{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Priside / værdi af opstaldning / sommergræs. {{forumTopicSubject}}

Yeah!
Fold og ridebaneområde er ved at blive hegnet ind af Hegnsbutikken. Ridebane med fast hegn. Resten med 2 eltråde.
Løsdriftskur 4 m x 12 m bliver bygget af tømrer.
Jeg har for 1 time siden bestilt muslingeskaller til 20 m x 40 m.

Der kommer ikke til at være bokse på stald, men jeg synes, at mit koncept er ret gennemtænkt.
Bliver der behov for sygeboks kan der på få minutter sættes skillerum op, så der er 3 m x 4 m "boks" og der kan om nødvendigt opsættes paddock, hvis det forbandet uheldige sker at fx en hest skal i sygeboks pga fx seneskade.
Løsdrift skuret bliver halm i dybstrøelse.

I hverdagen vil man kunne bruge en af de tre "slusefold bokse", dvs små folde på 4 x 4 meter, med låge både mod fold og på yderside - hvis man vil stå og nusse i fred for kælne køer, sadle op uden at binde eller give ekstra tilskud.
Foldene er opdelt i vandrefold med 8 m brede gange, der kan lukkes op til 5 græsfolde. Ialt 4 hektarer.
Jordfold bliver ikke en mulighed.

Opbevaring af udstyr i stalden, døren vender ud til marken, så man skal ikke bevæge sig mange meter.

Jeg sørger om vinteren for ad libitum grovfoder ( hø, wrap, evt lidt frøgræshalm).
Folk skal selv medbringe krybbefoder - men så får de også det de vil have..

Jeg har min Aslan, en pensioneret traver og et par stykker Galloway kvæg.

Stedet er naturligvis hos mig selv.
Verdens hygligste husmandssted.
Op ad skov (kræver skovkort), lokalområdet er smukt med MANGE små veje, som jeg synes er velegnede til at ride ture på. Man kan gå fra Køge til Dalby og Faxe uden at møde større veje.
Dvs 1 time syd for Kbh rådhusplads.

..
Hm.
Tænker, at jeg vil gerne have et par opstaldere.
Voksne, aktive ryttere at dele en fed hobby med.
Hvilke prisleje tænker folk, at de vil betale for løsdrift, vandrefold, ridebane, smuk natur?
Og naturligvis mit fantastiske selskab?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priside / værdi af opstaldning / sommergræs.
  • #1   24. feb 2021

    profilbillede
  • #2   24. feb 2021

    profilbillede
  • #3   24. feb 2021

    profilbillede
  • #4   24. feb 2021 Uhh det ser lækket ud smiley
    Hvordan ser det ud med offentlig transport?
    Hvordan med ridehus/hal?
    Altså jeg havde svært ved at tiltrække opstaldere til lækker løsdrift til 500 kr pr mrd om sommeren og 1500 kr om vinteren alt ink. Det var i det sydøstlige Jylland. Men måske der er bedre tilslutning på Sydsjælland?


  • #5   24. feb 2021 Den vej, der er på den anden side af marken, der stopper bussen.
    På billede nr 3 er jeg halvvejs til nærmeste stoppested.
    250 meter?
    1100 meter til lokalbane.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #6   24. feb 2021 Det lyder rigtig lyder som et rigtig gennemtænkt koncept - og billederne ser tillokkende ud... smiley

    Har så godt som ingen erfaring med (nutidige) opstaldningspriser, da jeg har haft hestene hjemme de sidste 18 år, men mit indtryk er at der er markante forskelle på niveauet fra område til område, så for at få et bare nogenlunde kvalificeret indspark, skal du nok sammenligne relativt lokalt.

    Med i ligningen skal du så også nok forvente at indregne, at der i et eller andet omfang er tale om liebhaveri, forstået på den måde at udelukkende løsdrift og især blandet hest/kvæg ikke nødvendigvis appellerer til alle - men omvendt er det jo også udelukkende kunder i det segment, du er ønsker at tiltrække, sååå.... smiley


  • #7   24. feb 2021 Liebhaveri ER måske det rigtige ord??

    Jeg har kvæg pga få argumenter.
    1) Jeg holder meget af kvæg.
    2) Oksekød smager godt.
    3) Ved at have kvæg og heste på samme folde er ormetrykket lavere. Ved at kunne sende køer ud og gnave overskud græsset ned reduce jeg risikoen for forfangenhed og fedme hos hestene.
    4) Jeg vil ikke have klassiske smalle vandrefolde på 3-5 meters bredde aht risikoen for at en traktorfører vælter hegnspæle. Med kvæg bør græsset være lavt nok.


  • #8   24. feb 2021 Jeg står i Århus, godt nok hos min veninde, til en god pris på 800 kr for løsdrift, inkl fri hø og halm. prisen er fast hele året.
    Jeg har lille ridehal, men ingen bane. Jeg skal selv komme med foder. Hestene går også med køerne. Ingen pasning ,ingen ting. Jeg er mega fan! smiley

    Ellers ligger priserne heromkring fra 1200.


  • #9   25. feb 2021 Min veninde stod i løsdrift hos mig - sommer 500 kr - uden foder osv - kun Græs - 800 kr vinter - UDEN foder og vitaminer - med hø adlibitum -og halm delte vi i løsdriften - men skulle jeg have haft en reel opstalder og ingen frønsegoder - så ville prisen være 12 - 1300 kr måneden alt incl - 800 meter til ridehal og bane og undervisning hvis dette ønsket - skønne naturområde - skov/plantage

  • #11   25. feb 2021 Hej Nana.
    Tak for dit uddybende svar.

    Om et par uger bliver der sat udendørs stikkontakter op, og så projektør på bygningen.
    Evt lys på ridebane bliver måske til efteråret - så, det vil jeg ikke nævne.
    Foldene er professionelt opsat, og kommer der mudder, så har skoven 5 meter høj bunke træspåner udenfor min havelåge.
    Men ja, det jeg elsker, er det ikke alle der elsker.
    -og det er fint nok


Kommentér på:
Priside / værdi af opstaldning / sommergræs.

Annonce