{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sol i blå øjne, anbefaling af maske
  • #1   9. mar 2021 Jeg har selv 2 - mon ikke den bare står og nyder solen? Deres øjenfarve burde ikke være et problem - kun deres lyserøde områder smiley

  • #2   9. mar 2021 Okay, syntes bare den virker til at have svært ved overgange fra skygge til sol og de løber mere i vand end dem med de mørke øjne smiley

  • #4   9. mar 2021 Det er ikke unormalt at heste har svært ved overgang fra lys til mørke, deres øjne er længere tid om at omstille sig end vores er.
    Kan ikke se at det skulle være anderledes med en hest med blå øjne, heste er forskellige, det behøver ikke at være øjenfarve der gør at øjnene løber mere i vand end de andre, ej heller at det skulle gøre den mere lysfølsom.
    Men hvis du gerne vil have maske til den, kan du vælge en med beskyttelse mod uv stråler.


  • #6   9. mar 2021 Jeg kender en hest der har en øjen sygdom, og må derfor ikke få sol. Derfor har den fluenet på året rundt smiley Jeg vil råde dig til at gå ned i en rideudstyrsbutik, og spørge ind til et som er godt imod UV stråler smiley

  • #7   9. mar 2021 Min pony har lys hud omkring øjne og mule, og han bliver meget nemt solbrændt om sommeren. Jeg bruger en Cashel fluemaske med UV beskyttelse. De er super slidstærke, og jeg ved, at de i hvert fald kan fås i størrelse shet. smiley

  • #8   9. mar 2021 Min, nu solgt Cremello havde da ikke nogen problemer med, hverken øjne eller lyserøde hudområder, over for sollys smiley

  • #9   9. mar 2021 Hm.
    Øjenfarve har intet at gøre med lysfølsomhed hos mennesker - hvorfor skulle det så være en årsag hos heste?

    Årsager, som kan udløse soleksem (fx saft fra smørblomst) udløser lettere soleksem på pigmentfattig hud, men det er en helt anden historie.

    ...
    Hvis du mener, at hesten pludselig er lyssky, så tænk over, hvilke årsager, der kan give lysskyhed.
    Når øjenfarve ikke er en kendt mulighed, hvad er det så?
    Hvad med fx øjenbetændelse??


  • #11   10. mar 2021 Tak for ideer alle sammen smiley

    Dyrlægen har været forbi, just in case og der er ingen øjenbetændelse eller skoldninger på de lyserøde steder.
    Vi går videre med udredning af om han muligvis har nedsat syn på venstre øje og så får han nok en maske med uv til senere brug. Tænker det bliver nødvendigt til sommer Anyway smiley


Kommentér på:
Sol i blå øjne, anbefaling af maske

Annonce