{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Sne, is og sko {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg har nogle dilemmaer. Jeg har ikke været ude på min hest, siden begyndelsen af januar, grundet sne og is. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre ved det. Når der er frisk sne klamper det sammen under skoen, og når der ikke er faldet sne, men frost, glider hun på isen der køres/trædes fast på stierne. Jeg kunne vælge at købe et par ekstra boots (jeg har et par til hendes forhove). Jeg kunne også skaffe både mordaxsko og snesåler, men hvor godt ville begge muligheder fungere? Boots har den fordel at de kan genbruges. Det andet har jeg ikke så meget forstand på. Har i nogle forslag eller ideer? Hvor dyrt kan det ende med at blive pr. soning, hvis man skal have både snesåler og mordax? (Jeg har et sæt med pigge hos en ven jeg kan låne)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sne, is og sko
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   11. feb 2021 Jeg har gode erfaringer med boots på sne og is.

    Den løsning ville jeg til hver en tid vælge i dit tilfælde smiley


  • #2   11. feb 2021 Jeg følger lige med smiley

  • #3   11. feb 2021 Jeg plejer at bruge snesåler, når det er nødvendigt.
    Efterhånden er der mange smede som har dem - men jeg plejer at købe dem hos Hööks (i perioder med gratis fragt), og har altid et par sæt liggende. Så plejer min smed ikke at tage ekstra for at lægge dem på.

    Hvis de behandles med forsigtighed, når man fjerner skoen, så kan de godt ligge i 2 skoperioder. Mine heste skoes hver 7-8. uge om vinteren, så jeg har sjældent haft brug for mere end ét par pr. hest i løbet af en vinter.

    Mordax har jeg aldrig benyttet mig af om vinteren, for jeg synes ikke at de virker optimalt i frostvejr - men der er mordaxhuller i alle sko, så jeg har muligheden.


  • #4   11. feb 2021 Tusinde tak for svar alle sammen. Det er virkelig rart at få nogle andres erfaringer med

  • #5   11. feb 2021 Ifølge DMI får vi tøvejr på søndag - så, hvis hesten har stået stille en måned, ville jeg simpelthen vente 1 uge med at starte ridning.
    (Jeg forstår på dig, at det er mhp at ride?)


  • #6   11. feb 2021 Bor i Norge med masser af sne og is smiley
    Den ene jeg rider bruger scoot boots, mener jeg de hedder, hun kan ikke få banket piggene godt nok ned i isen, så hun glider stadig når hun har dem på.
    Så begge hestene har mordax på skoene, det er eneste der hjælper på isen og snesåler til når der er sne.
    Men har hørt at nogen heste ikke får banket mordax godt nok ned i isen og så hjælper de heller ikke.


Kommentér på:
Sne, is og sko

Annonce