{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

Hvad er den værd {{forumTopicSubject}}

Ej nu er jeg altså for nysgerrig hvad er ponyen værd i disse tider.

Hun er ikke til salg.

Har haft hende i 12 år og før det kun 1 ejer.
Hun er 129 høj og er fra 1.1.2004 (17 år)


2 LD dressur klasser for ca 6 år siden 55-60% Kan øvelser LB mener LA.

Gårdjagter for ca 11-7 år siden.
Placering 3 af 10, 4 af 5 og 3 af 3. Og nogle midt i mellem placeringer, ud af ukendt antal felt.

Spring en metode A 65 cm december 2020. 1 af 7 hold. (Med rytter der kun har redet 1 gang på den før stævnet, den vandt over rytterens egne M ponyer.)


Springer alt jeg har udsat den for: Oxer, vandgrav, bølger, tønder, planker, fyld kan ikke huske alt hvad vi har prøvet.

Går lige i trailer.

Er sød ved hovbeskær, (har aldrig haft behov for sko.)
Er sød ved dyrlæge, passet med vaccine og tandlæge.)

Let kørt for vogn også i by miljø.
Kan kælke og gå på vippe.

Gennerelt kan klare lastbiler, tog, busser, trailere, traktorer, knallerter.
Har mødt udrykningskøretøj, hunde barnevogne, skolens ringklokke, musik, tuneller, butiksvinduer, cement blander og vinkelsliber. Alt muligt på en rigtig rigtig lang liste som jeg efterhånden ikke kan huske af ting vi går bare ikke bange for piske heller.


Er brugt til gennerel lære/børnepony og er nem at håndtere af børn.

Minus er bølgerne ved havet er ikke øvet så meget. Sidst for ca 7-10 år siden var det ikke et hit. Vi kom ud i det til lidt over knæet.
Området hvor der er en strækning med roligt vand ved stranden siger hun intet til.


Umiddelbart så er der ikke udstyr med i den her beregning, da udstyret jo har en værdi alt efter slid og mærke så det skal regnes som ikke eksisterende.

Hun har både stået i stald og løsdrift, kan trives med begge dele, dog skal der være godt med foldtid og ordentlige folde.

Sygdoms historik er:

1 vandkop i benet for ca 12 år siden, hvor det gav 1.5 måneds boksro og 1 gang kolik. Et ubetydeligt overben på forbenene fra selve kop såret og en bandage.


En gang jordkolik for ca 7 år siden, nok kombineret med en lidt hurtig nedtrapning i ridnings aktivitet der gjorde udfaldet.

3 månders muk behandling hvor 1.5 måned var boksro, men der stod hun også på VIRKELIG mudret folde i lang tid om dagen, ca 5 år siden og det er eneste muk den har døjet med.

Og det var faktisk det den har fejlet.

Den står uklippet på billedet og sætter en kæmpe pels billedet er ca 1 uge gammel.

Hvad tænker I af pris?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er den værd
  • #1   27. feb 2021 Tjaa det kommer helt an på om du finder den rigtige køber - hestemarkedet syntes jeg er højt i priser nu - for ser man alt det skravl der er af heste - så koster de min 10.000 og op efter - min egen er 13 år, hoppe, rødt pas, osv - men har en masse skavanker og købt som chance hest - pris 10.000

    Så jeg vil tænke - hvis du er kræsen i dit salg og ikke bare sælger til hvem-som-helst så kan du nok få den op i 15-20.000 da den jo ikke rigtig har nogen "fejl"


  • #2   28. feb 2021 Det er lidt en skam, at den kun har deltaget i LD konkurrencer.
    Hvis du kan dokumenteres LA færdigheder, så ville det øge prisen - lyder som den slags jeg kunne finde på at købe til søskendebørn.


  • #6   28. feb 2021 Jeg følger med. Vi har selv en børnepony på 115. Totalt cool hoppe på 12 år. Hun kan rides selvstændigt i alle gangarter selv at helt små børn. Hun har muligvis været forfangen da hun en sommer stod på uanede græsmarker. Der har intet været i de 3 år vi har haft hende. Men vi holder igen med græs. Hun springer godt. Vi rider på tur osv. Hun skal sælges til efteråret, da min datter bliver for stor, så jeg følger med på sidelinien.

  • #7   1. mar 2021 Børneponyer er guld værd og høje i kurs...

    Solgte en 15 års der kunne mindre og lavere end din(123) I sommers til 18.000.

    Din ville jeg vurdere til Ca 25.000.
    Og den vil blive solgt hurtigt!


  • Freya
    Freya Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 4 Heste: 1 Svar: 2
    #8   5. mar 2021 Jeg vil også sige at 30.000 er helt realistisk. Hun er sikkert gående som hun går nu de næste 8 år, det er bestemt ikke urealistisk, hun har jo ingen skavanker. Hendes alder er på ingen måde et minus, 3`er ponyer har som regel kun en hvis “levetid” hos den enkelte rytter, da børnene jo bliver for store til dem, og så skal den (måske) videre igen, med mulighed for at tjene lidt på den igen. Typisk vil det jo være yngre børn, som har glæde af en rolig og rutineret pony, der er målgruppen for salg, og jeg tror altså at hun vil være meget eftertragtet, da hun kan være lærepony. Jeg ville sætte til salg for 30.000, så er der også plads til at slå lidt af prisen, så du, hvis ikke hun bliver solgt med det samme til den pris, eller den helt rigtig familie dukker op, reelt set kan få 22-27.000 for hende.

Kommentér på:
Hvad er den værd

Annonce