{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lægge sig ned
  • #1   25. feb 2021 Du skal have dyrlægen ud NU!
    At lægge sig ned under rytter er helt unormalt og det stærkeste advarselssignal for at der er noget helt galt.
    Kan se at du har haft et andet indlæg hvor du er i tvivl om din hest er drægtig. Det er på høje tid at få svar på det også, når du fortsat rider hesten.


  • #2   25. feb 2021 Jeg har også set dit andet indlæg hvor du også skriver at hun bukker. Du skal have dyrlægen ud så i kan finde ud af hvad der er galt, trin 1 må altid være at finde ud af hvad der gør ondt (for jeg vil næsten vædde med at noget gør ondt).

  • #3   25. feb 2021 Som de andre skriver: Du skal ha dyrlæge til din hest og det kan kun gå for langsomt. En hest bukker ikke umotiveret og den ligger sig, heller, ikke ned på den måde, uden der er noget galt.
    Hvis hoppen er drægtig, er det også en go ide, at få dyrlægen ud og se om alt er som det skal være.
    Har du slet ingen, der kan hjælpe dig? Det er bestemt ikke flovt, at be andre om hjælp. Det er mere flovt IKKE, at be om hjælpe til noget man ikke selv har helt så meget styr på.


  • #4   25. feb 2021 Der er rigtig mange akutte tilfæld af kolik og tarmslyng i øjeblikket. Skynd dig at få en dyrelæge ud!

  • #5   25. feb 2021 Evt mavesår kan være årsagen til din hest har disse symptomer - men det er kun en dyrlæge der kan bekræfte det... så bestil du hellere tid til en dyrlæge smiley

    Vores kære heste er simpelthen så skønne at de altid gør os opmærksom på når noget ikke er som det skal være , og det er præcis det din hest gør nu, og det er så fint at du selv stopper op og kan se at det ikke er normalt og du ikke som (mange desværre har tendens til) tror det er et udtryk for dårlig adfærd eller og være uopdragen for det kan heste ikke være, de gør ikke "trælse" eller underlige ting uden der er en grund smiley

    Håber du vil opdatere herinde når du har fundet ud af hvad der er galt med din hest. smiley


  • #6   25. feb 2021 Det kan være alt fra at pelsen kløer til at der er noget galt.
    Få fat i en erfaren voksen, evt ligefrem en dyrlæge.

    Her bag skærmene kan vi kun gætte.


  • #7   25. feb 2021 Først finder i ud af hvad der skaber den adfærd, her vil jeg mene at det er en god idé at få dyrelægen ud, da en hest der smider sig ofte er et tegn på at der er noget helt galt. Det kan være alt fra rygproblemer, låsninger mavesår, kolik eller noget så "simpelt" som ubehag under ridning.

    Når i har fundet årsagen så kan i enten behandle hesten, eller få noget professionelt hjælp til at løse konflikten.

    Min hest fandt for en del år tilbage ud af et smart trick når hun gerne ville have græs under træningen, ja så lagde hun sig da bare ned. Da hun gjorde det første gang blev jeg meget forundret og stod bare og kiggede, hvilket betød at damen fik held i at æde græsset, og siden da gjorde hun det nærmest hver gang vi var på græs banen. Det tog enormt lang tid før jeg fik vænnet hende fra det, og hun var simpelthen en pestilens ?? - bare lige for at pointere at det ikke nødvendigvis er fordi hesten er syg, det kan også være noget du har lært den ubevidst ligesom det var i mit tilfælde, men under alle omstændigheder få dyrlægen til at undersøge din hest. Held og lykke med det smiley


Kommentér på:
Lægge sig ned

Annonce