{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lændedækken/tæppe str
  • #1   9. mar 2021 Det kommer mest an på hestens længde, men jeg ville gætte på 125 eller M/cob smiley

  • #2   9. mar 2021 Har du et billede af ponyen fra siden? smiley

  • Julie L
    Julie L Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #3   9. mar 2021

    profilbillede
  • #4   9. mar 2021 Da jeg arbejdede i rideudstyrsbutik, var lændedækkener mærket på samme måde som dækkenstørrelserne.
    Hvis du er i tvivl om dækkenstørrelsen, så mål pony fra der hvor dækkenet vil starte ved manken og så ned til halen. Sådan måle vi dækkener i DK.


  • #5   9. mar 2021 Det er lidt svært, men lændedækken vil jeg skyde på str. S eller M.
    I skridtæppe er det, det samme som hendes almindelige dækken størrelse smiley


  • #6   10. mar 2021 Det kan variere fra mærke til mærke og pony til pony smiley

    Det smarteste er at du, næste gang ponyen er sadlet op, lige har et målebånd med i stalden (eller tager et stykke halmsnor du kan klippe i passende længde), og så måler du fra bag sadlen til haleroden smiley
    Så har du enten cm at gå ud fra når du skal købe et lændetæppe, eller også tager du bare den der halmsnor du har klippet i den længde der passer med stykket fra bag sadlen til haleroden med i butikken, og så kan du jo måle lændetæpperne og finde den rigtige størrelse smiley

    Et slag på tasken er, at du skal bruge S eller 125 - men det kan som sagt variere, både fra pony til pony, men også fra mærke til mærke.

    Dette er min pony på ja dengang vel en 145-146 - lændetæppet er str. 145 smiley Jeg havde først bestilt en 125 - det brugte hun nemlig i alle sine tæpper og dækkener - men det var simpelthen så forfærdeligt kort, så det duede slet ikke! Det kan selvfølgelig være min pony bare er meget lang bagtil ift. den gennemsnitlige pony der bruger 125, det ved jeg jo ikke smiley
    Så et godt tip er altså at måle stykket bag sadlen hvis man ikke er helt sikker smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Lændedækken/tæppe str

Annonce