m. fra vores egen vej. Når bremsen først har sluppet og hjulet triller er der aldrig problemer med min, så måske i blot skulle se om i kan få det løsnet.
    til gengæld har jeg en gang haft lånt en trailer af en veninde, som gjorde det hele tiden og jeg var ude adskellige gange hvor jeg måtte ind under den og banke løs på bremsen for at få den løsnet og det var ikke sjovt.
    Jeg har en herhjemme som ved noget om det, og ved jo ikke hvor gammel jeres trailer er og hvad der er skyld i det så ville se om jeg kan løsne dem på ovennævnte måde og så køre en Laaan g tur (20 km f.eks) og se om i får mere bøvl med den, inden jeg putter en hest i den. Specielt når i ikke ved noget og ej heller lyder til i kender traileren ret godt.


  • #23   1. feb 2021 Lisbeth Houmann M
    Vi fik løsnet den ved at hæve traileren og dreje hjulet rundt, derefter kørte den som den skulle. traileren er 3 år og har haft den siden sommer.


Kommentér på:
Frossen bremse på trailer

Annonce